Content management model in social media: startups case studies.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castilho, Ana Sofia
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Antunes, Maria João
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.134
Resumo: This study aims to do an exploratory analysis to some startups with a business-to-business approach, in the fields of Information and Communication Technology (ICT), Media and Communication. Fifteen startups, considered the most dynamics in the new media, were engaged in this study. To collect data it was used a script of observation and a survey. Data analysis has shown that contrary to what would be expected for companies operating in this field of activity, its dynamism in new media is reduced. Based on the results it was designed a content management model to be used in the new media, and to be adopted by startups, in order to attract new stakeholders.
id RCAP_d5cbf13c7a2a40799c0cfb4cb8a32c24
oai_identifier_str oai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/134
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Content management model in social media: startups case studies.Modelo de gestão de conteúdos nos social media: os estudos de casos das startups.Conteúdos websocial mediastartupsSocial mediastartupsweb contentThis study aims to do an exploratory analysis to some startups with a business-to-business approach, in the fields of Information and Communication Technology (ICT), Media and Communication. Fifteen startups, considered the most dynamics in the new media, were engaged in this study. To collect data it was used a script of observation and a survey. Data analysis has shown that contrary to what would be expected for companies operating in this field of activity, its dynamism in new media is reduced. Based on the results it was designed a content management model to be used in the new media, and to be adopted by startups, in order to attract new stakeholders.A investigação tem como suporte uma análise realizada à presença nos social media de quinze startups portuguesas, consideradas as mais dinâmicas nos novos media, com negócios business-to- business (B2B) nas áreas das Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC) e Media e Comunicação. Como instrumentos de recolha de dados para o estudo, recorreu-se a um guião de observação, para a análise da dinâmica de utilização dos social media, por parte das startups em análise, bem como a um inquérito por questionário dirigido às empresas em causa. A análise dos dados permitiu verificar que contrariamente ao que seria de prever, para empresas que operam nestas áreas de atividade, o seu dinamismo nos novos media é reduzido. Com base nos resultados propõe-se um modelo de gestão de conteúdos nos novos media, que se sugere que seja adotado por empresas startups, com o intuito de captar novos stakeholders.Sopcom2013-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.134https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.134Revista Comunicando; Vol. 2 No. 1 (2013): Information Technology, New Media and Digital Literacy; 102 - 123Revista Comunicando; Vol. 2 Núm. 1 (2013): Tecnologías de la Información, Nuevos Medios de Comunicación y Alfabetización Digital; 102 - 123Revista Comunicando; Vol. 2 N.º 1 (2013): Tecnologias da Informação, Novos Média e Literacia Digital; 102 - 1232182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/134https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/134/77Castilho, Ana SofiaAntunes, Maria Joãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:28:53Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/134Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:30.846474Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Content management model in social media: startups case studies.
Modelo de gestão de conteúdos nos social media: os estudos de casos das startups.
title Content management model in social media: startups case studies.
spellingShingle Content management model in social media: startups case studies.
Castilho, Ana Sofia
Conteúdos web
social media
startups
Social media
startups
web content
title_short Content management model in social media: startups case studies.
title_full Content management model in social media: startups case studies.
title_fullStr Content management model in social media: startups case studies.
title_full_unstemmed Content management model in social media: startups case studies.
title_sort Content management model in social media: startups case studies.
author Castilho, Ana Sofia
author_facet Castilho, Ana Sofia
Antunes, Maria João
author_role author
author2 Antunes, Maria João
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Castilho, Ana Sofia
Antunes, Maria João
dc.subject.por.fl_str_mv Conteúdos web
social media
startups
Social media
startups
web content
topic Conteúdos web
social media
startups
Social media
startups
web content
description This study aims to do an exploratory analysis to some startups with a business-to-business approach, in the fields of Information and Communication Technology (ICT), Media and Communication. Fifteen startups, considered the most dynamics in the new media, were engaged in this study. To collect data it was used a script of observation and a survey. Data analysis has shown that contrary to what would be expected for companies operating in this field of activity, its dynamism in new media is reduced. Based on the results it was designed a content management model to be used in the new media, and to be adopted by startups, in order to attract new stakeholders.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-12-31
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.134
https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.134
url https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.134
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/134
https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/134/77
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Sopcom
publisher.none.fl_str_mv Sopcom
dc.source.none.fl_str_mv Revista Comunicando; Vol. 2 No. 1 (2013): Information Technology, New Media and Digital Literacy; 102 - 123
Revista Comunicando; Vol. 2 Núm. 1 (2013): Tecnologías de la Información, Nuevos Medios de Comunicación y Alfabetización Digital; 102 - 123
Revista Comunicando; Vol. 2 N.º 1 (2013): Tecnologias da Informação, Novos Média e Literacia Digital; 102 - 123
2182-4037
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799138188256608256