Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Educação Matemática (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/161 |
Resumo: | This article aims to spread the backstage of the stage that took place in 2016, at CEBRAV - Goiânia bringing reflections related to the formation of the math teacher for blind students. It aims to raise the awareness of Higher Education professionals for inclusion. We have chosen to elaborate stories that approach, methodologically, life stories because it is life that we build - inside and outside the academy. |
id |
SBEM_61e87be33d4d25b8f429084afe6ba3af |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistasbemsp.com.br:article/161 |
network_acronym_str |
SBEM |
network_name_str |
Revista de Educação Matemática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six handsLa etapa de Jessyca - aluna deficiente visual de la Licenciatura en Matemática de la UFG - reflexiones sobre los desafíos de un aprendizaje a tresO Estágio de Jessyca – aluna deficiente visual da Licenciatura em Matemática da UFG - reflexões sobre os desafios e dilemas de uma formação à trêsInclusionSocializationTeacher training in mathematicsInclusiónsocializaciónFormación de profesores de matemáticasInclusãoSocializaçãoFormação de professores de matemática.This article aims to spread the backstage of the stage that took place in 2016, at CEBRAV - Goiânia bringing reflections related to the formation of the math teacher for blind students. It aims to raise the awareness of Higher Education professionals for inclusion. We have chosen to elaborate stories that approach, methodologically, life stories because it is life that we build - inside and outside the academy.Este artículo tiene el objetivo de divulgar los bastidores de la etapa que ocurrió en 2016, en CEBRAV - Goiânia trayendo reflexiones relacionadas a la formación del profesor de matemáticas para alumnos ciegos. Se pretende sensibilizar a los profesionales de la Enseñanza Superior para la inclusión. Optamos por elaborar relatos que se aproximan, metodológicamente, de historias de vida porque es vida que construimos - dentro y fuera de la academia.Esse artigo tem o objetivo de divulgar os bastidores do estágio que aconteceu em 2016, no CEBRAV- Goiânia trazendo reflexões relacionadas à formação do professor de matemática para alunos cegos. Pretende sensibilizar os profissionais do Ensino Superior para a inclusão. Optamos por elaborar relatos que se aproximam, metodologicamente, de histórias de vida porque é vida que construímos – dentro e fora da academia.Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)2018-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/16110.25090/remat25269062v15n202018p565a579Revista de Educação Matemática; Vol. 15 No. 20: set./dez. 2018; 565 - 579Revista de Educação Matemática; ##issue.vol## 15 ##issue.no## 20: set./dez. 2018; 565 - 579Revista de Educação Matemática; Vol. 15 Núm. 20: set./dez. 2018; 565 - 579Revista de Educação Matemática; v. 15 n. 20: set./dez. 2018; 565 - 5792526-9062reponame:Revista de Educação Matemática (Online)instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)instacron:SBEMporhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/161/pdfCopyright (c) 2018 Maria Bethânia Sardeiro dos Santos, Maria Euripedes de Souza Dias, Jessyca Rodrigues de Castroinfo:eu-repo/semantics/openAccessdos Santos, Maria Bethânia SardeiroDias, Maria Euripedes de SouzaCastro, Jessyca Rodrigues de2021-05-06T16:11:35ZRevistahttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SPONG |
dc.title.none.fl_str_mv |
Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands La etapa de Jessyca - aluna deficiente visual de la Licenciatura en Matemática de la UFG - reflexiones sobre los desafíos de un aprendizaje a tres O Estágio de Jessyca – aluna deficiente visual da Licenciatura em Matemática da UFG - reflexões sobre os desafios e dilemas de uma formação à três |
title |
Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands |
spellingShingle |
Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands dos Santos, Maria Bethânia Sardeiro Inclusion Socialization Teacher training in mathematics Inclusión socialización Formación de profesores de matemáticas Inclusão Socialização Formação de professores de matemática. |
title_short |
Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands |
title_full |
Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands |
title_fullStr |
Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands |
title_full_unstemmed |
Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands |
title_sort |
Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands |
author |
dos Santos, Maria Bethânia Sardeiro |
author_facet |
dos Santos, Maria Bethânia Sardeiro Dias, Maria Euripedes de Souza Castro, Jessyca Rodrigues de |
author_role |
author |
author2 |
Dias, Maria Euripedes de Souza Castro, Jessyca Rodrigues de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
dos Santos, Maria Bethânia Sardeiro Dias, Maria Euripedes de Souza Castro, Jessyca Rodrigues de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inclusion Socialization Teacher training in mathematics Inclusión socialización Formación de profesores de matemáticas Inclusão Socialização Formação de professores de matemática. |
topic |
Inclusion Socialization Teacher training in mathematics Inclusión socialización Formación de profesores de matemáticas Inclusão Socialização Formação de professores de matemática. |
description |
This article aims to spread the backstage of the stage that took place in 2016, at CEBRAV - Goiânia bringing reflections related to the formation of the math teacher for blind students. It aims to raise the awareness of Higher Education professionals for inclusion. We have chosen to elaborate stories that approach, methodologically, life stories because it is life that we build - inside and outside the academy. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/161 10.25090/remat25269062v15n202018p565a579 |
url |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/161 |
identifier_str_mv |
10.25090/remat25269062v15n202018p565a579 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/161/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Educação Matemática; Vol. 15 No. 20: set./dez. 2018; 565 - 579 Revista de Educação Matemática; ##issue.vol## 15 ##issue.no## 20: set./dez. 2018; 565 - 579 Revista de Educação Matemática; Vol. 15 Núm. 20: set./dez. 2018; 565 - 579 Revista de Educação Matemática; v. 15 n. 20: set./dez. 2018; 565 - 579 2526-9062 reponame:Revista de Educação Matemática (Online) instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) instacron:SBEM |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
instacron_str |
SBEM |
institution |
SBEM |
reponame_str |
Revista de Educação Matemática (Online) |
collection |
Revista de Educação Matemática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1730542052511318016 |