Content management model in social media: startups case studies.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.134 |
Resumo: | This study aims to do an exploratory analysis to some startups with a business-to-business approach, in the fields of Information and Communication Technology (ICT), Media and Communication. Fifteen startups, considered the most dynamics in the new media, were engaged in this study. To collect data it was used a script of observation and a survey. Data analysis has shown that contrary to what would be expected for companies operating in this field of activity, its dynamism in new media is reduced. Based on the results it was designed a content management model to be used in the new media, and to be adopted by startups, in order to attract new stakeholders. |
id |
RCAP_d5cbf13c7a2a40799c0cfb4cb8a32c24 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/134 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Content management model in social media: startups case studies.Modelo de gestão de conteúdos nos social media: os estudos de casos das startups.Conteúdos websocial mediastartupsSocial mediastartupsweb contentThis study aims to do an exploratory analysis to some startups with a business-to-business approach, in the fields of Information and Communication Technology (ICT), Media and Communication. Fifteen startups, considered the most dynamics in the new media, were engaged in this study. To collect data it was used a script of observation and a survey. Data analysis has shown that contrary to what would be expected for companies operating in this field of activity, its dynamism in new media is reduced. Based on the results it was designed a content management model to be used in the new media, and to be adopted by startups, in order to attract new stakeholders.A investigação tem como suporte uma análise realizada à presença nos social media de quinze startups portuguesas, consideradas as mais dinâmicas nos novos media, com negócios business-to- business (B2B) nas áreas das Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC) e Media e Comunicação. Como instrumentos de recolha de dados para o estudo, recorreu-se a um guião de observação, para a análise da dinâmica de utilização dos social media, por parte das startups em análise, bem como a um inquérito por questionário dirigido às empresas em causa. A análise dos dados permitiu verificar que contrariamente ao que seria de prever, para empresas que operam nestas áreas de atividade, o seu dinamismo nos novos media é reduzido. Com base nos resultados propõe-se um modelo de gestão de conteúdos nos novos media, que se sugere que seja adotado por empresas startups, com o intuito de captar novos stakeholders.Sopcom2013-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.134https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.134Revista Comunicando; Vol. 2 No. 1 (2013): Information Technology, New Media and Digital Literacy; 102 - 123Revista Comunicando; Vol. 2 Núm. 1 (2013): Tecnologías de la Información, Nuevos Medios de Comunicación y Alfabetización Digital; 102 - 123Revista Comunicando; Vol. 2 N.º 1 (2013): Tecnologias da Informação, Novos Média e Literacia Digital; 102 - 1232182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/134https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/134/77Castilho, Ana SofiaAntunes, Maria Joãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:28:53Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/134Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:30.846474Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Content management model in social media: startups case studies. Modelo de gestão de conteúdos nos social media: os estudos de casos das startups. |
title |
Content management model in social media: startups case studies. |
spellingShingle |
Content management model in social media: startups case studies. Castilho, Ana Sofia Conteúdos web social media startups Social media startups web content |
title_short |
Content management model in social media: startups case studies. |
title_full |
Content management model in social media: startups case studies. |
title_fullStr |
Content management model in social media: startups case studies. |
title_full_unstemmed |
Content management model in social media: startups case studies. |
title_sort |
Content management model in social media: startups case studies. |
author |
Castilho, Ana Sofia |
author_facet |
Castilho, Ana Sofia Antunes, Maria João |
author_role |
author |
author2 |
Antunes, Maria João |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castilho, Ana Sofia Antunes, Maria João |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Conteúdos web social media startups Social media startups web content |
topic |
Conteúdos web social media startups Social media startups web content |
description |
This study aims to do an exploratory analysis to some startups with a business-to-business approach, in the fields of Information and Communication Technology (ICT), Media and Communication. Fifteen startups, considered the most dynamics in the new media, were engaged in this study. To collect data it was used a script of observation and a survey. Data analysis has shown that contrary to what would be expected for companies operating in this field of activity, its dynamism in new media is reduced. Based on the results it was designed a content management model to be used in the new media, and to be adopted by startups, in order to attract new stakeholders. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-31 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.134 https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.134 |
url |
https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.134 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/134 https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/134/77 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sopcom |
publisher.none.fl_str_mv |
Sopcom |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Comunicando; Vol. 2 No. 1 (2013): Information Technology, New Media and Digital Literacy; 102 - 123 Revista Comunicando; Vol. 2 Núm. 1 (2013): Tecnologías de la Información, Nuevos Medios de Comunicación y Alfabetización Digital; 102 - 123 Revista Comunicando; Vol. 2 N.º 1 (2013): Tecnologias da Informação, Novos Média e Literacia Digital; 102 - 123 2182-4037 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799138188256608256 |