Mitigating Negative Aspects of Mimetic Isomorphism in Retail

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carvalho, Marcelo
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Garzaro, Daniela Menezes, de Lamônica Freiree, Otávio Bandeira, Urdan, André Torres
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/14638
Resumo: Objective: Our main purpose with this technical report was to propose actions for a retail shoe trade that result in equalization among the varieties of products offered, stock level and invested capital. Method: It is a qualitative research conducted using the strategy of a case study in a small footwear retail in São Paulo. Relevance: We examined isomorphic characteristics in a small footwear retail trade, illustrate management details in the industry, and propose actions to improve the business. Results: We found evidences about the main problems in store management: excess of variety of products offered, a high level of inventory and a high value in the capital invested. Theoretical / methodological Contributions: With this report we highlighted the main problems observed in the management actions of a small shoe retail store in São Paulo, and offered an alternative to the current management model.
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spelling Mitigating Negative Aspects of Mimetic Isomorphism in RetailMitigando Aspectos Negativos do Isomorfismo Mimético no VarejoMarketing;Gestão Comercial;Processo organizacionalVarejo de calçados; Isomorfismo mimético; Paradoxo da escolha; Gestão de comprasShoes retail; Mimetic isomorphism; Paradox of choice; Management.Objective: Our main purpose with this technical report was to propose actions for a retail shoe trade that result in equalization among the varieties of products offered, stock level and invested capital. Method: It is a qualitative research conducted using the strategy of a case study in a small footwear retail in São Paulo. Relevance: We examined isomorphic characteristics in a small footwear retail trade, illustrate management details in the industry, and propose actions to improve the business. Results: We found evidences about the main problems in store management: excess of variety of products offered, a high level of inventory and a high value in the capital invested. Theoretical / methodological Contributions: With this report we highlighted the main problems observed in the management actions of a small shoe retail store in São Paulo, and offered an alternative to the current management model. Objetivo: O objetivo deste relato técnico é propor ações para um comércio varejista de calçados que resultem em uma equalização entre variedade de produtos ofertados, nível de estoque e capital investido. Método: Como método desenvolveu-se uma pesquisa qualitativa, tendo por estratégia, o estudo de caso em um pequeno varejo calçadista em São Paulo. Relevância: Este artigo examina características isomórficas em um pequeno comércio varejista de calçados, ilustra detalhes de gestão no setor, e propõe ações para a melhoria do negócio. Resultados: O relato técnico evidenciou os principais problemas existentes na gestão da loja, sendo, excesso de variedade de produtos ofertados, alto nível de estoque e alto valor no capital investido. Contribuições: O relatório destacou os principais problemas observados na gestão de um pequeno comércio varejista de calçados em São Paulo, e ofereceu uma alternativa para o modelo de gerenciamento vigente. Universidade Nove de Julho - UNINOVE2019-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/1463810.5585/riae.v18i2.2637Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 18, No 3 (2019): July/September; 498-507Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 18, No 3 (2019): July/September; 498-5072176-0756reponame:Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAEinstname:Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)instacron:RIEOEIporhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/14638/7007Copyright (c) 2019 Iberoamerican Journal of Strategic Managementhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, MarceloGarzaro, Daniela Menezesde Lamônica Freiree, Otávio BandeiraUrdan, André Torres2020-05-19T14:58:42Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/14638Revistahttps://periodicos.uninove.br/riaePRIhttps://periodicos.uninove.br/riae/oai||bennycosta@yahoo.com.br2176-07562176-0756opendoar:2020-05-19T14:58:42Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE - Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)false
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