Social Media and Business: A Delphi Study
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE |
Texto Completo: | https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/15284 |
Resumo: | Firms, in order to achieve their consumer’s target, resort to communications tools and online interactions, such as social media. In this study, we propose to comprehend how firms will adopt and utilize social media in Brazil in 2015. In order to assess a scenario we employ the delphi method, in which twelve specialists were interviewed. Based on their responses, the results show that there is a rising trend, that is, firms tend to adopt and increasingly use social media as a networking tool, as publicity and as a sales channel. We conclude with suggestions for future research. |
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Social Media and Business: A Delphi StudyMídias Sociais e Negócios: Um Estudo DelphiSocial Media; Business; Delphi Study.Mídias Sociais; Negócios; Estudo Delphi.Firms, in order to achieve their consumer’s target, resort to communications tools and online interactions, such as social media. In this study, we propose to comprehend how firms will adopt and utilize social media in Brazil in 2015. In order to assess a scenario we employ the delphi method, in which twelve specialists were interviewed. Based on their responses, the results show that there is a rising trend, that is, firms tend to adopt and increasingly use social media as a networking tool, as publicity and as a sales channel. We conclude with suggestions for future research.Como Empresas, Paragrafo chegarem Ao Seu Público, recorrem a Atuais Ferramentas de Comunicação e Interação on-line, Como mídias Como Sociais. Neste Artigo pretendemos entendre se, e de que forma, Como Empresas adotarão e utilizarão Como mídias Sociais no Brasil em 2015. Para traçar este Cenário usamos o Método Delphi. Entrevistamos doze Especialistas e, NAS SUAS com base de de respostas por e Documentação em Secundária, elaborámos de o Cenário. Os Resultados mostram Uma Evolução Crescente, OU SEJA, Como Empresas tenderão a adotar e USAR Cada Vez Mais Mídias Sociais Como, Como Uma Ferramenta de Relacionamento, Divulgação da Empresa e canal de vendas. concluimos o Artigo com Sugestões Paragrafo Pesquisas Futuras. DOI: 10,5585 / riae.v12i1.1962Universidade Nove de Julho - UNINOVE2013-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/1528410.5585/ijsm.v12i1.1962Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 12, No 1 (2013): January/March; 236-253Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 12, No 1 (2013): January/March; 236-2532176-0756reponame:Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAEinstname:Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)instacron:RIEOEIporhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/15284/7466Copyright (c) 2013 Iberoamerican Journal of Strategic Managementhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSerra, BernardoStoropoli, José EduardoPinto, Claudia FriasSerra, Fernando Ribeiro2021-02-22T18:56:00Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/15284Revistahttps://periodicos.uninove.br/riaePRIhttps://periodicos.uninove.br/riae/oai||bennycosta@yahoo.com.br2176-07562176-0756opendoar:2021-02-22T18:56Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE - Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)false |
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