Aplicação de técnicas de avaliação da usabilidade ao Portugal inSite
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v0i4.13873 |
Resumo: | Internet is today an excellent tool for promoting destinations and spreading out the tourism information and offers unquestionable promotional potential. The Destination Marketing Organisations use this more and more often to promote their destinations and pro-ducts. In fact, now days almost ali destinations have their own websites to thispurpose!However in order for a site to be explored to its best capacity it must offer an appropriate constructed user interface.This article aims to analyse the Portugal inSite in which concerns its contents and quality of user interface and used as supporting tools the evaluation techniques of usability, resulting from review of the actual specialised literature, which also have been applied to an empiric study performed last March 2004. |
id |
RCAP_d98b1835a103487cc1265823f7f88413 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/13873 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Aplicação de técnicas de avaliação da usabilidade ao Portugal inSiteInternet is today an excellent tool for promoting destinations and spreading out the tourism information and offers unquestionable promotional potential. The Destination Marketing Organisations use this more and more often to promote their destinations and pro-ducts. In fact, now days almost ali destinations have their own websites to thispurpose!However in order for a site to be explored to its best capacity it must offer an appropriate constructed user interface.This article aims to analyse the Portugal inSite in which concerns its contents and quality of user interface and used as supporting tools the evaluation techniques of usability, resulting from review of the actual specialised literature, which also have been applied to an empiric study performed last March 2004.A Internet constitui actualmente um excelente veículo de disseminação e comunicação de informação turística e possui um potencial promocional inquestionável. As Organizações de Marketing de Destinos recorrem a ela cada vez mais para divulgar os seus destinos e promover os seus produtos e, actualmente, praticamente todos os destinos possuem um, ou mais, websites com esta finalidade. No entanto, para que um site seja eficaz na sua missão de divulgação e promoção, deverá apresentar uma interface de utilizador bem construída e projectada, que tenha em conta a sua usabilidade. Este artigo pretende analisar o Portugal inSite no que concerne aos seus conteúdos e qualidade da sua interface de utilizador, recorrendo a técnicas de avaliação da usabilidade que resultam da revisão da literatura sobre a matéria e que foram aplicadas num estudo empírico realizado em Março de 2004.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2005-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v0i4.13873oai:proa.ua.pt:article/13873Journal of Tourism & Development; No 4 (2005); 61-71Revista Turismo & Desenvolvimento; n.º 4 (2005); 61-712182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13873https://doi.org/10.34624/rtd.v0i4.13873https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13873/9361https://cretivecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessMilheiro, EvaCosta, CarlosSantos, Maria Beatriz2022-09-26T10:57:28Zoai:proa.ua.pt:article/13873Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:06:06.032279Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Aplicação de técnicas de avaliação da usabilidade ao Portugal inSite |
title |
Aplicação de técnicas de avaliação da usabilidade ao Portugal inSite |
spellingShingle |
Aplicação de técnicas de avaliação da usabilidade ao Portugal inSite Milheiro, Eva |
title_short |
Aplicação de técnicas de avaliação da usabilidade ao Portugal inSite |
title_full |
Aplicação de técnicas de avaliação da usabilidade ao Portugal inSite |
title_fullStr |
Aplicação de técnicas de avaliação da usabilidade ao Portugal inSite |
title_full_unstemmed |
Aplicação de técnicas de avaliação da usabilidade ao Portugal inSite |
title_sort |
Aplicação de técnicas de avaliação da usabilidade ao Portugal inSite |
author |
Milheiro, Eva |
author_facet |
Milheiro, Eva Costa, Carlos Santos, Maria Beatriz |
author_role |
author |
author2 |
Costa, Carlos Santos, Maria Beatriz |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Milheiro, Eva Costa, Carlos Santos, Maria Beatriz |
description |
Internet is today an excellent tool for promoting destinations and spreading out the tourism information and offers unquestionable promotional potential. The Destination Marketing Organisations use this more and more often to promote their destinations and pro-ducts. In fact, now days almost ali destinations have their own websites to thispurpose!However in order for a site to be explored to its best capacity it must offer an appropriate constructed user interface.This article aims to analyse the Portugal inSite in which concerns its contents and quality of user interface and used as supporting tools the evaluation techniques of usability, resulting from review of the actual specialised literature, which also have been applied to an empiric study performed last March 2004. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/rtd.v0i4.13873 oai:proa.ua.pt:article/13873 |
url |
https://doi.org/10.34624/rtd.v0i4.13873 |
identifier_str_mv |
oai:proa.ua.pt:article/13873 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13873 https://doi.org/10.34624/rtd.v0i4.13873 https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13873/9361 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://cretivecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://cretivecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal of Tourism & Development; No 4 (2005); 61-71 Revista Turismo & Desenvolvimento; n.º 4 (2005); 61-71 2182-1453 1645-9261 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130522449870848 |