Editorial: as múltiplas literacias
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34632/gaudiumsciendi.2015.2743 |
Resumo: | With the publication of this number we celebrate the 4th year of Gaudium Sciendi. The balance of the work done up to now is positive as we can conclude from the increase of the number of visitors to our site and the permanent flow of proposals for publication in Portuguese, English and French. One of the distinguishing characteristics of our review is the fact that it is on-line and open access. This may be considered both positive and negative, according to our readers' perspective. The debate about the advantageof "technoliteracy" is one of the most discussed topics nowadays mainly in the scope of education. As to the interaction between word and image, we know that, in spite of having their own identities, thecombination of the verbal and the iconic promotes and intensifies new interpretations of the text, we have, therefore, chosen the so-called "multiple literacy approach" for Gaudium Sciendi. To conclude the Editorial we make several references to the different articles. |
id |
RCAP_f81ce52c82d4e42a1deec292282cac0d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2743 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Editorial: as múltiplas literaciasWith the publication of this number we celebrate the 4th year of Gaudium Sciendi. The balance of the work done up to now is positive as we can conclude from the increase of the number of visitors to our site and the permanent flow of proposals for publication in Portuguese, English and French. One of the distinguishing characteristics of our review is the fact that it is on-line and open access. This may be considered both positive and negative, according to our readers' perspective. The debate about the advantageof "technoliteracy" is one of the most discussed topics nowadays mainly in the scope of education. As to the interaction between word and image, we know that, in spite of having their own identities, thecombination of the verbal and the iconic promotes and intensifies new interpretations of the text, we have, therefore, chosen the so-called "multiple literacy approach" for Gaudium Sciendi. To conclude the Editorial we make several references to the different articles.Com o lançamento deste número celebramos o início do quarto ano depublicação da Gaudium Sciendi. O balanço do trabalho até agora realizado é positivo tal como se verifica através do aumento do número de consultas ao siteda revista na Internet e do fluxo constante de propostas de publicação, tanto em Português como em Inglês e Francês. Uma das características da revista é o facto de ser electrónica e de acesso aberto. Este atributo tanto pode ser considerado positivo como negativo, conforme a visão dos nossos leitores. O debate sobre os benefícios da "tecnoliteracia" é actualmente um dos tópicos mais discutidos, sobretudo na área da educação. Relativamente à interacção entre a palavra e a imagem, sabemos que, apesar de terem identidades próprias, a combinação do verbal e do icónico promove e intensifica novas interpretações do texto, por isso, escolhemos a chamada "abordagem das múltiplas literacias" para a Gaudium Sciendi. Concluímos o Editorial com referências aos diferentes artigos.Universidade Católica Portuguesa2015-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/gaudiumsciendi.2015.2743oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2743Gaudium Sciendi; No 7 (2015); 25-37Gaudium Sciendi; n. 7 (2015); 25-372182-760510.34632/gaudiumsciendi.2015.n7reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/gaudiumsciendi/article/view/2743https://doi.org/10.34632/gaudiumsciendi.2015.2743https://revistas.ucp.pt/index.php/gaudiumsciendi/article/view/2743/2649Direitos de Autor (c) 2015 Maria Laura Bettencourt Pireshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPires, Maria Laura Bettencourt2022-09-20T11:32:30Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2743Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:49:29.328157Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Editorial: as múltiplas literacias |
title |
Editorial: as múltiplas literacias |
spellingShingle |
Editorial: as múltiplas literacias Pires, Maria Laura Bettencourt |
title_short |
Editorial: as múltiplas literacias |
title_full |
Editorial: as múltiplas literacias |
title_fullStr |
Editorial: as múltiplas literacias |
title_full_unstemmed |
Editorial: as múltiplas literacias |
title_sort |
Editorial: as múltiplas literacias |
author |
Pires, Maria Laura Bettencourt |
author_facet |
Pires, Maria Laura Bettencourt |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pires, Maria Laura Bettencourt |
description |
With the publication of this number we celebrate the 4th year of Gaudium Sciendi. The balance of the work done up to now is positive as we can conclude from the increase of the number of visitors to our site and the permanent flow of proposals for publication in Portuguese, English and French. One of the distinguishing characteristics of our review is the fact that it is on-line and open access. This may be considered both positive and negative, according to our readers' perspective. The debate about the advantageof "technoliteracy" is one of the most discussed topics nowadays mainly in the scope of education. As to the interaction between word and image, we know that, in spite of having their own identities, thecombination of the verbal and the iconic promotes and intensifies new interpretations of the text, we have, therefore, chosen the so-called "multiple literacy approach" for Gaudium Sciendi. To conclude the Editorial we make several references to the different articles. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/other |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34632/gaudiumsciendi.2015.2743 oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2743 |
url |
https://doi.org/10.34632/gaudiumsciendi.2015.2743 |
identifier_str_mv |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2743 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.pt/index.php/gaudiumsciendi/article/view/2743 https://doi.org/10.34632/gaudiumsciendi.2015.2743 https://revistas.ucp.pt/index.php/gaudiumsciendi/article/view/2743/2649 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2015 Maria Laura Bettencourt Pires http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2015 Maria Laura Bettencourt Pires http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Gaudium Sciendi; No 7 (2015); 25-37 Gaudium Sciendi; n. 7 (2015); 25-37 2182-7605 10.34632/gaudiumsciendi.2015.n7 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130359451877376 |