Relationship between Learning Critical Function Points and Records of Semiotic Representation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação Matemática em Revista |
Texto Completo: | https://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/2941 |
Resumo: | In this research, we sought to make a diagnosis of how students who have already attended the discipline of Calculus I demonstrated their knowledge regarding the concepts of Critical Function Points based on Raymond Duval's Theory of Representation Registers. Therefore, a test applied to obtain the data that analyzed qualitatively and quantitatively. We conclude that students have difficulties to recognize and make conversions between two or more representation registers for the concepts of Function Critical Points, for example: converting a graphic register into symbolic or natural language and vice versa. It affects the solution of optimization problems, as they do not understand these concepts. |
id |
SBEM_MAT-1_9418d50dd683f5a3c4a388a67ea49b8e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:emr.www.sbem.com.br:article/2941 |
network_acronym_str |
SBEM_MAT-1 |
network_name_str |
Educação Matemática em Revista |
repository_id_str |
|
spelling |
Relationship between Learning Critical Function Points and Records of Semiotic RepresentationRelaciones entre el Aprendizaje de Puntos Críticos de Función y los Registros de Representación SemióticaRelações entre a Aprendizagem de Pontos Críticos de Funções e os Registros de Representação Semiótica Learning. Calculus. Critical Function Points. Semiotic Representation Register System.Aprendizagem. Cálculo. Pontos Críticos de Funções. Sistema de Registros de Representação Semiótica. Aprendizaje. Cálculo. Puntos de Función Crítica. Sistema de Registro de Representación Semiótica.In this research, we sought to make a diagnosis of how students who have already attended the discipline of Calculus I demonstrated their knowledge regarding the concepts of Critical Function Points based on Raymond Duval's Theory of Representation Registers. Therefore, a test applied to obtain the data that analyzed qualitatively and quantitatively. We conclude that students have difficulties to recognize and make conversions between two or more representation registers for the concepts of Function Critical Points, for example: converting a graphic register into symbolic or natural language and vice versa. It affects the solution of optimization problems, as they do not understand these concepts.En esta investigación, se intentó diagnosticar cómo estudiantes que ya habían cursado Cálculo I demostraron sus conocimientos relacionados con los conceptos de Puntos Críticos de Funciones basados ??en la Teoría de Registros de Representación de Raymond Duval. Para ello se aplicó una prueba para obtener los datos que fueron analizados cualitativa y cuantitativamente. Concluimos que los estudiantes tienen dificultades para reconocer y realizar conversiones entre dos o más registros de representación para los conceptos de Puntos de Función Críticos, por ejemplo: convertir un registro gráfico a lenguaje simbólico o natural y viceversa. Esto afecta la solución de problemas de optimización, ya que no tienen dominio de estos conceptos.Nesta pesquisa, buscou-se fazer um diagnóstico sobre como alunos que já cursaram a disciplina de Cálculo I demonstravam seus conhecimentos relativos aos conceitos de Pontos Críticos de Funções a partir da Teoria dos Registros de Representação de Raymond Duval. Para tanto, foi aplicado um teste a fim de se obter os dados analisados qualitativamente e quantitativamente. Concluímos que os alunos apresentam dificuldades para reconhecer e fazer conversões entre dois ou mais registros de representação para os conceitos de Pontos Críticos de Funções, por exemplo: converter um registro gráfico em simbólico ou em linguagem natural e vice-versa. Isso afeta a solução de problemas de otimização, pois não apresentam o domínio desses conceitos.Sociedade Brasileira de Educação Matemática2023-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/294110.37001/emr.v28i78.2941Educação Matemática em Revista; v. 28 n. 78 (2023): jan./mar.; 153-1642317-904X1517-3941reponame:Educação Matemática em Revistainstname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF)instacron:SBEM_MATporhttps://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/2941/2308https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessDamasceno da Silva, José Roberto2023-03-31T17:42:57Zoai:emr.www.sbem.com.br:article/2941Revistahttp://sbemrevista.kinghost.net/revista/index.php/emr/indexPUBhttp://sbemrevista.kinghost.net/revista/index.php/emr/oaiemr@sbem.com.br || webmaster@sbem.com.br || primeiro.secretario@sbem.com.br2317-904X1517-3941opendoar:2023-03-31T17:42:57Educação Matemática em Revista - Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Relationship between Learning Critical Function Points and Records of Semiotic Representation Relaciones entre el Aprendizaje de Puntos Críticos de Función y los Registros de Representación Semiótica Relações entre a Aprendizagem de Pontos Críticos de Funções e os Registros de Representação Semiótica |
title |
Relationship between Learning Critical Function Points and Records of Semiotic Representation |
spellingShingle |
Relationship between Learning Critical Function Points and Records of Semiotic Representation Damasceno da Silva, José Roberto Learning. Calculus. Critical Function Points. Semiotic Representation Register System. Aprendizagem. Cálculo. Pontos Críticos de Funções. Sistema de Registros de Representação Semiótica. Aprendizaje. Cálculo. Puntos de Función Crítica. Sistema de Registro de Representación Semiótica. |
title_short |
Relationship between Learning Critical Function Points and Records of Semiotic Representation |
title_full |
Relationship between Learning Critical Function Points and Records of Semiotic Representation |
title_fullStr |
Relationship between Learning Critical Function Points and Records of Semiotic Representation |
title_full_unstemmed |
Relationship between Learning Critical Function Points and Records of Semiotic Representation |
title_sort |
Relationship between Learning Critical Function Points and Records of Semiotic Representation |
author |
Damasceno da Silva, José Roberto |
author_facet |
Damasceno da Silva, José Roberto |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Damasceno da Silva, José Roberto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Learning. Calculus. Critical Function Points. Semiotic Representation Register System. Aprendizagem. Cálculo. Pontos Críticos de Funções. Sistema de Registros de Representação Semiótica. Aprendizaje. Cálculo. Puntos de Función Crítica. Sistema de Registro de Representación Semiótica. |
topic |
Learning. Calculus. Critical Function Points. Semiotic Representation Register System. Aprendizagem. Cálculo. Pontos Críticos de Funções. Sistema de Registros de Representação Semiótica. Aprendizaje. Cálculo. Puntos de Función Crítica. Sistema de Registro de Representación Semiótica. |
description |
In this research, we sought to make a diagnosis of how students who have already attended the discipline of Calculus I demonstrated their knowledge regarding the concepts of Critical Function Points based on Raymond Duval's Theory of Representation Registers. Therefore, a test applied to obtain the data that analyzed qualitatively and quantitatively. We conclude that students have difficulties to recognize and make conversions between two or more representation registers for the concepts of Function Critical Points, for example: converting a graphic register into symbolic or natural language and vice versa. It affects the solution of optimization problems, as they do not understand these concepts. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-03-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/2941 10.37001/emr.v28i78.2941 |
url |
https://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/2941 |
identifier_str_mv |
10.37001/emr.v28i78.2941 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.sbembrasil.org.br/periodicos/index.php/emr/article/view/2941/2308 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação Matemática em Revista; v. 28 n. 78 (2023): jan./mar.; 153-164 2317-904X 1517-3941 reponame:Educação Matemática em Revista instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF) instacron:SBEM_MAT |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF) |
instacron_str |
SBEM_MAT |
institution |
SBEM_MAT |
reponame_str |
Educação Matemática em Revista |
collection |
Educação Matemática em Revista |
repository.name.fl_str_mv |
Educação Matemática em Revista - Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF) |
repository.mail.fl_str_mv |
emr@sbem.com.br || webmaster@sbem.com.br || primeiro.secretario@sbem.com.br |
_version_ |
1797050131152896000 |