The long-duration shots in digital games: borrowing from the cinema

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tietzmann, Roberto
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Pase, André Fagundes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.14591/aniki.v5n1.320
Resumo: The idea that a film is constituted from its editing is widely affirmed as one of the forces that gave form to the cinema. When films dispute space on home screens with digital games, it becomes evident that they often use extended shots to show the course of the level progression and the ludic activities developed, which seems to contradict the tradition of representation and narrative constituted in the cinema. In this text we suggest a look at the long duration present in the digital games proposing that this is a solution that consists of the meeting among loans of the cinema, the pre-digital games, the restrictions of the technologies of each stage of the new environment and as a rereading of the concepts of "forbidden montage” of André Bazin.
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spelling The long-duration shots in digital games: borrowing from the cinemaA longa duração nos planos dos jogos digitais: Aproximações e empréstimos do cinemamoviesdigital gamesforbidden montageAndré Bazinlong durationCinemajogos digitaismontagem proibidaAndré Bazinlonga duraçãoThe idea that a film is constituted from its editing is widely affirmed as one of the forces that gave form to the cinema. When films dispute space on home screens with digital games, it becomes evident that they often use extended shots to show the course of the level progression and the ludic activities developed, which seems to contradict the tradition of representation and narrative constituted in the cinema. In this text we suggest a look at the long duration present in the digital games proposing that this is a solution that consists of the meeting among loans of the cinema, the pre-digital games, the restrictions of the technologies of each stage of the new environment and as a rereading of the concepts of "forbidden montage” of André Bazin.A ideia que um filme se constitui a partir da montagem é amplamente difundida como uma das forças que deu forma ao cinema. Ao disputar espaço nas telas domésticas com jogos digitais se torna evidente que eles utilizam com muito mais frequência longos planos para mostrar o percorrer das fases e atividades lúdicas desenvolvidas, o que parece contradizer a tradição de representação e narrativa constituída a partir do cinema. Neste texto propomos um olhar sobre a longa duração presente nos jogos digitais propondo que esta é uma solução que se constituiu no encontro entre empréstimos do cinema, dos jogos pré-digitais, das restrições das tecnologias de cada etapa do novo meio e como uma releitura dos conceitos de “montagem proibida” de André Bazin.AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento2018-01-02info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.14591/aniki.v5n1.320https://doi.org/10.14591/aniki.v5n1.320Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image; Vol 5 No 1 (2018): Music and sound in cinema; 47-68Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento; v. 5 n. 1 (2018): Música e som no cinema; 47-682183-1750reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttp://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/320http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/320/pdfTietzmann, RobertoPase, André Fagundesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-26T02:03:05Zoai:aim.org.pt/ojs/:article/320Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:57:14.833989Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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A longa duração nos planos dos jogos digitais: Aproximações e empréstimos do cinema
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