Elaboration and analysis of policy networks
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
Texto Completo: | https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/14421 |
Resumo: | One way to study educational policies is to unveil their backstage, real intentions and negotiations. The understanding that education can be a business and not a subjective right opens doors to create an educational market where everything can be bought and sold. This requires different ways for researching and mapping these relationships through new concepts and methods. The network ethnography is one of the possibilities for analyzing social and policies networks. Data can be collected online and saved for offline analysis. This type of research is comprehensive and can include several methods: surveys, interviews, social network analysis. The policy networks are dynamic and flexible, they are in constant movement, connections are made and broken at any time, and the network can be extended and to include other networks, such as the example presented in this paper, the Movement Network by the Base (Rede do Movimento pela Base) and the “Everyone for Education” (Todos pela Educação) case. Thus, the links between the institutions and the people who form a network are revealed and seek understanding how the policies mobility happens and how the network works. Keywords: Online research. Educational policies. Policies Network. |
id |
ReLePe-1_26e6fa13eec7397c7e998c01737fa607 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:uepg.br:article/14421 |
network_acronym_str |
ReLePe-1 |
network_name_str |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
repository_id_str |
|
spelling |
Elaboration and analysis of policy networksElaboración y análisis de redes de políticaElaboração e análise de redes de políticaOne way to study educational policies is to unveil their backstage, real intentions and negotiations. The understanding that education can be a business and not a subjective right opens doors to create an educational market where everything can be bought and sold. This requires different ways for researching and mapping these relationships through new concepts and methods. The network ethnography is one of the possibilities for analyzing social and policies networks. Data can be collected online and saved for offline analysis. This type of research is comprehensive and can include several methods: surveys, interviews, social network analysis. The policy networks are dynamic and flexible, they are in constant movement, connections are made and broken at any time, and the network can be extended and to include other networks, such as the example presented in this paper, the Movement Network by the Base (Rede do Movimento pela Base) and the “Everyone for Education” (Todos pela Educação) case. Thus, the links between the institutions and the people who form a network are revealed and seek understanding how the policies mobility happens and how the network works. Keywords: Online research. Educational policies. Policies Network.Una de las formas de estudiar políticas educacionales es descubrir detrás de sus escenarios, las reales intenciones y negociaciones. El entendimiento de que la educación puede ser un negocio y no un derecho subjetivo, abre las puertas para la creación de un mercado educacional, donde todo puede ser comprado y vendido. Esto requiere diferentes formas de investigar y mapear esas relaciones a través de nuevos conceptos y métodos. La etnografía de redes es una de esas posibilidades de analizar las redes sociales y políticas. Los datos pueden ser recolectados online y guardados para análisis offline. Este tipo de investigación es amplia y puede incluir varios métodos: encuestas, entrevistas, análisis de red social. Las redes políticas son dinámicas y flexibles, están en constante movimiento, las relaciones se hacen y se deshacen a cualquier momento, y la red se puede ampliar y abarcar otras redes, como el ejemplo presentado en este artículo, de la Red del Movimiento por la Base y el caso del “Todos por la Educación”. Así, las relaciones entre las instituciones y las personas que forman una red son reveladas, buscando la comprensión de como suceden las movilidades políticas y como la red funciona. Palabras clave: Investigación online. Políticas educacionales. Red de políticas.Uma das formas de estudar políticas educacionais é descortinar os bastidores dessas, reais intenções e negociações. O entendimento que a educação pode ser um negócio e não um direito subjetivo abre as portas para a criação de um mercado educacional, em que tudo pode ser comprado e vendido. Isso requer diferentes formas de pesquisar e mapear esses relacionamentos por meio de novos conceitos e métodos. A etnografia de redes é uma dessas possibilidades de analisar as redes sociais e políticas. Os dados podem ser coletados online e salvos para análise offline. Esse tipo de pesquisa é abrangente e pode incluir vários métodos: levantamentos, entrevistas, análise de rede social. As redes políticas são dinâmicas e flexíveis, estão em constante movimentação, ligações são feitas e desfeitas a qualquer momento, e a rede pode se ampliar e abranger outras redes, como o exemplo apresentado neste artigo, da Rede do Movimento pela Base e o caso do “Todos pela Educação”. Assim, as ligações entre as instituições e as pessoas que formam uma rede são reveladas e buscam a compreensão de como acontecem as mobilidades políticas e como a rede funciona. Palavras-chave: Pesquisa online. Políticas educacionais. Rede de políticas.UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe2019-11-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/1442110.5212/retepe.v.5.14421.001Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa; v. 5 (2020); 1-112409-3696reponame:Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativainstname:Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)instacron:ReLePeporhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/14421/209209212608Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativainfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira da Rosa, LucianeSilva Ferreira, ValériaVanzuita da Silva, Sandra Cristina2019-11-14T01:56:20Zoai:uepg.br:article/14421Revistahttps://revistas.uepg.br/index.php/retepeONGhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/oai||editores@relepeenrevista.org2409-36962409-3696opendoar:2019-11-14T01:56:20Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Elaboration and analysis of policy networks Elaboración y análisis de redes de política Elaboração e análise de redes de política |
title |
Elaboration and analysis of policy networks |
spellingShingle |
Elaboration and analysis of policy networks Oliveira da Rosa, Luciane |
title_short |
Elaboration and analysis of policy networks |
title_full |
Elaboration and analysis of policy networks |
title_fullStr |
Elaboration and analysis of policy networks |
title_full_unstemmed |
Elaboration and analysis of policy networks |
title_sort |
Elaboration and analysis of policy networks |
author |
Oliveira da Rosa, Luciane |
author_facet |
Oliveira da Rosa, Luciane Silva Ferreira, Valéria Vanzuita da Silva, Sandra Cristina |
author_role |
author |
author2 |
Silva Ferreira, Valéria Vanzuita da Silva, Sandra Cristina |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira da Rosa, Luciane Silva Ferreira, Valéria Vanzuita da Silva, Sandra Cristina |
description |
One way to study educational policies is to unveil their backstage, real intentions and negotiations. The understanding that education can be a business and not a subjective right opens doors to create an educational market where everything can be bought and sold. This requires different ways for researching and mapping these relationships through new concepts and methods. The network ethnography is one of the possibilities for analyzing social and policies networks. Data can be collected online and saved for offline analysis. This type of research is comprehensive and can include several methods: surveys, interviews, social network analysis. The policy networks are dynamic and flexible, they are in constant movement, connections are made and broken at any time, and the network can be extended and to include other networks, such as the example presented in this paper, the Movement Network by the Base (Rede do Movimento pela Base) and the “Everyone for Education” (Todos pela Educação) case. Thus, the links between the institutions and the people who form a network are revealed and seek understanding how the policies mobility happens and how the network works. Keywords: Online research. Educational policies. Policies Network. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-11-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/14421 10.5212/retepe.v.5.14421.001 |
url |
https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/14421 |
identifier_str_mv |
10.5212/retepe.v.5.14421.001 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/14421/209209212608 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe |
publisher.none.fl_str_mv |
UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa; v. 5 (2020); 1-11 2409-3696 reponame:Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa instname:Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe) instacron:ReLePe |
instname_str |
Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe) |
instacron_str |
ReLePe |
institution |
ReLePe |
reponame_str |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
collection |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe) |
repository.mail.fl_str_mv |
||editores@relepeenrevista.org |
_version_ |
1808858584589533184 |