Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v5i3.4519 |
Resumo: | The adoption of e-learning activities by higher education institutions, whose area of focus has primarily been face to face instruction, is considered an important contribution to the diversification of the training provision, particularly in terms of flexibility and management of time and learning spaces. However, the willingness of teachers to incorporate practices of e-learning in their activities is no stranger to hardship. Recurring concerns are expressed, regarding online assessment and collaboration. In this context it´s relevant to promote practices already underway, sharing experiences and disseminating knowledge in this field. It is our goal with this paper, to contribute to an approximation of educators to this problem, by sharing our experience in with online assessment and collaboration in the teaching and learning context of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences. |
id |
RCAP_e18d2ff66364adff565a37b3ffe9cc77 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/4519 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração onlineThe adoption of e-learning activities by higher education institutions, whose area of focus has primarily been face to face instruction, is considered an important contribution to the diversification of the training provision, particularly in terms of flexibility and management of time and learning spaces. However, the willingness of teachers to incorporate practices of e-learning in their activities is no stranger to hardship. Recurring concerns are expressed, regarding online assessment and collaboration. In this context it´s relevant to promote practices already underway, sharing experiences and disseminating knowledge in this field. It is our goal with this paper, to contribute to an approximation of educators to this problem, by sharing our experience in with online assessment and collaboration in the teaching and learning context of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences.La adopción de actividades de e-learning por las instituciones de educación superior, cuya área de enfoque ha sido sobre todo los cursos presenciales, se considera una importante contribución a la diversificación de la oferta formativa, en particular en términos de flexibilidad de gestión del tiempo y de los espacios de aprendizaje de los estudiantes. Sin embargo, la voluntad de profesores para incorporar prácticas de e-learning en sus actividades no es ajeno a las dificultades. Preocupaciones recurrentes se expresan, a respecto de la evaluación y colaboración en línea. En este contexto, se considera relevante promover prácticas ya en marcha, el intercambio de experiencias y la difusión de conocimientos en este campo. Nuestro objetivo con este trabajo, es contribuir para una aproximación de los educadores a este problema, al compartir nuestra experiencia en la evaluación y colaboración en línea en la enseñanza y el aprendizaje de Farmacia y Ciencias Farmacéuticas.A adoção de atividades de formação a distância em modalidade de e-learning por instituições de ensino superior cuja área de intervenção tem sido essencialmente presencial, é considerada um importante contributo para a diversificação da oferta formativa, nomeadamente em termos de flexibilidade de gestão dos momentos e espaços de aprendizagem por parte dos estudantes. Contudo, a adesão dos professores à incorporação de práticas de e-learning nas suas atividades não é alheia a dificuldades. A esse nível é recorrente a existência de preocupações relacionadas com a avaliação das aprendizagens e da colaboração online. Neste contexto considera-se relevante divulgar práticas já em curso, partilhando experiências adquiridas e disseminando o conhecimento neste domínio. É nosso objetivo com este texto contribuir para uma aproximação dos educadores a esta problemática, através da partilha da nossa experiência na avaliação das aprendizagens e da colaboração online num contexto de ensino e aprendizagem da Farmácia e das Ciências Farmacêuticas.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2013-08-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v5i3.4519https://doi.org/10.34624/id.v5i3.4519Indagatio Didactica; Vol 5 No 3 (2013); 126-141Indagatio Didactica; Vol. 5 Núm. 3 (2013); 126-141Indagatio Didactica; Vol. 5 No 3 (2013); 126-141Indagatio Didactica; vol. 5 n.º 3 (2013); 126-1411647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/4519https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/4519/3430Jesus, ÂngeloGomes, Maria JoãoCruz, Agostinhoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:16:44Zoai:proa.ua.pt:article/4519Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:11.675805Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online |
title |
Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online |
spellingShingle |
Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online Jesus, Ângelo |
title_short |
Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online |
title_full |
Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online |
title_fullStr |
Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online |
title_full_unstemmed |
Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online |
title_sort |
Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online |
author |
Jesus, Ângelo |
author_facet |
Jesus, Ângelo Gomes, Maria João Cruz, Agostinho |
author_role |
author |
author2 |
Gomes, Maria João Cruz, Agostinho |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Jesus, Ângelo Gomes, Maria João Cruz, Agostinho |
description |
The adoption of e-learning activities by higher education institutions, whose area of focus has primarily been face to face instruction, is considered an important contribution to the diversification of the training provision, particularly in terms of flexibility and management of time and learning spaces. However, the willingness of teachers to incorporate practices of e-learning in their activities is no stranger to hardship. Recurring concerns are expressed, regarding online assessment and collaboration. In this context it´s relevant to promote practices already underway, sharing experiences and disseminating knowledge in this field. It is our goal with this paper, to contribute to an approximation of educators to this problem, by sharing our experience in with online assessment and collaboration in the teaching and learning context of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-08-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v5i3.4519 https://doi.org/10.34624/id.v5i3.4519 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v5i3.4519 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/4519 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/4519/3430 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 5 No 3 (2013); 126-141 Indagatio Didactica; Vol. 5 Núm. 3 (2013); 126-141 Indagatio Didactica; Vol. 5 No 3 (2013); 126-141 Indagatio Didactica; vol. 5 n.º 3 (2013); 126-141 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133569930493952 |