Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.29352/mill0203.02.00138 |
Resumo: | Introduction: Effective communication skills are essential for holistic nursing care and the provision of a caring professional attitude. Objectives: This article aims to explore Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students. Development: It’s necessaire to draw from some theory or model as a guide to professional performance. Students need education to acquire the knowledge and skills for practice competence. Conclusions: It’s necessaire time and space to practice in order to become effective and competent with the skills of: empathy; listening; non-judgmental attitude; Individualized care (Person- centred care). |
id |
RCAP_d61d5a7d41fb7cc5ffa09006657406b2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/12059 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing StudentsComunicación y competencias interpersonales para estudiantes de graduación en enfermeríaComunicação e competências interpersonais para estudantes de graduação em enfermagemLife and Healthcare SciencesIntroduction: Effective communication skills are essential for holistic nursing care and the provision of a caring professional attitude. Objectives: This article aims to explore Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students. Development: It’s necessaire to draw from some theory or model as a guide to professional performance. Students need education to acquire the knowledge and skills for practice competence. Conclusions: It’s necessaire time and space to practice in order to become effective and competent with the skills of: empathy; listening; non-judgmental attitude; Individualized care (Person- centred care).Introducción: Las habilidades de comunicación eficaces son esenciales para la atención holística del oficio de enfermera y la provisión de una actitud profesional que cuida. Objetivos: Este artículo tiene como objetivo explorar la comunicación interpersonal y las competencias en estudiantes de enfermería. Desenvolvimiento: Es necesario adoptar una teoría o modelo como una guía para el desarrollo profesional. Los estudiantes necesitan educación para adquirir los conocimientos y habilidades para la competencia práctica. Conclusiones: Es necesario tiempo y espacio para practicar e para llegar a ser eficaz y competente con las habilidades de: empatía; escuchar; actitud sin prejuicios; cuidado individualizado (cuidados centrados en la persona).Introdução: Habilidades de comunicação eficaz são essenciais para cuidados de enfermagem holísticos e para a prestação de uma atitude de cuidar profissional. Objetivos: Este artigo pretende explorar a comunicação e as competências interpessoais em estudantes de enfermagem. Desenvolvimento: Existe necessidade de aplicar uma teoria ou modelo como um guia para o desempenho profissional. Os estudantes precisam de formação para adquirirem os conhecimentos e habilidades de competência prática. Conclusões: É necessário tempo e espaço para praticar e para se tornar eficaz e competente com as habilidades de: empatia; ouvir; atitude de não-julgamento; cuidados individualizados (cuidado centrado na pessoa).Polytechnic Institute of Viseu (IPV)2017-05-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.29352/mill0203.02.00138eng1647-662X0873-3015McCarthy, Bridieinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-06-15T15:01:37Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/12059Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:29:19.669091Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students Comunicación y competencias interpersonales para estudiantes de graduación en enfermería Comunicação e competências interpersonais para estudantes de graduação em enfermagem |
title |
Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students |
spellingShingle |
Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students McCarthy, Bridie Life and Healthcare Sciences |
title_short |
Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students |
title_full |
Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students |
title_fullStr |
Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students |
title_full_unstemmed |
Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students |
title_sort |
Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students |
author |
McCarthy, Bridie |
author_facet |
McCarthy, Bridie |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
McCarthy, Bridie |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Life and Healthcare Sciences |
topic |
Life and Healthcare Sciences |
description |
Introduction: Effective communication skills are essential for holistic nursing care and the provision of a caring professional attitude. Objectives: This article aims to explore Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students. Development: It’s necessaire to draw from some theory or model as a guide to professional performance. Students need education to acquire the knowledge and skills for practice competence. Conclusions: It’s necessaire time and space to practice in order to become effective and competent with the skills of: empathy; listening; non-judgmental attitude; Individualized care (Person- centred care). |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-05-31 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.29352/mill0203.02.00138 |
url |
https://doi.org/10.29352/mill0203.02.00138 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
1647-662X 0873-3015 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Polytechnic Institute of Viseu (IPV) |
publisher.none.fl_str_mv |
Polytechnic Institute of Viseu (IPV) |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130162036473856 |