Paths taken in the construction of learning objects: a case study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/1822/36242 |
Resumo: | New ways of learning through learning objects is a prerequisite for this new generation in which digital media are part of the life of the student. In order to understand the importance of constructing these digital learning objects we developed the Digital Agents Project. By conducting a case study of the Project, in the State of Ceará, Brazil, we intended to realize the gear of people who work in the construction process in order to characterize their performance. Thus, we used a mixed research methodology, conducting a qualitative analysis with observation grids, as well as quantitatively, through a questionnaire. The research highlights the importance of this sector and the need for teacher training on development of educational resources. The results highlight the need for expansion of links and easy access to technological resources to mobilize teachers use learning objects in their classes, paying attention to the quality criteria. |
id |
RCAP_d850c96a13bbf7053450c200c2a81374 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorium.sdum.uminho.pt:1822/36242 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Paths taken in the construction of learning objects: a case studyCaminhos percorridos na construção de objetos de aprendizagem: um estudo de casoLearning objectsDigital resourcesInstructional designOnline educationObjetos de aprendizagemRecursos digitaisDesign instructionalEducação onlineCiências Sociais::Ciências da EducaçãoNew ways of learning through learning objects is a prerequisite for this new generation in which digital media are part of the life of the student. In order to understand the importance of constructing these digital learning objects we developed the Digital Agents Project. By conducting a case study of the Project, in the State of Ceará, Brazil, we intended to realize the gear of people who work in the construction process in order to characterize their performance. Thus, we used a mixed research methodology, conducting a qualitative analysis with observation grids, as well as quantitatively, through a questionnaire. The research highlights the importance of this sector and the need for teacher training on development of educational resources. The results highlight the need for expansion of links and easy access to technological resources to mobilize teachers use learning objects in their classes, paying attention to the quality criteria.Novas formas de aprender por meio de objetos de aprendizagem é condição fundamental nessa nova geração em que os meios digitais fazem parte do universo do aluno. Com o objetivo de compreender a importância da construção desses objetos digitais de aprendizagem desenvolvemos o Projeto Agentes Digitais. Por meio da realização de um estudo de caso do Projeto, no Estado do Ceará -Brasil, procuramos perceber a engrenagem de pessoas que atuam no processo de construção no intuito de caraterizar a atuação dos responsáveis. Assim, utilizamos uma metodologia mista de pesquisa, efetuando uma análise qualitativa, com grelhas de observação, bem como quantitativa por meio de questionário. A pesquisa destaca a importância deste setor e a necessidade de formação de professores para o desenvolvimento de recursos educacionais. Os resultados destacam a necessidade de ampliação de links e recursos tecnológicos de fácil acesso que mobilizem os professores a utilizar os objetos de aprendizagem em suas aulas, atentando para os critérios de qualidade.CIEdUniversidad de A CoruñaUniversidade do MinhoSouza, Karine Pinheiro deSilva, Bento Duarte20142014-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/1822/36242engSouza, Karine Pinheiro & Silva, Bento D. (2014). Paths taken in the construction of learning objects: A case study. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación. Universidade da Corunha, pp. 103-110.2386-741810.17979/2386-7418.reipe.2014v1i2.9.103http://revistas.udc.es/index.php/reipe/issue/view/2info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-05-11T04:27:12Zoai:repositorium.sdum.uminho.pt:1822/36242Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openairemluisa.alvim@gmail.comopendoar:71602024-05-11T04:27:12Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Paths taken in the construction of learning objects: a case study Caminhos percorridos na construção de objetos de aprendizagem: um estudo de caso |
title |
Paths taken in the construction of learning objects: a case study |
spellingShingle |
Paths taken in the construction of learning objects: a case study Souza, Karine Pinheiro de Learning objects Digital resources Instructional design Online education Objetos de aprendizagem Recursos digitais Design instructional Educação online Ciências Sociais::Ciências da Educação |
title_short |
Paths taken in the construction of learning objects: a case study |
title_full |
Paths taken in the construction of learning objects: a case study |
title_fullStr |
Paths taken in the construction of learning objects: a case study |
title_full_unstemmed |
Paths taken in the construction of learning objects: a case study |
title_sort |
Paths taken in the construction of learning objects: a case study |
author |
Souza, Karine Pinheiro de |
author_facet |
Souza, Karine Pinheiro de Silva, Bento Duarte |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Bento Duarte |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade do Minho |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Karine Pinheiro de Silva, Bento Duarte |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Learning objects Digital resources Instructional design Online education Objetos de aprendizagem Recursos digitais Design instructional Educação online Ciências Sociais::Ciências da Educação |
topic |
Learning objects Digital resources Instructional design Online education Objetos de aprendizagem Recursos digitais Design instructional Educação online Ciências Sociais::Ciências da Educação |
description |
New ways of learning through learning objects is a prerequisite for this new generation in which digital media are part of the life of the student. In order to understand the importance of constructing these digital learning objects we developed the Digital Agents Project. By conducting a case study of the Project, in the State of Ceará, Brazil, we intended to realize the gear of people who work in the construction process in order to characterize their performance. Thus, we used a mixed research methodology, conducting a qualitative analysis with observation grids, as well as quantitatively, through a questionnaire. The research highlights the importance of this sector and the need for teacher training on development of educational resources. The results highlight the need for expansion of links and easy access to technological resources to mobilize teachers use learning objects in their classes, paying attention to the quality criteria. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014 2014-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/1822/36242 |
url |
https://hdl.handle.net/1822/36242 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Souza, Karine Pinheiro & Silva, Bento D. (2014). Paths taken in the construction of learning objects: A case study. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación. Universidade da Corunha, pp. 103-110. 2386-7418 10.17979/2386-7418.reipe.2014v1i2.9.103 http://revistas.udc.es/index.php/reipe/issue/view/2 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de A Coruña |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de A Coruña |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
mluisa.alvim@gmail.com |
_version_ |
1817544314749714432 |