The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3345 |
Resumo: | The improvement of the quality of the public school contributes for the democratization of the society and passes for the promotion of the equality of chances and for the social equity. This perspective inspires to the creation of Project FREI – Fidelizar Recursos para Esbater o Insucesso, in implementation in the Vertical Grouping of Schools West of the Hill from school year 2009-2011. In this article, we present the objectives, its actions and main accomplishments and some results of the self-evaluation of this project. |
id |
RCAP_ff046891cc0ad37aac5748e8d266a322 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3345 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
|
spelling |
The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP projectO projeto FREI - contributo para a avaliação de um projeto TEIPThe improvement of the quality of the public school contributes for the democratization of the society and passes for the promotion of the equality of chances and for the social equity. This perspective inspires to the creation of Project FREI – Fidelizar Recursos para Esbater o Insucesso, in implementation in the Vertical Grouping of Schools West of the Hill from school year 2009-2011. In this article, we present the objectives, its actions and main accomplishments and some results of the self-evaluation of this project.A melhoria da qualidade da escola pública contribui para a democratização da sociedade e passa pela promoção da igualdade de oportunidades e pela equidade social. Esta perspetiva inspira a criação do Projeto FREI – Fidelizar Recursos para Esbater o Insucesso, em implementação no Agrupamento Vertical de Escolas Oeste da Colina a partir do ano letivo 2009-2011. Neste artigo, apresentamos os objetivos, as suas ações e principais realizações e alguns resultados da autoavaliação deste projeto.Universidade Católica Portuguesa2012-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3345oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3345Revista Portuguesa de Investigação Educacional; n. 11 (2012): Territórios educativos de intervenção prioritária; 45-642182-46141645-400610.34632/investigacaoeducacional.2012.n11reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3345https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3345https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3345/3244Direitos de Autor (c) 2012 Joaquim Machado, Fernanda do Céu Pinto Santos, Virgílio Rego da Silvahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMachado, JoaquimSantos, Fernanda do Céu PintoSilva, Virgílio Rego da2022-05-24T16:54:48ZPortal AgregadorONG |
dc.title.none.fl_str_mv |
The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project O projeto FREI - contributo para a avaliação de um projeto TEIP |
title |
The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project |
spellingShingle |
The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project Machado, Joaquim |
title_short |
The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project |
title_full |
The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project |
title_fullStr |
The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project |
title_full_unstemmed |
The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project |
title_sort |
The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project |
author |
Machado, Joaquim |
author_facet |
Machado, Joaquim Santos, Fernanda do Céu Pinto Silva, Virgílio Rego da |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Fernanda do Céu Pinto Silva, Virgílio Rego da |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Machado, Joaquim Santos, Fernanda do Céu Pinto Silva, Virgílio Rego da |
description |
The improvement of the quality of the public school contributes for the democratization of the society and passes for the promotion of the equality of chances and for the social equity. This perspective inspires to the creation of Project FREI – Fidelizar Recursos para Esbater o Insucesso, in implementation in the Vertical Grouping of Schools West of the Hill from school year 2009-2011. In this article, we present the objectives, its actions and main accomplishments and some results of the self-evaluation of this project. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3345 oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3345 |
url |
https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3345 |
identifier_str_mv |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3345 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3345 https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3345 https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3345/3244 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2012 Joaquim Machado, Fernanda do Céu Pinto Santos, Virgílio Rego da Silva http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2012 Joaquim Machado, Fernanda do Céu Pinto Santos, Virgílio Rego da Silva http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Portuguesa de Investigação Educacional; n. 11 (2012): Territórios educativos de intervenção prioritária; 45-64 2182-4614 1645-4006 10.34632/investigacaoeducacional.2012.n11 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1777301158626328576 |