Editorial: as múltiplas literacias

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pires, Maria Laura Bettencourt
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34632/gaudiumsciendi.2015.2743
Resumo: With the publication of this number we celebrate the 4th year of Gaudium Sciendi. The balance of the work done up to now is positive as we can conclude from the increase of the number of visitors to our site and the permanent flow of proposals for publication in Portuguese, English and French. One of the distinguishing characteristics of our review is the fact that it is on-line and open access. This may be considered both positive and negative, according to our readers' perspective. The debate about the advantageof "technoliteracy" is one of the most discussed topics nowadays mainly in the scope of education. As to the interaction between word and image, we know that, in spite of having their own identities, thecombination of the verbal and the iconic promotes and intensifies new interpretations of the text, we have, therefore, chosen the so-called "multiple literacy approach" for Gaudium Sciendi. To conclude the Editorial we make several references to the different articles.
id RCAP_f81ce52c82d4e42a1deec292282cac0d
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2743
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Editorial: as múltiplas literaciasWith the publication of this number we celebrate the 4th year of Gaudium Sciendi. The balance of the work done up to now is positive as we can conclude from the increase of the number of visitors to our site and the permanent flow of proposals for publication in Portuguese, English and French. One of the distinguishing characteristics of our review is the fact that it is on-line and open access. This may be considered both positive and negative, according to our readers' perspective. The debate about the advantageof "technoliteracy" is one of the most discussed topics nowadays mainly in the scope of education. As to the interaction between word and image, we know that, in spite of having their own identities, thecombination of the verbal and the iconic promotes and intensifies new interpretations of the text, we have, therefore, chosen the so-called "multiple literacy approach" for Gaudium Sciendi. To conclude the Editorial we make several references to the different articles.Com o lançamento deste número celebramos o início do quarto ano depublicação da Gaudium Sciendi. O balanço do trabalho até agora realizado é positivo tal como se verifica através do aumento do número de consultas ao siteda revista na Internet e do fluxo constante de propostas de publicação, tanto em Português como em Inglês e Francês. Uma das características da revista é o facto de ser electrónica e de acesso aberto. Este atributo tanto pode ser considerado positivo como negativo, conforme a visão dos nossos leitores. O debate sobre os benefícios da "tecnoliteracia" é actualmente um dos tópicos mais discutidos, sobretudo na área da educação. Relativamente à interacção entre a palavra e a imagem, sabemos que, apesar de terem identidades próprias, a combinação do verbal e do icónico promove e intensifica novas interpretações do texto, por isso, escolhemos a chamada "abordagem das múltiplas literacias" para a Gaudium Sciendi. Concluímos o Editorial com referências aos diferentes artigos.Universidade Católica Portuguesa2015-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/gaudiumsciendi.2015.2743oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2743Gaudium Sciendi; No 7 (2015); 25-37Gaudium Sciendi; n. 7 (2015); 25-372182-760510.34632/gaudiumsciendi.2015.n7reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/gaudiumsciendi/article/view/2743https://doi.org/10.34632/gaudiumsciendi.2015.2743https://revistas.ucp.pt/index.php/gaudiumsciendi/article/view/2743/2649Direitos de Autor (c) 2015 Maria Laura Bettencourt Pireshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPires, Maria Laura Bettencourt2022-09-20T11:32:30Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2743Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:49:29.328157Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Editorial: as múltiplas literacias
title Editorial: as múltiplas literacias
spellingShingle Editorial: as múltiplas literacias
Pires, Maria Laura Bettencourt
title_short Editorial: as múltiplas literacias
title_full Editorial: as múltiplas literacias
title_fullStr Editorial: as múltiplas literacias
title_full_unstemmed Editorial: as múltiplas literacias
title_sort Editorial: as múltiplas literacias
author Pires, Maria Laura Bettencourt
author_facet Pires, Maria Laura Bettencourt
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pires, Maria Laura Bettencourt
description With the publication of this number we celebrate the 4th year of Gaudium Sciendi. The balance of the work done up to now is positive as we can conclude from the increase of the number of visitors to our site and the permanent flow of proposals for publication in Portuguese, English and French. One of the distinguishing characteristics of our review is the fact that it is on-line and open access. This may be considered both positive and negative, according to our readers' perspective. The debate about the advantageof "technoliteracy" is one of the most discussed topics nowadays mainly in the scope of education. As to the interaction between word and image, we know that, in spite of having their own identities, thecombination of the verbal and the iconic promotes and intensifies new interpretations of the text, we have, therefore, chosen the so-called "multiple literacy approach" for Gaudium Sciendi. To conclude the Editorial we make several references to the different articles.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-01-01T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/other
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34632/gaudiumsciendi.2015.2743
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2743
url https://doi.org/10.34632/gaudiumsciendi.2015.2743
identifier_str_mv oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2743
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.pt/index.php/gaudiumsciendi/article/view/2743
https://doi.org/10.34632/gaudiumsciendi.2015.2743
https://revistas.ucp.pt/index.php/gaudiumsciendi/article/view/2743/2649
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2015 Maria Laura Bettencourt Pires
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2015 Maria Laura Bettencourt Pires
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
dc.source.none.fl_str_mv Gaudium Sciendi; No 7 (2015); 25-37
Gaudium Sciendi; n. 7 (2015); 25-37
2182-7605
10.34632/gaudiumsciendi.2015.n7
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130359451877376