Experimentações com desenho no ensino básico
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/35382 |
Resumo: | The report covers the process from by the project “Experiencing the Drawing” imple¬mented in 2010, in a public school elementary school neighboring the Arts Center of the Federal University of Pelotas. The program emphasizes the drawing as a tool for knowledge construc¬tion, proposing provocative practices that aim to enhance the visual perception, expressive and communicative ability of the students. The methodology is open to the contributions of chance, evaluates playful and pleasurable to draw, seeking to promote the re-enchantment of the world |
id |
RCAP_d4ed7e78cb36cb189e581c21bf3eb629 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/35382 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Experimentações com desenho no ensino básicoEducação artísticaDesenhoExperiências educativasEnsaiosThe report covers the process from by the project “Experiencing the Drawing” imple¬mented in 2010, in a public school elementary school neighboring the Arts Center of the Federal University of Pelotas. The program emphasizes the drawing as a tool for knowledge construc¬tion, proposing provocative practices that aim to enhance the visual perception, expressive and communicative ability of the students. The methodology is open to the contributions of chance, evaluates playful and pleasurable to draw, seeking to promote the re-enchantment of the worldfaculdade de belas artRepositório da Universidade de LisboaSenna, Nádia da Cruz2018-11-19T16:33:34Z2013-072013-07-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/35382porIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2013. - Vol. 1, nº2 (Jul./ Dez. 2013)-, p. 228-236info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:31:16Zoai:repositorio.ul.pt:10451/35382Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:49:49.988231Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Experimentações com desenho no ensino básico |
title |
Experimentações com desenho no ensino básico |
spellingShingle |
Experimentações com desenho no ensino básico Senna, Nádia da Cruz Educação artística Desenho Experiências educativas Ensaios |
title_short |
Experimentações com desenho no ensino básico |
title_full |
Experimentações com desenho no ensino básico |
title_fullStr |
Experimentações com desenho no ensino básico |
title_full_unstemmed |
Experimentações com desenho no ensino básico |
title_sort |
Experimentações com desenho no ensino básico |
author |
Senna, Nádia da Cruz |
author_facet |
Senna, Nádia da Cruz |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Senna, Nádia da Cruz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação artística Desenho Experiências educativas Ensaios |
topic |
Educação artística Desenho Experiências educativas Ensaios |
description |
The report covers the process from by the project “Experiencing the Drawing” imple¬mented in 2010, in a public school elementary school neighboring the Arts Center of the Federal University of Pelotas. The program emphasizes the drawing as a tool for knowledge construc¬tion, proposing provocative practices that aim to enhance the visual perception, expressive and communicative ability of the students. The methodology is open to the contributions of chance, evaluates playful and pleasurable to draw, seeking to promote the re-enchantment of the world |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-07 2013-07-01T00:00:00Z 2018-11-19T16:33:34Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/35382 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/35382 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013. - Vol. 1, nº2 (Jul./ Dez. 2013)-, p. 228-236 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
faculdade de belas art |
publisher.none.fl_str_mv |
faculdade de belas art |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134431642910720 |