Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v11i1.5665 |
Resumo: | Contemporary society, in which we live today, characterized by continuous transformations of diverse order, is in fact demanding to man a solution and / or resolution pressing against the present problems that devastate the eleventh century. On the other hand, using the internet has revolutionized the way we communicate with each other, that is, anywhere, anytime. In this sense, this study intends to encourage the use of the Internet as an alternative means of communication between Angolan Institution of Higher Education. The methodological option fell to a qualitative study. The results revealed that communication in these institutions is done, in most cases, using traditional means and in person. Institutions need to be connected to the global network (Internet), to gain access to global knowledge and to improve their presence in the digital age. |
id |
RCAP_da21bc993177958353a35f3bbf6974f2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/5665 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiencesA comunicação online entre as Instituições de Ensino Superior de Angola e os seus diversos públicosContemporary society, in which we live today, characterized by continuous transformations of diverse order, is in fact demanding to man a solution and / or resolution pressing against the present problems that devastate the eleventh century. On the other hand, using the internet has revolutionized the way we communicate with each other, that is, anywhere, anytime. In this sense, this study intends to encourage the use of the Internet as an alternative means of communication between Angolan Institution of Higher Education. The methodological option fell to a qualitative study. The results revealed that communication in these institutions is done, in most cases, using traditional means and in person. Institutions need to be connected to the global network (Internet), to gain access to global knowledge and to improve their presence in the digital age.La sociedad contemporánea, en la que vivimos hoy, caracterizada por continuas transformaciones de diverso orden, está exigiendo, de hecho, al hombre una solución y / o resolución apasionante ante los actuales problemas que asolan el siglo XI. Por otro lado, el uso de Internet ha revolucionado la forma en que nos comunicamos unos con otros, es decir, en cualquier sitio y en cualquier momento. En este sentido, con este estudio se pretendió incentivar el uso de Internet como medio alternativo de comunicación entre las Instituciones de Enseñanza Superior Angolanas. La opción metodológica recayó para un estudio de tipo cualitativo. Los resultados revelaron que la comunicación, en estas Instituciones, se hace, en la mayoría de los casos, con recurso a los medios tradicionales y de forma presencial. Las instituciones deben estar vinculadas a la red mundial (Internet), para tener acceso al conocimiento global y mejorar su presencia en la era digital.A sociedade contemporânea, em que vivemos hoje, caracterizada por contínuas transformações de diversa ordem, está a exigir, de facto, ao homem uma solução e/ ou resolução premente face aos atuais problemas que assolam o século XI. Por outro lado, o uso da internet tem revolucionado a forma como nos comunicamos uns com os outros, isto é, em qualquer sítio e em qualquer momento. Neste sentindo, com este estudo pretendeu-se incentivar o uso da Internet como meio alternativo de comunicação entre as Instituições de Ensino Superior Angolanas e os seus diversos públicos. A opção metodológica recaiu para um estudo de tipo qualitativo. Os resultados revelaram que os mecanismos de comunicação, nestas Instituições, são feitos, na maioria dos casos, com recurso aos meios tradicionais e de forma presencial. As Instituições precisam estar ligadas à rede mundial (Internet), para terem acesso ao conhecimento global e melhorarem a sua presença na era digital.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2019-10-08info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v11i1.5665https://doi.org/10.34624/id.v11i1.5665Indagatio Didactica; Vol 11 No 1 (2019); 233-254Indagatio Didactica; Vol. 11 Núm. 1 (2019); 233-254Indagatio Didactica; Vol. 11 No 1 (2019); 233-254Indagatio Didactica; vol. 11 n.º 1 (2019); 233-2541647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/5665https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/5665/4189Barbante, Cesário José Sanjamboinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:17:23Zoai:proa.ua.pt:article/5665Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:16.089926Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences A comunicação online entre as Instituições de Ensino Superior de Angola e os seus diversos públicos |
title |
Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences |
spellingShingle |
Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences Barbante, Cesário José Sanjambo |
title_short |
Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences |
title_full |
Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences |
title_fullStr |
Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences |
title_full_unstemmed |
Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences |
title_sort |
Online communication between the Higher Education Institutions of Angolan and its various audiences |
author |
Barbante, Cesário José Sanjambo |
author_facet |
Barbante, Cesário José Sanjambo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barbante, Cesário José Sanjambo |
description |
Contemporary society, in which we live today, characterized by continuous transformations of diverse order, is in fact demanding to man a solution and / or resolution pressing against the present problems that devastate the eleventh century. On the other hand, using the internet has revolutionized the way we communicate with each other, that is, anywhere, anytime. In this sense, this study intends to encourage the use of the Internet as an alternative means of communication between Angolan Institution of Higher Education. The methodological option fell to a qualitative study. The results revealed that communication in these institutions is done, in most cases, using traditional means and in person. Institutions need to be connected to the global network (Internet), to gain access to global knowledge and to improve their presence in the digital age. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-10-08 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v11i1.5665 https://doi.org/10.34624/id.v11i1.5665 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v11i1.5665 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/5665 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/5665/4189 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 11 No 1 (2019); 233-254 Indagatio Didactica; Vol. 11 Núm. 1 (2019); 233-254 Indagatio Didactica; Vol. 11 No 1 (2019); 233-254 Indagatio Didactica; vol. 11 n.º 1 (2019); 233-254 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133570668691456 |