Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: McCarthy, Bridie
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.29352/mill0203.02.00138
Resumo: Introduction: Effective communication skills are essential for holistic nursing care and the provision of a caring professional attitude. Objectives: This article aims to explore Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students. Development: It’s necessaire to draw from some theory or model as a guide to professional performance. Students need education to acquire the knowledge and skills for practice competence. Conclusions: It’s necessaire time and space to practice in order to become effective and competent with the skills of: empathy; listening; non-judgmental attitude; Individualized care (Person- centred care).
id RCAP_d61d5a7d41fb7cc5ffa09006657406b2
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/12059
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing StudentsComunicación y competencias interpersonales para estudiantes de graduación en enfermeríaComunicação e competências interpersonais para estudantes de graduação em enfermagemLife and Healthcare SciencesIntroduction: Effective communication skills are essential for holistic nursing care and the provision of a caring professional attitude. Objectives: This article aims to explore Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students. Development: It’s necessaire to draw from some theory or model as a guide to professional performance. Students need education to acquire the knowledge and skills for practice competence. Conclusions: It’s necessaire time and space to practice in order to become effective and competent with the skills of: empathy; listening; non-judgmental attitude; Individualized care (Person- centred care).Introducción: Las habilidades de comunicación eficaces son esenciales para la atención holística del oficio de enfermera y la provisión de una actitud profesional que cuida. Objetivos: Este artículo tiene como objetivo explorar la comunicación interpersonal y las competencias en estudiantes de enfermería. Desenvolvimiento: Es necesario adoptar una teoría o modelo como una guía para el desarrollo profesional. Los estudiantes necesitan educación para adquirir los conocimientos y habilidades para la competencia práctica. Conclusiones: Es necesario tiempo y espacio para practicar e para llegar a ser eficaz y competente con las habilidades de: empatía; escuchar; actitud sin prejuicios; cuidado individualizado (cuidados centrados en la persona).Introdução: Habilidades de comunicação eficaz são essenciais para cuidados de enfermagem holísticos e para a prestação de uma atitude de cuidar profissional. Objetivos: Este artigo pretende explorar a comunicação e as competências interpessoais em estudantes de enfermagem. Desenvolvimento: Existe necessidade de aplicar uma teoria ou modelo como um guia para o desempenho profissional. Os estudantes precisam de formação para adquirirem os conhecimentos e habilidades de competência prática. Conclusões: É necessário tempo e espaço para praticar e para se tornar eficaz e competente com as habilidades de: empatia; ouvir; atitude de não-julgamento; cuidados individualizados (cuidado centrado na pessoa).Polytechnic Institute of Viseu (IPV)2017-05-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.29352/mill0203.02.00138eng1647-662X0873-3015McCarthy, Bridieinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-06-15T15:01:37Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/12059Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:29:19.669091Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students
Comunicación y competencias interpersonales para estudiantes de graduación en enfermería
Comunicação e competências interpersonais para estudantes de graduação em enfermagem
title Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students
spellingShingle Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students
McCarthy, Bridie
Life and Healthcare Sciences
title_short Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students
title_full Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students
title_fullStr Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students
title_full_unstemmed Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students
title_sort Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students
author McCarthy, Bridie
author_facet McCarthy, Bridie
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv McCarthy, Bridie
dc.subject.por.fl_str_mv Life and Healthcare Sciences
topic Life and Healthcare Sciences
description Introduction: Effective communication skills are essential for holistic nursing care and the provision of a caring professional attitude. Objectives: This article aims to explore Communication and Interpersonal Competencies for Undergraduate Nursing Students. Development: It’s necessaire to draw from some theory or model as a guide to professional performance. Students need education to acquire the knowledge and skills for practice competence. Conclusions: It’s necessaire time and space to practice in order to become effective and competent with the skills of: empathy; listening; non-judgmental attitude; Individualized care (Person- centred care).
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-05-31
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.29352/mill0203.02.00138
url https://doi.org/10.29352/mill0203.02.00138
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 1647-662X
0873-3015
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Polytechnic Institute of Viseu (IPV)
publisher.none.fl_str_mv Polytechnic Institute of Viseu (IPV)
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130162036473856