Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Rosana Gonçalves da
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/38008
Resumo: The text presents notions about Artistic Eco-formation, considering some of elements of a research titled AnElos (The study) Eco-pedagogical Expectations between Complexity and the Earth Charter: creative inventions in daily school. The path to collective learning comprised an interactive educational process based on Poetic Language and in Human Ecology, in Complex Thinking and the principles of the Earth Charter, coordinating the routine of individuals subject to
id RCAP_e80e8cdde6fbdf11020fbdd9bb99f184
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/38008
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagensArtistic eco-formation : collective path to learningEducação artísticaPráticas educativasAprendizagemArte contemporâneaCriticismoEnsaiosThe text presents notions about Artistic Eco-formation, considering some of elements of a research titled AnElos (The study) Eco-pedagogical Expectations between Complexity and the Earth Charter: creative inventions in daily school. The path to collective learning comprised an interactive educational process based on Poetic Language and in Human Ecology, in Complex Thinking and the principles of the Earth Charter, coordinating the routine of individuals subject toUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaSilva, Rosana Gonçalves da2019-05-02T15:52:50Z2018-092018-09-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/38008porIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 6, nº3 (Set./Dez. 2018)-, p. 133-142info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:35:29Zoai:repositorio.ul.pt:10451/38008Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:51:56.332932Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens
Artistic eco-formation : collective path to learning
title Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens
spellingShingle Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens
Silva, Rosana Gonçalves da
Educação artística
Práticas educativas
Aprendizagem
Arte contemporânea
Criticismo
Ensaios
title_short Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens
title_full Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens
title_fullStr Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens
title_full_unstemmed Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens
title_sort Ecoformação artística : percurso coletivo de aprendizagens
author Silva, Rosana Gonçalves da
author_facet Silva, Rosana Gonçalves da
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Rosana Gonçalves da
dc.subject.por.fl_str_mv Educação artística
Práticas educativas
Aprendizagem
Arte contemporânea
Criticismo
Ensaios
topic Educação artística
Práticas educativas
Aprendizagem
Arte contemporânea
Criticismo
Ensaios
description The text presents notions about Artistic Eco-formation, considering some of elements of a research titled AnElos (The study) Eco-pedagogical Expectations between Complexity and the Earth Charter: creative inventions in daily school. The path to collective learning comprised an interactive educational process based on Poetic Language and in Human Ecology, in Complex Thinking and the principles of the Earth Charter, coordinating the routine of individuals subject to
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-09
2018-09-01T00:00:00Z
2019-05-02T15:52:50Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/38008
url http://hdl.handle.net/10451/38008
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 6, nº3 (Set./Dez. 2018)-, p. 133-142
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134455805247488