Irregular plurals: an ingenious way of teaching grammar
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34620/eduser.v4i2.47 |
Resumo: | The main purpose of our paper is to focus on the intrinsic nature of irregular plurals in order to understand the evolution of English throughout the centuries. We intend to show how teaching and learning the irregular plurals can be not only of the utmost importance, but also good fun. By presenting creative activities, we wish to make teachers aware of these issues in the teaching of English as a foreign language. Keywords: English as a Foreign Language; irregular plurals; Old English; Middle English; Modern English. |
id |
RCAP_dba9d9091e11870e7da68da25f37c0f3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:eduser.ipb.pt:article/47 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Irregular plurals: an ingenious way of teaching grammarPlurais irregulares: uma forma criativa de ensinar gramáticaThe main purpose of our paper is to focus on the intrinsic nature of irregular plurals in order to understand the evolution of English throughout the centuries. We intend to show how teaching and learning the irregular plurals can be not only of the utmost importance, but also good fun. By presenting creative activities, we wish to make teachers aware of these issues in the teaching of English as a foreign language. Keywords: English as a Foreign Language; irregular plurals; Old English; Middle English; Modern English.Este artigo centra-se na análise da natureza intrínseca dos plurais irregulares, com vista a possibilitar a compreensão da evolução do inglês ao longo dos séculos. Pretendemos demonstrar de que forma o ensino dos plurais irregulares não só se afigura como de importância indiscutível, mas também pode ser divertido. Através da apresentação de atividades criativas, pretendemos fomentar a consciencialização dos professores de inglês face à relevância destes itens no ensino do inglês como língua estrangeira. Palavras-chave: inglês como língua estrangeira; plurais irregulares; inglês antigo; inglês médio; inglês modernoInstituto Politécnico de Bragança2016-12-11info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34620/eduser.v4i2.47https://doi.org/10.34620/eduser.v4i2.47EduSer; Vol. 4 No. 2 (2012): Eduser - Revista de EducaçãoEduser - revista de Educação; v. 4 n. 2 (2012): Eduser - Revista de EducaçãoEduSer; Vol. 4 N.º 2 (2012): Eduser - Revista de Educação2183-038X1645-4774reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttps://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/47https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/47/48Direitos de Autor (c) 2016 Eduser - Revista de Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, ElisabeteMartins, Cláudia2023-02-18T06:01:25Zoai:eduser.ipb.pt:article/47Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:46:50.413649Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Irregular plurals: an ingenious way of teaching grammar Plurais irregulares: uma forma criativa de ensinar gramática |
title |
Irregular plurals: an ingenious way of teaching grammar |
spellingShingle |
Irregular plurals: an ingenious way of teaching grammar Silva, Elisabete |
title_short |
Irregular plurals: an ingenious way of teaching grammar |
title_full |
Irregular plurals: an ingenious way of teaching grammar |
title_fullStr |
Irregular plurals: an ingenious way of teaching grammar |
title_full_unstemmed |
Irregular plurals: an ingenious way of teaching grammar |
title_sort |
Irregular plurals: an ingenious way of teaching grammar |
author |
Silva, Elisabete |
author_facet |
Silva, Elisabete Martins, Cláudia |
author_role |
author |
author2 |
Martins, Cláudia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Elisabete Martins, Cláudia |
description |
The main purpose of our paper is to focus on the intrinsic nature of irregular plurals in order to understand the evolution of English throughout the centuries. We intend to show how teaching and learning the irregular plurals can be not only of the utmost importance, but also good fun. By presenting creative activities, we wish to make teachers aware of these issues in the teaching of English as a foreign language. Keywords: English as a Foreign Language; irregular plurals; Old English; Middle English; Modern English. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-11 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34620/eduser.v4i2.47 https://doi.org/10.34620/eduser.v4i2.47 |
url |
https://doi.org/10.34620/eduser.v4i2.47 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/47 https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/47/48 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2016 Eduser - Revista de Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2016 Eduser - Revista de Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Politécnico de Bragança |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Politécnico de Bragança |
dc.source.none.fl_str_mv |
EduSer; Vol. 4 No. 2 (2012): Eduser - Revista de Educação Eduser - revista de Educação; v. 4 n. 2 (2012): Eduser - Revista de Educação EduSer; Vol. 4 N.º 2 (2012): Eduser - Revista de Educação 2183-038X 1645-4774 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1817552992637812736 |