Ambiente e desenvolvimento sustentável: educação para a ética e cidadania: Environment and sustainable development: education for ethics and citizenship

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Gisela
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Archer, António Barreto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10284/7814
Resumo: Sustainable development requires participation of informed citizens and education for social responsibility. There is a trilogy of senses: technical, ethical and legal-political. Sustainable development starts to be a technical criterion for evaluation of the various possibilities that scientific and technological evolution brings to the modern world. In addition, it is an ethical evaluation criterion, supported on the idea of inter-generational solidarity, and in the legal-political plan is a principle that aims the continuation of common good, through a fair distribution of wealth and the preservation of essential resources for the future of humanity.
id RCAP_d95fa14b6773a978962604a7124f79f1
oai_identifier_str oai:bdigital.ufp.pt:10284/7814
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Ambiente e desenvolvimento sustentável: educação para a ética e cidadania: Environment and sustainable development: education for ethics and citizenshipEnvironmentSustainable developmentCitizenshipEnvironmental ethicsEnvironmental educationSustainable development requires participation of informed citizens and education for social responsibility. There is a trilogy of senses: technical, ethical and legal-political. Sustainable development starts to be a technical criterion for evaluation of the various possibilities that scientific and technological evolution brings to the modern world. In addition, it is an ethical evaluation criterion, supported on the idea of inter-generational solidarity, and in the legal-political plan is a principle that aims the continuation of common good, through a fair distribution of wealth and the preservation of essential resources for the future of humanity.INED - Centro de Investigação e Inovação em EducaçãoRepositório Institucional da Universidade Fernando PessoaOliveira, GiselaArcher, António Barreto2019-09-03T11:23:12Z2015-01-01T00:00:00Z2015-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10284/7814porOliveira, G. M., Archer, A. B. 2015. ‘Ambiente e desenvolvimento sustentável: educação para a ética e cidadania’ (Environment and sustainable development: education to ethics and citizenship), Sensos (ISSN: 2182-5127), Volume V, n. 2 (Tema: Educação, Bem-estar e Ambiente), p. 185-200. http://sensos.ese.ipp.pt/revista/index.php/sensos/article/view/2212182-5127info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-09-06T02:07:11Zoai:bdigital.ufp.pt:10284/7814Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:44:43.203702Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Ambiente e desenvolvimento sustentável: educação para a ética e cidadania: Environment and sustainable development: education for ethics and citizenship
title Ambiente e desenvolvimento sustentável: educação para a ética e cidadania: Environment and sustainable development: education for ethics and citizenship
spellingShingle Ambiente e desenvolvimento sustentável: educação para a ética e cidadania: Environment and sustainable development: education for ethics and citizenship
Oliveira, Gisela
Environment
Sustainable development
Citizenship
Environmental ethics
Environmental education
title_short Ambiente e desenvolvimento sustentável: educação para a ética e cidadania: Environment and sustainable development: education for ethics and citizenship
title_full Ambiente e desenvolvimento sustentável: educação para a ética e cidadania: Environment and sustainable development: education for ethics and citizenship
title_fullStr Ambiente e desenvolvimento sustentável: educação para a ética e cidadania: Environment and sustainable development: education for ethics and citizenship
title_full_unstemmed Ambiente e desenvolvimento sustentável: educação para a ética e cidadania: Environment and sustainable development: education for ethics and citizenship
title_sort Ambiente e desenvolvimento sustentável: educação para a ética e cidadania: Environment and sustainable development: education for ethics and citizenship
author Oliveira, Gisela
author_facet Oliveira, Gisela
Archer, António Barreto
author_role author
author2 Archer, António Barreto
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Fernando Pessoa
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Gisela
Archer, António Barreto
dc.subject.por.fl_str_mv Environment
Sustainable development
Citizenship
Environmental ethics
Environmental education
topic Environment
Sustainable development
Citizenship
Environmental ethics
Environmental education
description Sustainable development requires participation of informed citizens and education for social responsibility. There is a trilogy of senses: technical, ethical and legal-political. Sustainable development starts to be a technical criterion for evaluation of the various possibilities that scientific and technological evolution brings to the modern world. In addition, it is an ethical evaluation criterion, supported on the idea of inter-generational solidarity, and in the legal-political plan is a principle that aims the continuation of common good, through a fair distribution of wealth and the preservation of essential resources for the future of humanity.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-01-01T00:00:00Z
2015-01-01T00:00:00Z
2019-09-03T11:23:12Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10284/7814
url http://hdl.handle.net/10284/7814
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Oliveira, G. M., Archer, A. B. 2015. ‘Ambiente e desenvolvimento sustentável: educação para a ética e cidadania’ (Environment and sustainable development: education to ethics and citizenship), Sensos (ISSN: 2182-5127), Volume V, n. 2 (Tema: Educação, Bem-estar e Ambiente), p. 185-200. http://sensos.ese.ipp.pt/revista/index.php/sensos/article/view/221
2182-5127
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv INED - Centro de Investigação e Inovação em Educação
publisher.none.fl_str_mv INED - Centro de Investigação e Inovação em Educação
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130312733622272