Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/38008 |
Resumo: | The text presents notions about Artistic Eco-formation, considering some of elements of a research titled AnElos (The study) Eco-pedagogical Expectations between Complexity and the Earth Charter: creative inventions in daily school. The path to collective learning comprised an interactive educational process based on Poetic Language and in Human Ecology, in Complex Thinking and the principles of the Earth Charter, coordinating the routine of individuals subject to |
id |
RCAP_e80e8cdde6fbdf11020fbdd9bb99f184 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/38008 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagensArtistic eco-formation : collective path to learningEducação artísticaPráticas educativasAprendizagemArte contemporâneaCriticismoEnsaiosThe text presents notions about Artistic Eco-formation, considering some of elements of a research titled AnElos (The study) Eco-pedagogical Expectations between Complexity and the Earth Charter: creative inventions in daily school. The path to collective learning comprised an interactive educational process based on Poetic Language and in Human Ecology, in Complex Thinking and the principles of the Earth Charter, coordinating the routine of individuals subject toUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaSilva, Rosana Gonçalves da2019-05-02T15:52:50Z2018-092018-09-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/38008porIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 6, nº3 (Set./Dez. 2018)-, p. 133-142info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:35:29Zoai:repositorio.ul.pt:10451/38008Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:51:56.332932Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens Artistic eco-formation : collective path to learning |
title |
Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens |
spellingShingle |
Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens Silva, Rosana Gonçalves da Educação artística Práticas educativas Aprendizagem Arte contemporânea Criticismo Ensaios |
title_short |
Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens |
title_full |
Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens |
title_fullStr |
Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens |
title_full_unstemmed |
Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens |
title_sort |
Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens |
author |
Silva, Rosana Gonçalves da |
author_facet |
Silva, Rosana Gonçalves da |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Rosana Gonçalves da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação artística Práticas educativas Aprendizagem Arte contemporânea Criticismo Ensaios |
topic |
Educação artística Práticas educativas Aprendizagem Arte contemporânea Criticismo Ensaios |
description |
The text presents notions about Artistic Eco-formation, considering some of elements of a research titled AnElos (The study) Eco-pedagogical Expectations between Complexity and the Earth Charter: creative inventions in daily school. The path to collective learning comprised an interactive educational process based on Poetic Language and in Human Ecology, in Complex Thinking and the principles of the Earth Charter, coordinating the routine of individuals subject to |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-09 2018-09-01T00:00:00Z 2019-05-02T15:52:50Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/38008 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/38008 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 6, nº3 (Set./Dez. 2018)-, p. 133-142 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134455805247488 |