Cineclube Antonio das Mortes and its independent film production
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.14591/aniki.v1n2.29 |
Resumo: | This article analysis the production of experimental films made by Cineclube Antonio das Mortes (CAM) in 1980, in Goiania, Through the term "independent film". This work is an initial study, therefore, it’s intended, first, to discuss the various conceptions given to “independent cinema” in Brazilian cinema history, from the late 1940s until 1980. Then, this work will try to understand how this production of this Cineclube approaches or moves away from the different conceptions that this term has acquired over the decades. |
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Cineclube Antonio das Mortes and its independent film productionO Cineclube Antônio das Mortes e sua produção de filmes independentesCineclube Antonio das Mortesexperimental filmindependent filmCineclube Antonio das MortesCinema experimentalFilmes independentesThis article analysis the production of experimental films made by Cineclube Antonio das Mortes (CAM) in 1980, in Goiania, Through the term "independent film". This work is an initial study, therefore, it’s intended, first, to discuss the various conceptions given to “independent cinema” in Brazilian cinema history, from the late 1940s until 1980. Then, this work will try to understand how this production of this Cineclube approaches or moves away from the different conceptions that this term has acquired over the decades.Este artigo tem o objetivo de discutir a produção de filmes experimentais realizados pelo Cineclube Antônio das Mortes na década de 1980, em Goiânia, a partir do termo “cinema independente”. Por este trabalho ser ainda um estudo inicial, pretende-se, por meio do estudo das discussões sobre o “cinema independente” na história do cinema brasileiro, desde o final da década de 1940 até 1980, lançar alguns apontamentos na tentativa de compreender em que medida a produção cinematográfica goiana aproxima-se ou se distancia das diferentes concepções que o termo adquiriu ao longo das décadas.AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento2014-05-28info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdftext/htmlhttps://doi.org/10.14591/aniki.v1n2.29https://doi.org/10.14591/aniki.v1n2.29Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image; Vol 1 No 2 (2014): Art and cinema; 192-206Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento; v. 1 n. 2 (2014): Arte e cinema; 192-2062183-1750reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttp://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/29http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/29/57http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/29/htmlCampos, Marina da Costainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-26T02:01:30Zoai:aim.org.pt/ojs/:article/29Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:57:08.715334Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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This article analysis the production of experimental films made by Cineclube Antonio das Mortes (CAM) in 1980, in Goiania, Through the term "independent film". This work is an initial study, therefore, it’s intended, first, to discuss the various conceptions given to “independent cinema” in Brazilian cinema history, from the late 1940s until 1980. Then, this work will try to understand how this production of this Cineclube approaches or moves away from the different conceptions that this term has acquired over the decades. |
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