Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barbante, Cesário José Sanjambo
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/id.v11i1.5665
Resumo: Contemporary society, in which we live today, characterized by continuous transformations of diverse order, is in fact demanding to man a solution and / or resolution pressing against the present problems that devastate the eleventh century. On the other hand, using the internet has revolutionized the way we communicate with each other, that is, anywhere, anytime. In this sense, this study intends to encourage the use of the Internet as an alternative means of communication between Angolan Institution of Higher Education. The methodological option fell to a qualitative study. The results revealed that communication in these institutions is done, in most cases, using traditional means and in person. Institutions need to be connected to the global network (Internet), to gain access to global knowledge and to improve their presence in the digital age.
id RCAP_da21bc993177958353a35f3bbf6974f2
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/5665
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiencesA comunicação online entre as Instituições de Ensino Superior de Angola e os seus diversos públicosContemporary society, in which we live today, characterized by continuous transformations of diverse order, is in fact demanding to man a solution and / or resolution pressing against the present problems that devastate the eleventh century. On the other hand, using the internet has revolutionized the way we communicate with each other, that is, anywhere, anytime. In this sense, this study intends to encourage the use of the Internet as an alternative means of communication between Angolan Institution of Higher Education. The methodological option fell to a qualitative study. The results revealed that communication in these institutions is done, in most cases, using traditional means and in person. Institutions need to be connected to the global network (Internet), to gain access to global knowledge and to improve their presence in the digital age.La sociedad contemporánea, en la que vivimos hoy, caracterizada por continuas transformaciones de diverso orden, está exigiendo, de hecho, al hombre una solución y / o resolución apasionante ante los actuales problemas que asolan el siglo XI. Por otro lado, el uso de Internet ha revolucionado la forma en que nos comunicamos unos con otros, es decir, en cualquier sitio y en cualquier momento. En este sentido, con este estudio se pretendió incentivar el uso de Internet como medio alternativo de comunicación entre las Instituciones de Enseñanza Superior Angolanas. La opción metodológica recayó para un estudio de tipo cualitativo. Los resultados revelaron que la comunicación, en estas Instituciones, se hace, en la mayoría de los casos, con recurso a los medios tradicionales y de forma presencial. Las instituciones deben estar vinculadas a la red mundial (Internet), para tener acceso al conocimiento global y mejorar su presencia en la era digital.A sociedade contemporânea, em que vivemos hoje, caracterizada por contínuas transformações de diversa ordem, está a exigir, de facto, ao homem uma solução e/ ou resolução premente face aos atuais problemas que assolam o século XI. Por outro lado, o uso da internet tem revolucionado a forma como nos comunicamos uns com os outros, isto é, em qualquer sítio e em qualquer momento. Neste sentindo, com este estudo pretendeu-se incentivar o uso da Internet como meio alternativo de comunicação entre as Instituições de Ensino Superior Angolanas e os seus diversos públicos. A opção metodológica recaiu para um estudo de tipo qualitativo. Os resultados revelaram que os mecanismos de comunicação, nestas Instituições, são feitos, na maioria dos casos, com recurso aos meios tradicionais e de forma presencial. As Instituições precisam estar ligadas à rede mundial (Internet), para terem acesso ao conhecimento global e melhorarem a sua presença na era digital.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2019-10-08info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v11i1.5665https://doi.org/10.34624/id.v11i1.5665Indagatio Didactica; Vol 11 No 1 (2019); 233-254Indagatio Didactica; Vol. 11 Núm. 1 (2019); 233-254Indagatio Didactica; Vol. 11 No 1 (2019); 233-254Indagatio Didactica; vol. 11 n.º 1 (2019); 233-2541647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/5665https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/5665/4189Barbante, Cesário José Sanjamboinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:17:23Zoai:proa.ua.pt:article/5665Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:16.089926Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences
A comunicação online entre as Instituições de Ensino Superior de Angola e os seus diversos públicos
title Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences
spellingShingle Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences
Barbante, Cesário José Sanjambo
title_short Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences
title_full Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences
title_fullStr Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences
title_full_unstemmed Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences
title_sort Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences
author Barbante, Cesário José Sanjambo
author_facet Barbante, Cesário José Sanjambo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barbante, Cesário José Sanjambo
description Contemporary society, in which we live today, characterized by continuous transformations of diverse order, is in fact demanding to man a solution and / or resolution pressing against the present problems that devastate the eleventh century. On the other hand, using the internet has revolutionized the way we communicate with each other, that is, anywhere, anytime. In this sense, this study intends to encourage the use of the Internet as an alternative means of communication between Angolan Institution of Higher Education. The methodological option fell to a qualitative study. The results revealed that communication in these institutions is done, in most cases, using traditional means and in person. Institutions need to be connected to the global network (Internet), to gain access to global knowledge and to improve their presence in the digital age.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-10-08
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/id.v11i1.5665
https://doi.org/10.34624/id.v11i1.5665
url https://doi.org/10.34624/id.v11i1.5665
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/5665
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/5665/4189
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Indagatio Didactica; Vol 11 No 1 (2019); 233-254
Indagatio Didactica; Vol. 11 Núm. 1 (2019); 233-254
Indagatio Didactica; Vol. 11 No 1 (2019); 233-254
Indagatio Didactica; vol. 11 n.º 1 (2019); 233-254
1647-3582
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133570668691456