Editorial

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Juliana
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Gonçalves, José Luís
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.25767/se.v30i2.29332
Resumo: The diversity of ideas and reflections in this thematic issue of Saber & Educar Journal, under the theme “100 years of Paulo Freire: practices, learning and research”, is the merit of educators who, in their different contexts and daily pedagogical practices, developed, recorded and revealed to us the vitality and essentiality of Freirean thought and its relevance and connection with the challenges we face at this moment in history.
id RCAP_eec7479aaac7b3716b3e9a769dae392e
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/29332
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling EditorialEditorialThe diversity of ideas and reflections in this thematic issue of Saber & Educar Journal, under the theme “100 years of Paulo Freire: practices, learning and research”, is the merit of educators who, in their different contexts and daily pedagogical practices, developed, recorded and revealed to us the vitality and essentiality of Freirean thought and its relevance and connection with the challenges we face at this moment in history.Revista Saber & Educar, subordinado ao tema “100 anos de Paulo Freire: práticas, aprendizagens e pesquisas"Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti2022-12-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdftext/htmlhttps://doi.org/10.25767/se.v30i2.29332https://doi.org/10.25767/se.v30i2.29332Saber & Educar; Vol. 31 No. 2 (2022): 100 years of Paulo Freire: practices, learning and researchSaber e Educar; Vol. 31 N.º 2 (2022): CadernoTemático:100 anos de Paulo Freire: práticas, aprendizagens e pesquisas1647-21440873-3600reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revista.esepf.pt/article/view/29332https://revista.esepf.pt/article/view/29332/20901https://revista.esepf.pt/article/view/29332/20902Rodrigues, JulianaGonçalves, José Luísinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-05-12T08:45:22Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/29332Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:47:04.197698Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Editorial
Editorial
title Editorial
spellingShingle Editorial
Rodrigues, Juliana
title_short Editorial
title_full Editorial
title_fullStr Editorial
title_full_unstemmed Editorial
title_sort Editorial
author Rodrigues, Juliana
author_facet Rodrigues, Juliana
Gonçalves, José Luís
author_role author
author2 Gonçalves, José Luís
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Juliana
Gonçalves, José Luís
description The diversity of ideas and reflections in this thematic issue of Saber & Educar Journal, under the theme “100 years of Paulo Freire: practices, learning and research”, is the merit of educators who, in their different contexts and daily pedagogical practices, developed, recorded and revealed to us the vitality and essentiality of Freirean thought and its relevance and connection with the challenges we face at this moment in history.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-30
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.25767/se.v30i2.29332
https://doi.org/10.25767/se.v30i2.29332
url https://doi.org/10.25767/se.v30i2.29332
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revista.esepf.pt/article/view/29332
https://revista.esepf.pt/article/view/29332/20901
https://revista.esepf.pt/article/view/29332/20902
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti
dc.source.none.fl_str_mv Saber & Educar; Vol. 31 No. 2 (2022): 100 years of Paulo Freire: practices, learning and research
Saber e Educar; Vol. 31 N.º 2 (2022): CadernoTemático:100 anos de Paulo Freire: práticas, aprendizagens e pesquisas
1647-2144
0873-3600
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130942443356160