Pintando com as mãos : uma experiência poético- -pedagógica na formação de professores de arte
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/37798 |
Resumo: | This paper presents some considerations on a poetic-pedagogical activity named Finger painting, which was carried out among undergraduate students from the Teaching Degree in Visual Arts - PARFOR from Unochapecó. The theoretical framework adopted for the study is draw on the insights provided by a/r/tography. The main goal is to comprehend the performance of professor-artist in higher education. The findings reveal that experiences from Relational Art contribute to the professional development of Art teachers |
id |
RCAP_e9b3a15dc0f5fdf21aebeee38ce964a9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/37798 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Pintando com as mãos : uma experiência poético- -pedagógica na formação de professores de arteFinger painting : contributions of a poeticpedagogical experience to the professional formation of art teachersEducação artísticaProfessores - FormaçãoPinturaExpressão pictóricaCriação artísticaCriticismoEnsaiosThis paper presents some considerations on a poetic-pedagogical activity named Finger painting, which was carried out among undergraduate students from the Teaching Degree in Visual Arts - PARFOR from Unochapecó. The theoretical framework adopted for the study is draw on the insights provided by a/r/tography. The main goal is to comprehend the performance of professor-artist in higher education. The findings reveal that experiences from Relational Art contribute to the professional development of Art teachersUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaPellegrin, Ricardo de2019-04-01T16:27:29Z2018-092018-09-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/37798porIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 6, nº3 (Set./Dez. 2018)-, p. 98-108info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:35:08Zoai:repositorio.ul.pt:10451/37798Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:51:47.031803Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Pintando com as mãos : uma experiência poético- -pedagógica na formação de professores de arte Finger painting : contributions of a poeticpedagogical experience to the professional formation of art teachers |
title |
Pintando com as mãos : uma experiência poético- -pedagógica na formação de professores de arte |
spellingShingle |
Pintando com as mãos : uma experiência poético- -pedagógica na formação de professores de arte Pellegrin, Ricardo de Educação artística Professores - Formação Pintura Expressão pictórica Criação artística Criticismo Ensaios |
title_short |
Pintando com as mãos : uma experiência poético- -pedagógica na formação de professores de arte |
title_full |
Pintando com as mãos : uma experiência poético- -pedagógica na formação de professores de arte |
title_fullStr |
Pintando com as mãos : uma experiência poético- -pedagógica na formação de professores de arte |
title_full_unstemmed |
Pintando com as mãos : uma experiência poético- -pedagógica na formação de professores de arte |
title_sort |
Pintando com as mãos : uma experiência poético- -pedagógica na formação de professores de arte |
author |
Pellegrin, Ricardo de |
author_facet |
Pellegrin, Ricardo de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pellegrin, Ricardo de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação artística Professores - Formação Pintura Expressão pictórica Criação artística Criticismo Ensaios |
topic |
Educação artística Professores - Formação Pintura Expressão pictórica Criação artística Criticismo Ensaios |
description |
This paper presents some considerations on a poetic-pedagogical activity named Finger painting, which was carried out among undergraduate students from the Teaching Degree in Visual Arts - PARFOR from Unochapecó. The theoretical framework adopted for the study is draw on the insights provided by a/r/tography. The main goal is to comprehend the performance of professor-artist in higher education. The findings reveal that experiences from Relational Art contribute to the professional development of Art teachers |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-09 2018-09-01T00:00:00Z 2019-04-01T16:27:29Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/37798 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/37798 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 6, nº3 (Set./Dez. 2018)-, p. 98-108 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134453885304832 |