Science popularization in Non-Formal Education Spaces: family in the Museum
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da SBEnBIO |
DOI: | 10.46667/renbio.v12i1.183 |
Texto Completo: | https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/183 |
Resumo: | In the following research we analized spontaneous visitors’ profile (families) and perceptions of their stay at the Museum of Sciences. Applying qualitative exploratory study, the data on their perceptions of the experience was constituted through a questionnaire answered by the visitors in the space of the museum. The results indicate little concern for the context in which science is developed, with visits aimed primarily for leisure and the education of children. There was also criticism of the lack of publicity about the museum and the visitors’ appreciation of the content and the process of mediation. From this it is inferred the positive perception about the visit, though it the practice seems restricted to the public with greater access to cultural capital. |
id |
SBEnBio_2534d56a6c5786562b86f3aea885c7f9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.renbio.org.br:article/183 |
network_acronym_str |
SBEnBio |
network_name_str |
Revista da SBEnBIO |
spelling |
Science popularization in Non-Formal Education Spaces: family in the MuseumDifusión científica en un Museo de Ciencias: un estudio público centrado en las familias que visitanDivulgação científica em um Museu de Ciências: um estudo de público tendo como foco as famílias visitantes Estudo de PúblicoMuseu de Ciências Famílias em museusVisitor survey Science museumFamily at the museumEstudio de audienciaMuseo de CienciaFamilias en museosIn the following research we analized spontaneous visitors’ profile (families) and perceptions of their stay at the Museum of Sciences. Applying qualitative exploratory study, the data on their perceptions of the experience was constituted through a questionnaire answered by the visitors in the space of the museum. The results indicate little concern for the context in which science is developed, with visits aimed primarily for leisure and the education of children. There was also criticism of the lack of publicity about the museum and the visitors’ appreciation of the content and the process of mediation. From this it is inferred the positive perception about the visit, though it the practice seems restricted to the public with greater access to cultural capital.En la presente investigación analizamos las percepciones y el perfil de los visitantes espontáneos (familias) sobre la visita a un Museo de Ciencias. A través de una investigación exploratoria cualitativa, los datos sobre la percepción de la experiencia se constituyeron mediante un cuestionario respondido por el público en el espacio museístico. Los resultados indican poca preocupación por el contexto en el que se desarrolla la ciencia, con visitas destinadas al esparcimiento y la educación de los niños, además de críticas sobre la poca difusión del museo, así como la apreciación de los contenidos cubiertos y el proceso de mediación. Esto implica una percepción positiva de la visita, pero aún existe una práctica restringida al público con mayor acceso al capital cultural.Na presente pesquisa analisamos as percepções e o perfil de visitantes espontâneos (famílias), sobre uma visita realizada a um Museu de Ciências. Empregando uma investigação qualitativa exploratória, os dados sobre a percepção da experiência foram constituídos por meio de um questionário respondido pelo público no espaço do museu. Os resultados indicam pouca preocupação com o contexto onde se desenvolve a ciência, com as visitas pretendendo lazer e a educação dos filhos, além de haver críticas quanto à pouca divulgação do museu, bem como apreciação do conteúdo abordado e do processo de mediação. Disto infere-se a percepção positiva quanto à visita, mas observa-se ainda uma prática restrita a público com maior acesso a capital cultural.SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia2019-05-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/18310.46667/renbio.v12i1.183SBEnBio Biology Teaching Journal; 2019: v.12, n.1 (mai. 2019); 36-53Revista de Enseñanza de Biología SBEnBio; 2019: v.12, n.1 (mai. 2019); 36-53Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio; 2019: v.12, n.1 (mai. 2019); 36-532763-889810.46667/renbio.v12i1reponame:Revista da SBEnBIOinstname:Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)instacron:SBEnBioporhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/183/41BrazilBrasilBrasilCopyright (c) 2019 Anelissa Carinne dos Santos Silva, Leonir Lorenzetti, Camila Silveira da Silvahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Anelissa Carinne dos SantosLorenzetti, LeonirSilva, Camila Silveira da2020-08-09T00:57:16Zoai:ojs.renbio.org.br:article/183Revistahttps://renbio.org.br/index.php/sbenbioONGhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/oairevistaensinodebiologia@gmail.com||revistaensinodebiologia@gmail.com2763-88981982-1867opendoar:2020-08-09T00:57:16Revista da SBEnBIO - Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Science popularization in Non-Formal Education Spaces: family in the Museum Difusión científica en un Museo de Ciencias: un estudio público centrado en las familias que visitan Divulgação científica em um Museu de Ciências: um estudo de público tendo como foco as famílias visitantes |
title |
Science popularization in Non-Formal Education Spaces: family in the Museum |
spellingShingle |
Science popularization in Non-Formal Education Spaces: family in the Museum Science popularization in Non-Formal Education Spaces: family in the Museum Silva, Anelissa Carinne dos Santos Estudo de Público Museu de Ciências Famílias em museus Visitor survey Science museum Family at the museum Estudio de audiencia Museo de Ciencia Familias en museos Silva, Anelissa Carinne dos Santos Estudo de Público Museu de Ciências Famílias em museus Visitor survey Science museum Family at the museum Estudio de audiencia Museo de Ciencia Familias en museos |
title_short |
Science popularization in Non-Formal Education Spaces: family in the Museum |
title_full |
Science popularization in Non-Formal Education Spaces: family in the Museum |
title_fullStr |
Science popularization in Non-Formal Education Spaces: family in the Museum Science popularization in Non-Formal Education Spaces: family in the Museum |
title_full_unstemmed |
Science popularization in Non-Formal Education Spaces: family in the Museum Science popularization in Non-Formal Education Spaces: family in the Museum |
title_sort |
Science popularization in Non-Formal Education Spaces: family in the Museum |
author |
Silva, Anelissa Carinne dos Santos |
author_facet |
Silva, Anelissa Carinne dos Santos Silva, Anelissa Carinne dos Santos Lorenzetti, Leonir Silva, Camila Silveira da Lorenzetti, Leonir Silva, Camila Silveira da |
author_role |
author |
author2 |
Lorenzetti, Leonir Silva, Camila Silveira da |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Anelissa Carinne dos Santos Lorenzetti, Leonir Silva, Camila Silveira da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estudo de Público Museu de Ciências Famílias em museus Visitor survey Science museum Family at the museum Estudio de audiencia Museo de Ciencia Familias en museos |
topic |
Estudo de Público Museu de Ciências Famílias em museus Visitor survey Science museum Family at the museum Estudio de audiencia Museo de Ciencia Familias en museos |
description |
In the following research we analized spontaneous visitors’ profile (families) and perceptions of their stay at the Museum of Sciences. Applying qualitative exploratory study, the data on their perceptions of the experience was constituted through a questionnaire answered by the visitors in the space of the museum. The results indicate little concern for the context in which science is developed, with visits aimed primarily for leisure and the education of children. There was also criticism of the lack of publicity about the museum and the visitors’ appreciation of the content and the process of mediation. From this it is inferred the positive perception about the visit, though it the practice seems restricted to the public with greater access to cultural capital. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-05-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/183 10.46667/renbio.v12i1.183 |
url |
https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/183 |
identifier_str_mv |
10.46667/renbio.v12i1.183 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/183/41 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Anelissa Carinne dos Santos Silva, Leonir Lorenzetti, Camila Silveira da Silva https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Anelissa Carinne dos Santos Silva, Leonir Lorenzetti, Camila Silveira da Silva https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil Brasil Brasil |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia |
publisher.none.fl_str_mv |
SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia |
dc.source.none.fl_str_mv |
SBEnBio Biology Teaching Journal; 2019: v.12, n.1 (mai. 2019); 36-53 Revista de Enseñanza de Biología SBEnBio; 2019: v.12, n.1 (mai. 2019); 36-53 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio; 2019: v.12, n.1 (mai. 2019); 36-53 2763-8898 10.46667/renbio.v12i1 reponame:Revista da SBEnBIO instname:Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio) instacron:SBEnBio |
instname_str |
Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio) |
instacron_str |
SBEnBio |
institution |
SBEnBio |
reponame_str |
Revista da SBEnBIO |
collection |
Revista da SBEnBIO |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da SBEnBIO - Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaensinodebiologia@gmail.com||revistaensinodebiologia@gmail.com |
_version_ |
1822179631350939648 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.46667/renbio.v12i1.183 |