Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: dos Santos, Maria Bethânia Sardeiro
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Dias, Maria Euripedes de Souza, Castro, Jessyca Rodrigues de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Educação Matemática (Online)
Texto Completo: https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/161
Resumo: This article aims to spread the backstage of the stage that took place in 2016, at CEBRAV - Goiânia bringing reflections related to the formation of the math teacher for blind students. It aims to raise the awareness of Higher Education professionals for inclusion. We have chosen to elaborate stories that approach, methodologically, life stories because it is life that we build - inside and outside the academy.
id SBEM_61e87be33d4d25b8f429084afe6ba3af
oai_identifier_str oai:ojs2.revistasbemsp.com.br:article/161
network_acronym_str SBEM
network_name_str Revista de Educação Matemática (Online)
repository_id_str
spelling Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six handsLa etapa de Jessyca - aluna deficiente visual de la Licenciatura en Matemática de la UFG - reflexiones sobre los desafíos de un aprendizaje a tresO Estágio de Jessyca – aluna deficiente visual da Licenciatura em Matemática da UFG - reflexões sobre os desafios e dilemas de uma formação à trêsInclusionSocializationTeacher training in mathematicsInclusiónsocializaciónFormación de profesores de matemáticasInclusãoSocializaçãoFormação de professores de matemática.This article aims to spread the backstage of the stage that took place in 2016, at CEBRAV - Goiânia bringing reflections related to the formation of the math teacher for blind students. It aims to raise the awareness of Higher Education professionals for inclusion. We have chosen to elaborate stories that approach, methodologically, life stories because it is life that we build - inside and outside the academy.Este artículo tiene el objetivo de divulgar los bastidores de la etapa que ocurrió en 2016, en CEBRAV - Goiânia trayendo reflexiones relacionadas a la formación del profesor de matemáticas para alumnos ciegos. Se pretende sensibilizar a los profesionales de la Enseñanza Superior para la inclusión. Optamos por elaborar relatos que se aproximan, metodológicamente, de historias de vida porque es vida que construimos - dentro y fuera de la academia.Esse artigo tem o objetivo de divulgar os bastidores do estágio que aconteceu em 2016, no CEBRAV- Goiânia trazendo reflexões relacionadas à formação do professor de matemática para alunos cegos. Pretende sensibilizar os profissionais do Ensino Superior para a inclusão. Optamos por elaborar relatos que se aproximam, metodologicamente, de histórias de vida porque é vida que construímos – dentro e fora da academia.Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)2018-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/16110.25090/remat25269062v15n202018p565a579Revista de Educação Matemática; Vol. 15 No. 20: set./dez. 2018; 565 - 579Revista de Educação Matemática; ##issue.vol## 15 ##issue.no## 20: set./dez. 2018; 565 - 579Revista de Educação Matemática; Vol. 15 Núm. 20: set./dez. 2018; 565 - 579Revista de Educação Matemática; v. 15 n. 20: set./dez. 2018; 565 - 5792526-9062reponame:Revista de Educação Matemática (Online)instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)instacron:SBEMporhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/161/pdfCopyright (c) 2018 Maria Bethânia Sardeiro dos Santos, Maria Euripedes de Souza Dias, Jessyca Rodrigues de Castroinfo:eu-repo/semantics/openAccessdos Santos, Maria Bethânia SardeiroDias, Maria Euripedes de SouzaCastro, Jessyca Rodrigues de2021-05-06T16:11:35ZRevistahttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SPONG
dc.title.none.fl_str_mv Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands
La etapa de Jessyca - aluna deficiente visual de la Licenciatura en Matemática de la UFG - reflexiones sobre los desafíos de un aprendizaje a tres
O Estágio de Jessyca – aluna deficiente visual da Licenciatura em Matemática da UFG - reflexões sobre os desafios e dilemas de uma formação à três
title Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands
spellingShingle Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands
dos Santos, Maria Bethânia Sardeiro
Inclusion
Socialization
Teacher training in mathematics
Inclusión
socialización
Formación de profesores de matemáticas
Inclusão
Socialização
Formação de professores de matemática.
title_short Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands
title_full Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands
title_fullStr Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands
title_full_unstemmed Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands
title_sort Jessyca's Internship - a disabled visual student from UFG mathematics course- reflections on the challenges made by six hands
author dos Santos, Maria Bethânia Sardeiro
author_facet dos Santos, Maria Bethânia Sardeiro
Dias, Maria Euripedes de Souza
Castro, Jessyca Rodrigues de
author_role author
author2 Dias, Maria Euripedes de Souza
Castro, Jessyca Rodrigues de
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv dos Santos, Maria Bethânia Sardeiro
Dias, Maria Euripedes de Souza
Castro, Jessyca Rodrigues de
dc.subject.por.fl_str_mv Inclusion
Socialization
Teacher training in mathematics
Inclusión
socialización
Formación de profesores de matemáticas
Inclusão
Socialização
Formação de professores de matemática.
topic Inclusion
Socialization
Teacher training in mathematics
Inclusión
socialización
Formación de profesores de matemáticas
Inclusão
Socialização
Formação de professores de matemática.
description This article aims to spread the backstage of the stage that took place in 2016, at CEBRAV - Goiânia bringing reflections related to the formation of the math teacher for blind students. It aims to raise the awareness of Higher Education professionals for inclusion. We have chosen to elaborate stories that approach, methodologically, life stories because it is life that we build - inside and outside the academy.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-09-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/161
10.25090/remat25269062v15n202018p565a579
url https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/161
identifier_str_mv 10.25090/remat25269062v15n202018p565a579
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/161/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Educação Matemática; Vol. 15 No. 20: set./dez. 2018; 565 - 579
Revista de Educação Matemática; ##issue.vol## 15 ##issue.no## 20: set./dez. 2018; 565 - 579
Revista de Educação Matemática; Vol. 15 Núm. 20: set./dez. 2018; 565 - 579
Revista de Educação Matemática; v. 15 n. 20: set./dez. 2018; 565 - 579
2526-9062
reponame:Revista de Educação Matemática (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)
instacron:SBEM
instname_str Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)
instacron_str SBEM
institution SBEM
reponame_str Revista de Educação Matemática (Online)
collection Revista de Educação Matemática (Online)
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1730542052511318016