From paper to screen: decisions taken to design a story app for intercultural dialogue

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gil, Maitê Moraes
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Sylla, Cristina Maria
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/1822/86342
Resumo: We present a descriptive case study of the decision-making process during the development of a set of interactive story apps designed to promote intercultural dialogue directed to young children. We address: (i) the decisions made in the development of the story apps; and (ii) how the development process may contribute to informing new developments. Our results corroborate but also amplify the importance of core aspects in the development of story apps: (i) interdisciplinarity; (ii) multimodality; (iii) meaningful approach to interactivity; (iv) inclusion of complementary elements to the story. We argue that this study brings concreteness to theoretical claims, informing developments regarding the addressed dimensions.
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spelling From paper to screen: decisions taken to design a story app for intercultural dialogueDo papel ao ecrã: decisões tomadas na concepção de uma aplicação de histórias interactivas para promover o diálogo interculturalInteractive story appsIntercultural dialogueCase studyAplicações de histórias interactivasDiálogo interculturalEstudo de casoCiências Sociais::Ciências da EducaçãoWe present a descriptive case study of the decision-making process during the development of a set of interactive story apps designed to promote intercultural dialogue directed to young children. We address: (i) the decisions made in the development of the story apps; and (ii) how the development process may contribute to informing new developments. Our results corroborate but also amplify the importance of core aspects in the development of story apps: (i) interdisciplinarity; (ii) multimodality; (iii) meaningful approach to interactivity; (iv) inclusion of complementary elements to the story. We argue that this study brings concreteness to theoretical claims, informing developments regarding the addressed dimensions.Apresentamos um estudo de caso do processo de tomada de decisão para o desenvolvimento de aplicações de histórias interactivas concebidas para promover o diálogo intercultural. Abordamos (i) as decisões tomadas no desenvolvimento deste conjunto de aplicações para crianças; e (ii) as possibilidades deste processo informar novos desenvolvimentos. Os resultados corroboram e amplificam a importância de aspectos centrais no desenvolvimento de histórias interactivas: (i) interdisciplinaridade; (ii) multimodalidade; (iii) abordagem significativa à interactividade; (iv) elementos complementares à história. Argumentamos que este estudo dá concretude a reinvindicações teóricas, informando desenvolvimentos que incluem as dimensões abordadas.Universidade Luterana do Brasil (ULBRA)Universidade do MinhoGil, Maitê MoraesSylla, Cristina Maria2022-062022-06-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/1822/86342engGil, Maitê; Sylla, Cristina. 2022. From paper to screen: Decisions taken to design a story app for intercultural dialogue. Textura, 24(58), 126-145. https://doi.org/10.29327/227811.24.58-62358-080110.29327/227811.24.58-6http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/txra/article/view/6886info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-09-16T01:16:49Zoai:repositorium.sdum.uminho.pt:1822/86342Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:29:20.424004Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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