Mitigating Negative Aspects of Mimetic Isomorphism in Retail
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE |
Texto Completo: | https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/14638 |
Resumo: | Objective: Our main purpose with this technical report was to propose actions for a retail shoe trade that result in equalization among the varieties of products offered, stock level and invested capital. Method: It is a qualitative research conducted using the strategy of a case study in a small footwear retail in São Paulo. Relevance: We examined isomorphic characteristics in a small footwear retail trade, illustrate management details in the industry, and propose actions to improve the business. Results: We found evidences about the main problems in store management: excess of variety of products offered, a high level of inventory and a high value in the capital invested. Theoretical / methodological Contributions: With this report we highlighted the main problems observed in the management actions of a small shoe retail store in São Paulo, and offered an alternative to the current management model. |
id |
RIEOEI-1_6e3a4c8d7f2fca566ca19d475020f774 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:https://periodicos.uninove.br:article/14638 |
network_acronym_str |
RIEOEI-1 |
network_name_str |
Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE |
repository_id_str |
|
spelling |
Mitigating Negative Aspects of Mimetic Isomorphism in RetailMitigando Aspectos Negativos do Isomorfismo Mimético no VarejoMarketing;Gestão Comercial;Processo organizacionalVarejo de calçados; Isomorfismo mimético; Paradoxo da escolha; Gestão de comprasShoes retail; Mimetic isomorphism; Paradox of choice; Management.Objective: Our main purpose with this technical report was to propose actions for a retail shoe trade that result in equalization among the varieties of products offered, stock level and invested capital. Method: It is a qualitative research conducted using the strategy of a case study in a small footwear retail in São Paulo. Relevance: We examined isomorphic characteristics in a small footwear retail trade, illustrate management details in the industry, and propose actions to improve the business. Results: We found evidences about the main problems in store management: excess of variety of products offered, a high level of inventory and a high value in the capital invested. Theoretical / methodological Contributions: With this report we highlighted the main problems observed in the management actions of a small shoe retail store in São Paulo, and offered an alternative to the current management model. Objetivo: O objetivo deste relato técnico é propor ações para um comércio varejista de calçados que resultem em uma equalização entre variedade de produtos ofertados, nível de estoque e capital investido. Método: Como método desenvolveu-se uma pesquisa qualitativa, tendo por estratégia, o estudo de caso em um pequeno varejo calçadista em São Paulo. Relevância: Este artigo examina características isomórficas em um pequeno comércio varejista de calçados, ilustra detalhes de gestão no setor, e propõe ações para a melhoria do negócio. Resultados: O relato técnico evidenciou os principais problemas existentes na gestão da loja, sendo, excesso de variedade de produtos ofertados, alto nível de estoque e alto valor no capital investido. Contribuições: O relatório destacou os principais problemas observados na gestão de um pequeno comércio varejista de calçados em São Paulo, e ofereceu uma alternativa para o modelo de gerenciamento vigente. Universidade Nove de Julho - UNINOVE2019-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/1463810.5585/riae.v18i2.2637Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 18, No 3 (2019): July/September; 498-507Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 18, No 3 (2019): July/September; 498-5072176-0756reponame:Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAEinstname:Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)instacron:RIEOEIporhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/14638/7007Copyright (c) 2019 Iberoamerican Journal of Strategic Managementhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, MarceloGarzaro, Daniela Menezesde Lamônica Freiree, Otávio BandeiraUrdan, André Torres2020-05-19T14:58:42Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/14638Revistahttps://periodicos.uninove.br/riaePRIhttps://periodicos.uninove.br/riae/oai||bennycosta@yahoo.com.br2176-07562176-0756opendoar:2020-05-19T14:58:42Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE - Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mitigating Negative Aspects of Mimetic Isomorphism in Retail Mitigando Aspectos Negativos do Isomorfismo Mimético no Varejo |
title |
Mitigating Negative Aspects of Mimetic Isomorphism in Retail |
spellingShingle |
Mitigating Negative Aspects of Mimetic Isomorphism in Retail Carvalho, Marcelo Marketing;Gestão Comercial;Processo organizacional Varejo de calçados; Isomorfismo mimético; Paradoxo da escolha; Gestão de compras Shoes retail; Mimetic isomorphism; Paradox of choice; Management. |
title_short |
Mitigating Negative Aspects of Mimetic Isomorphism in Retail |
title_full |
Mitigating Negative Aspects of Mimetic Isomorphism in Retail |
title_fullStr |
Mitigating Negative Aspects of Mimetic Isomorphism in Retail |
title_full_unstemmed |
Mitigating Negative Aspects of Mimetic Isomorphism in Retail |
title_sort |
Mitigating Negative Aspects of Mimetic Isomorphism in Retail |
author |
Carvalho, Marcelo |
author_facet |
Carvalho, Marcelo Garzaro, Daniela Menezes de Lamônica Freiree, Otávio Bandeira Urdan, André Torres |
author_role |
author |
author2 |
Garzaro, Daniela Menezes de Lamônica Freiree, Otávio Bandeira Urdan, André Torres |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho, Marcelo Garzaro, Daniela Menezes de Lamônica Freiree, Otávio Bandeira Urdan, André Torres |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Marketing;Gestão Comercial;Processo organizacional Varejo de calçados; Isomorfismo mimético; Paradoxo da escolha; Gestão de compras Shoes retail; Mimetic isomorphism; Paradox of choice; Management. |
topic |
Marketing;Gestão Comercial;Processo organizacional Varejo de calçados; Isomorfismo mimético; Paradoxo da escolha; Gestão de compras Shoes retail; Mimetic isomorphism; Paradox of choice; Management. |
description |
Objective: Our main purpose with this technical report was to propose actions for a retail shoe trade that result in equalization among the varieties of products offered, stock level and invested capital. Method: It is a qualitative research conducted using the strategy of a case study in a small footwear retail in São Paulo. Relevance: We examined isomorphic characteristics in a small footwear retail trade, illustrate management details in the industry, and propose actions to improve the business. Results: We found evidences about the main problems in store management: excess of variety of products offered, a high level of inventory and a high value in the capital invested. Theoretical / methodological Contributions: With this report we highlighted the main problems observed in the management actions of a small shoe retail store in São Paulo, and offered an alternative to the current management model. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-08 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/14638 10.5585/riae.v18i2.2637 |
url |
https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/14638 |
identifier_str_mv |
10.5585/riae.v18i2.2637 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/14638/7007 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Iberoamerican Journal of Strategic Management https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Iberoamerican Journal of Strategic Management https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho - UNINOVE |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho - UNINOVE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 18, No 3 (2019): July/September; 498-507 Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 18, No 3 (2019): July/September; 498-507 2176-0756 reponame:Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE instname:Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE) instacron:RIEOEI |
instname_str |
Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE) |
instacron_str |
RIEOEI |
institution |
RIEOEI |
reponame_str |
Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE |
collection |
Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE - Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE) |
repository.mail.fl_str_mv |
||bennycosta@yahoo.com.br |
_version_ |
1799138726405734400 |