Music and drama in primary schools in the Madeira Island - Narratives of ownership and leadership

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mota, Graça
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Araújo, Maria José
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.22/3301
Resumo: Este artigo foi uma das publicações resultantes do projeto financiado pela FCT "Música e Drama no 1º ciclo do Ensino básico – o caso da Região Autónoma da Madeira" (PTDC/CED/72112/2006).
id RCAP_fe23a33a88f9910aa3871d991b975361
oai_identifier_str oai:recipp.ipp.pt:10400.22/3301
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Music and drama in primary schools in the Madeira Island - Narratives of ownership and leadershipMusic educationEducação musicalLiderançaDrama educationOwnershipLeadershipEste artigo foi uma das publicações resultantes do projeto financiado pela FCT "Música e Drama no 1º ciclo do Ensino básico – o caso da Região Autónoma da Madeira" (PTDC/CED/72112/2006).A three-year-case study funded by the Foundation for Science and Technology (FCT) from the Portuguese Ministry of Science, Technology and Higher Education was designed to study a 30-year project of music and drama in primary schools in Madeira. This article reports on the narratives of the three main figures in the project as they elaborate on its construction according to the following themes: innovation, philosophies of music education and teacher education. Through the lens of a narrative inquiry, the discourses produced are analysed, taking into account the emerging concepts of ownership and leadership.Taylor & FrancisRepositório Científico do Instituto Politécnico do PortoMota, GraçaAraújo, Maria José2014-01-13T13:47:44Z2013-092014-01-02T16:39:55Z2013-09-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.22/3301engMota, G.; Araújo, M.J.Music and drama in primary schools in the Madeira Island-Narratives of ownership and leadership, Music Education Research, 15, 3, 275-289, 2013.1461-380810.1080/14613808.2013.772130info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-13T12:42:59Zoai:recipp.ipp.pt:10400.22/3301Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:24:12.532500Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Music and drama in primary schools in the Madeira Island - Narratives of ownership and leadership
title Music and drama in primary schools in the Madeira Island - Narratives of ownership and leadership
spellingShingle Music and drama in primary schools in the Madeira Island - Narratives of ownership and leadership
Mota, Graça
Music education
Educação musical
Liderança
Drama education
Ownership
Leadership
title_short Music and drama in primary schools in the Madeira Island - Narratives of ownership and leadership
title_full Music and drama in primary schools in the Madeira Island - Narratives of ownership and leadership
title_fullStr Music and drama in primary schools in the Madeira Island - Narratives of ownership and leadership
title_full_unstemmed Music and drama in primary schools in the Madeira Island - Narratives of ownership and leadership
title_sort Music and drama in primary schools in the Madeira Island - Narratives of ownership and leadership
author Mota, Graça
author_facet Mota, Graça
Araújo, Maria José
author_role author
author2 Araújo, Maria José
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório Científico do Instituto Politécnico do Porto
dc.contributor.author.fl_str_mv Mota, Graça
Araújo, Maria José
dc.subject.por.fl_str_mv Music education
Educação musical
Liderança
Drama education
Ownership
Leadership
topic Music education
Educação musical
Liderança
Drama education
Ownership
Leadership
description Este artigo foi uma das publicações resultantes do projeto financiado pela FCT "Música e Drama no 1º ciclo do Ensino básico – o caso da Região Autónoma da Madeira" (PTDC/CED/72112/2006).
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-09
2013-09-01T00:00:00Z
2014-01-13T13:47:44Z
2014-01-02T16:39:55Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.22/3301
url http://hdl.handle.net/10400.22/3301
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv Mota, G.; Araújo, M.J.Music and drama in primary schools in the Madeira Island-Narratives of ownership and leadership, Music Education Research, 15, 3, 275-289, 2013.
1461-3808
10.1080/14613808.2013.772130
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Taylor & Francis
publisher.none.fl_str_mv Taylor & Francis
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131336348270592