The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Machado, Joaquim
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Santos, Fernanda do Céu Pinto, Silva, Virgílio Rego da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3345
Resumo: The improvement of the quality of the public school contributes for the democratization of the society and passes for the promotion of the equality of chances and for the social equity. This perspective inspires to the creation of Project FREI – Fidelizar Recursos para Esbater o Insucesso, in implementation in the Vertical Grouping of Schools West of the Hill from school year 2009-2011. In this article, we present the objectives, its actions and main accomplishments and some results of the self-evaluation of this project.
id RCAP_ff046891cc0ad37aac5748e8d266a322
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3345
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str
spelling The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP projectO projeto FREI - contributo para a avaliação de um projeto TEIPThe improvement of the quality of the public school contributes for the democratization of the society and passes for the promotion of the equality of chances and for the social equity. This perspective inspires to the creation of Project FREI – Fidelizar Recursos para Esbater o Insucesso, in implementation in the Vertical Grouping of Schools West of the Hill from school year 2009-2011. In this article, we present the objectives, its actions and main accomplishments and some results of the self-evaluation of this project.A melhoria da qualidade da escola pública contribui para a democratização da sociedade e passa pela promoção da igualdade de oportunidades e pela equidade social. Esta perspetiva inspira a criação do Projeto FREI – Fidelizar Recursos para Esbater o Insucesso, em implementação no Agrupamento Vertical de Escolas Oeste da Colina a partir do ano letivo 2009-2011. Neste artigo, apresentamos os objetivos, as suas ações e principais realizações e alguns resultados da autoavaliação deste projeto.Universidade Católica Portuguesa2012-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3345oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3345Revista Portuguesa de Investigação Educacional; n. 11 (2012): Territórios educativos de intervenção prioritária; 45-642182-46141645-400610.34632/investigacaoeducacional.2012.n11reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3345https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3345https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3345/3244Direitos de Autor (c) 2012 Joaquim Machado, Fernanda do Céu Pinto Santos, Virgílio Rego da Silvahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMachado, JoaquimSantos, Fernanda do Céu PintoSilva, Virgílio Rego da2022-05-24T16:54:48ZPortal AgregadorONG
dc.title.none.fl_str_mv The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project
O projeto FREI - contributo para a avaliação de um projeto TEIP
title The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project
spellingShingle The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project
Machado, Joaquim
title_short The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project
title_full The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project
title_fullStr The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project
title_full_unstemmed The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project
title_sort The FREI project - contribution to the assessment of a TEIP project
author Machado, Joaquim
author_facet Machado, Joaquim
Santos, Fernanda do Céu Pinto
Silva, Virgílio Rego da
author_role author
author2 Santos, Fernanda do Céu Pinto
Silva, Virgílio Rego da
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Machado, Joaquim
Santos, Fernanda do Céu Pinto
Silva, Virgílio Rego da
description The improvement of the quality of the public school contributes for the democratization of the society and passes for the promotion of the equality of chances and for the social equity. This perspective inspires to the creation of Project FREI – Fidelizar Recursos para Esbater o Insucesso, in implementation in the Vertical Grouping of Schools West of the Hill from school year 2009-2011. In this article, we present the objectives, its actions and main accomplishments and some results of the self-evaluation of this project.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-01-01T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv journal article
info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3345
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3345
url https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3345
identifier_str_mv oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3345
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3345
https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3345
https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3345/3244
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2012 Joaquim Machado, Fernanda do Céu Pinto Santos, Virgílio Rego da Silva
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2012 Joaquim Machado, Fernanda do Céu Pinto Santos, Virgílio Rego da Silva
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
dc.source.none.fl_str_mv Revista Portuguesa de Investigação Educacional; n. 11 (2012): Territórios educativos de intervenção prioritária; 45-64
2182-4614
1645-4006
10.34632/investigacaoeducacional.2012.n11
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1777301158626328576