Experimentações com desenho no ensino básico

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Senna, Nádia da Cruz
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/35382
Resumo: The report covers the process from by the project “Experiencing the Drawing” imple¬mented in 2010, in a public school elementary school neighboring the Arts Center of the Federal University of Pelotas. The program emphasizes the drawing as a tool for knowledge construc¬tion, proposing provocative practices that aim to enhance the visual perception, expressive and communicative ability of the students. The methodology is open to the contributions of chance, evaluates playful and pleasurable to draw, seeking to promote the re-enchantment of the world
id RCAP_d4ed7e78cb36cb189e581c21bf3eb629
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/35382
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Experimentações com desenho no ensino básicoEducação artísticaDesenhoExperiências educativasEnsaiosThe report covers the process from by the project “Experiencing the Drawing” imple¬mented in 2010, in a public school elementary school neighboring the Arts Center of the Federal University of Pelotas. The program emphasizes the drawing as a tool for knowledge construc¬tion, proposing provocative practices that aim to enhance the visual perception, expressive and communicative ability of the students. The methodology is open to the contributions of chance, evaluates playful and pleasurable to draw, seeking to promote the re-enchantment of the worldfaculdade de belas artRepositório da Universidade de LisboaSenna, Nádia da Cruz2018-11-19T16:33:34Z2013-072013-07-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/35382porIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2013. - Vol. 1, nº2 (Jul./ Dez. 2013)-, p. 228-236info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:31:16Zoai:repositorio.ul.pt:10451/35382Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:49:49.988231Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Experimentações com desenho no ensino básico
title Experimentações com desenho no ensino básico
spellingShingle Experimentações com desenho no ensino básico
Senna, Nádia da Cruz
Educação artística
Desenho
Experiências educativas
Ensaios
title_short Experimentações com desenho no ensino básico
title_full Experimentações com desenho no ensino básico
title_fullStr Experimentações com desenho no ensino básico
title_full_unstemmed Experimentações com desenho no ensino básico
title_sort Experimentações com desenho no ensino básico
author Senna, Nádia da Cruz
author_facet Senna, Nádia da Cruz
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Senna, Nádia da Cruz
dc.subject.por.fl_str_mv Educação artística
Desenho
Experiências educativas
Ensaios
topic Educação artística
Desenho
Experiências educativas
Ensaios
description The report covers the process from by the project “Experiencing the Drawing” imple¬mented in 2010, in a public school elementary school neighboring the Arts Center of the Federal University of Pelotas. The program emphasizes the drawing as a tool for knowledge construc¬tion, proposing provocative practices that aim to enhance the visual perception, expressive and communicative ability of the students. The methodology is open to the contributions of chance, evaluates playful and pleasurable to draw, seeking to promote the re-enchantment of the world
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-07
2013-07-01T00:00:00Z
2018-11-19T16:33:34Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/35382
url http://hdl.handle.net/10451/35382
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013. - Vol. 1, nº2 (Jul./ Dez. 2013)-, p. 228-236
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv faculdade de belas art
publisher.none.fl_str_mv faculdade de belas art
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134431642910720