Incremental innovation: fourth color layer technology by Fujifilm

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Campanario, Milton de Abreu
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Maccari, Èmerson Antônio, Martins, Cibele Barsalini, Maffei, Paulo Antonio de Jesus
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/13013
Resumo: Due to globalization, corporations had to adapt themselves to a new reality, generating,  thus, a  situation of continuous improvement, so as to be  able to maintain their position in the marketplace.  Therefore,  it’s  necessary  to  analyze  the  real  importance  of  both  radical  and  incremental  innovations within organizations. In this sense, the present article approaches “key” concepts in relation to innovation and its consequences regarding competitiveness of companies or industries. The method used was  the study of the Fujifilm corporation  case.  The technological innovation in the photographic material industry was evaluated, as well as the effective changes which this new technology brought to the corporation. This study is based on a theoretical frame of reference and interviews made through a semi-structured questionnaire.  The  main  conclusions  indicate that  the  most  effective  form  Fuji lm  found  to remain  competitive  was  investing  on  research and  development,  on  continuous  improvement process  and  on  incremental  innovation  of  the fourth color layer technology, which utilizes the concept of light reproduction, in a similar way as the human vision perceives an image.
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spelling Incremental innovation: fourth color layer technology by FujifilmInovação incremental: tecnologia da quarta camada da FujifilmIncremental innovation. Researchand development. Technological innovation.Inovação incremental. Inovação tecnológica. Pesquisa e desenvolvimento. P&D.Due to globalization, corporations had to adapt themselves to a new reality, generating,  thus, a  situation of continuous improvement, so as to be  able to maintain their position in the marketplace.  Therefore,  it’s  necessary  to  analyze  the  real  importance  of  both  radical  and  incremental  innovations within organizations. In this sense, the present article approaches “key” concepts in relation to innovation and its consequences regarding competitiveness of companies or industries. The method used was  the study of the Fujifilm corporation  case.  The technological innovation in the photographic material industry was evaluated, as well as the effective changes which this new technology brought to the corporation. This study is based on a theoretical frame of reference and interviews made through a semi-structured questionnaire.  The  main  conclusions  indicate that  the  most  effective  form  Fuji lm  found  to remain  competitive  was  investing  on  research and  development,  on  continuous  improvement process  and  on  incremental  innovation  of  the fourth color layer technology, which utilizes the concept of light reproduction, in a similar way as the human vision perceives an image.Com  a  globalização,  as  empresas  tiveram  de  adaptar-se a uma nova realidade, gerando, assim,  uma  necessidade  contínua  de  aperfeiçoamento para sua permanência  no  mercado.  Diante  disso,  torna-se  indispensável analisar  a real importância  das inovações tanto  radicais quanto incrementais  nas  organizações.  Nesse  sentido,  este  artigo  aborda os conceitos-chave em relação à inovação  e  suas  conseqüências  na  competitividade  das  empresas. O método foi  o  de estudo  de  caso  na  empresa Fujfilm, avaliando a inovação tecnológica  e as  efetivas mudanças que essa inovação trouxe  para  a  empresa.  Este  estudo  está  embasado  no  referencial  teórico e em  entrevistas com questionário  semi-estruturado.  As  principais  conclusões  indicam que a Fujifilm, para manter-se competitiva, teve de investir em pesquisa e desenvolvimento (P&D),  processo  de melhoramento  contínuo e  inovação  incremental  da  tecnologia  da  quarta camada  de  cor,  que  utiliza  o  conceito  de  reprodução da luz semelhante à forma de percepção da imagem pela visão humana.Universidade Nove de Julho - UNINOVE2007-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/1301310.5585/ijsm.v4i1.71Revista Ibero-Americana de Estratégia; 2005: RIAE v4n1; 63-70Revista Ibero-Americana de Estratégia; 2005: RIAE v4n1; 63-702176-0756reponame:Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAEinstname:Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)instacron:RIEOEIporhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/13013/6467Copyright (c) 2019 Iberoamerican Journal of Strategic Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessCampanario, Milton de AbreuMaccari, Èmerson AntônioMartins, Cibele BarsaliniMaffei, Paulo Antonio de Jesus2019-09-20T13:40:33Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/13013Revistahttps://periodicos.uninove.br/riaePRIhttps://periodicos.uninove.br/riae/oai||bennycosta@yahoo.com.br2176-07562176-0756opendoar:2019-09-20T13:40:33Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE - Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)false
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