Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: P. Ferreira
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: C. Vasconcelos, M.A. Ribeiro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/52660
Resumo: This paper presents the results of applying a rating scale of learning science in the field. These studies were developed in the ambit a PhD project in progress which seeks to emphasize the importance of using the field work in research and teaching of geology and, somehow, the connection between geological research and pedagogical intervention (didactic transposition ). The application of the scale resulted from the performance of six field trips, with 8 high school classes Biology / Geology, having been obtained from a sample of 171 inquiries
id RCAP_e97001519f5b7dce5f533292d1c721fe
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/52660
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campoCiências da terra e ciências do ambienteEarth and related Environmental sciencesThis paper presents the results of applying a rating scale of learning science in the field. These studies were developed in the ambit a PhD project in progress which seeks to emphasize the importance of using the field work in research and teaching of geology and, somehow, the connection between geological research and pedagogical intervention (didactic transposition ). The application of the scale resulted from the performance of six field trips, with 8 high school classes Biology / Geology, having been obtained from a sample of 171 inquiries20102010-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/52660porP. FerreiraC. VasconcelosM.A. Ribeiroinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T14:59:56Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/52660Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:13:18.943308Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo
title Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo
spellingShingle Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo
P. Ferreira
Ciências da terra e ciências do ambiente
Earth and related Environmental sciences
title_short Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo
title_full Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo
title_fullStr Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo
title_full_unstemmed Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo
title_sort Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo
author P. Ferreira
author_facet P. Ferreira
C. Vasconcelos
M.A. Ribeiro
author_role author
author2 C. Vasconcelos
M.A. Ribeiro
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv P. Ferreira
C. Vasconcelos
M.A. Ribeiro
dc.subject.por.fl_str_mv Ciências da terra e ciências do ambiente
Earth and related Environmental sciences
topic Ciências da terra e ciências do ambiente
Earth and related Environmental sciences
description This paper presents the results of applying a rating scale of learning science in the field. These studies were developed in the ambit a PhD project in progress which seeks to emphasize the importance of using the field work in research and teaching of geology and, somehow, the connection between geological research and pedagogical intervention (didactic transposition ). The application of the scale resulted from the performance of six field trips, with 8 high school classes Biology / Geology, having been obtained from a sample of 171 inquiries
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010
2010-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/52660
url https://hdl.handle.net/10216/52660
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799136055082876928