Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/52660 |
Resumo: | This paper presents the results of applying a rating scale of learning science in the field. These studies were developed in the ambit a PhD project in progress which seeks to emphasize the importance of using the field work in research and teaching of geology and, somehow, the connection between geological research and pedagogical intervention (didactic transposition ). The application of the scale resulted from the performance of six field trips, with 8 high school classes Biology / Geology, having been obtained from a sample of 171 inquiries |
id |
RCAP_e97001519f5b7dce5f533292d1c721fe |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/52660 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campoCiências da terra e ciências do ambienteEarth and related Environmental sciencesThis paper presents the results of applying a rating scale of learning science in the field. These studies were developed in the ambit a PhD project in progress which seeks to emphasize the importance of using the field work in research and teaching of geology and, somehow, the connection between geological research and pedagogical intervention (didactic transposition ). The application of the scale resulted from the performance of six field trips, with 8 high school classes Biology / Geology, having been obtained from a sample of 171 inquiries20102010-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/52660porP. FerreiraC. VasconcelosM.A. Ribeiroinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T14:59:56Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/52660Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:13:18.943308Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo |
title |
Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo |
spellingShingle |
Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo P. Ferreira Ciências da terra e ciências do ambiente Earth and related Environmental sciences |
title_short |
Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo |
title_full |
Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo |
title_fullStr |
Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo |
title_full_unstemmed |
Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo |
title_sort |
Aplicação de uma escala de avaliação da aprendizagem de ciência no campo |
author |
P. Ferreira |
author_facet |
P. Ferreira C. Vasconcelos M.A. Ribeiro |
author_role |
author |
author2 |
C. Vasconcelos M.A. Ribeiro |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
P. Ferreira C. Vasconcelos M.A. Ribeiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ciências da terra e ciências do ambiente Earth and related Environmental sciences |
topic |
Ciências da terra e ciências do ambiente Earth and related Environmental sciences |
description |
This paper presents the results of applying a rating scale of learning science in the field. These studies were developed in the ambit a PhD project in progress which seeks to emphasize the importance of using the field work in research and teaching of geology and, somehow, the connection between geological research and pedagogical intervention (didactic transposition ). The application of the scale resulted from the performance of six field trips, with 8 high school classes Biology / Geology, having been obtained from a sample of 171 inquiries |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010 2010-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/52660 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/52660 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799136055082876928 |