Tutorial Education: an experience in high school
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da SBEnBIO |
Texto Completo: | https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/661 |
Resumo: | Tutorial Education is a model with great potential for the development of quality teaching-learning processes. This article presents the development of a Tutorial Education proposal applied to High School. The objective was to introduce teaching activities in EM, and to assess the factors that influence success for this type of practice. The development of the proposal was divided into 3 stages: i) presentation of the Tutorial Education model called PET-Júnior to PETians and EM students; ii) organization of activities; iii) application and iv) evaluation. The expansion of the Tutorial Education Program for EM is a possibility that can motivate students to complete and continue their studies, as well as to enter the labor Market. |
id |
SBEnBio_44129c472b097c77dbac9ff8d9a05cc9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.renbio.org.br:article/661 |
network_acronym_str |
SBEnBio |
network_name_str |
Revista da SBEnBIO |
repository_id_str |
|
spelling |
Tutorial Education: an experience in high school Educación Tutorial: una experiencia en la escuela secundariaEducação Tutorial: uma experiência no ensino médioIntegraçãoTutoriaEducação BásicaEnsino Superior PETEducação TutorialIntegrationTutoringBasic EducationUniversity educationPETTutorial EdicationIntegraciónTutoríaEducación BasicaEnseñanza superiorPETEducación TutorialTutorial Education is a model with great potential for the development of quality teaching-learning processes. This article presents the development of a Tutorial Education proposal applied to High School. The objective was to introduce teaching activities in EM, and to assess the factors that influence success for this type of practice. The development of the proposal was divided into 3 stages: i) presentation of the Tutorial Education model called PET-Júnior to PETians and EM students; ii) organization of activities; iii) application and iv) evaluation. The expansion of the Tutorial Education Program for EM is a possibility that can motivate students to complete and continue their studies, as well as to enter the labor Market.La Educación Tutorial es un modelo con gran potencial para el desarrollo de procesos de enseñanza-aprendizaje de calidad. Este artículo presenta el desarrollo de una propuesta de Educación Tutorial aplicada al Bachillerato. El objetivo fue introducir actividades docentes en ME y evaluar los factores que influyen en el éxito de este tipo de práctica. El desarrollo de la propuesta se dividió en 3 etapas: i) presentación del modelo de Educación Tutorial denominado PET-Júnior a estudiantes de PET y EM; ii) organización de actividades; iii) aplicación y iv) evaluación. La ampliación del Programa de Educación Tutorial para EM es una posibilidad que puede motivar a los estudiantes a completar y continuar sus estudios, así como a ingresar al mercado laboral.A Educação Tutorial é um modelo com grande potencial para o desenvolvimento dos processos de ensino-aprendizagem de qualidade. Este artigo apresenta o desenvolvimento de uma proposta de Educação Tutorial aplicada ao Ensino Médio. O objetivo foi introduzir atividades de ensino no EM, e avaliar quais os fatores condicionantes de sucesso para esse tipo de prática. O desenvolvimento da proposta foi dividido em 3 etapas: i) apresentação do modelo Educação Tutorial denominado PET-Júnior aos petianos e estudantes do EM; ii) organização das atividades; iii) aplicação e iv) avaliação. A expansão do Programa de Educação Tutorial para o EM é uma possibilidade que pode motivar os estudantes a concluírem e continuarem seus estudos, assim como a ingressarem no mercado de trabalho.SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia2022-06-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/66110.46667/renbio.v15i1.661SBEnBio Biology Teaching Journal; v.15, n. 1 (jun. 2022); 130-149Revista de Enseñanza de Biología SBEnBio; v.15, n. 1 (jun. 2022); 130-149Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio; 2022: v.15, n.1 (jun. 2022); 130-1492763-889810.46667/renbio.v15i1reponame:Revista da SBEnBIOinstname:Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)instacron:SBEnBioporhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/661/224Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2022 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBiohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFontoura, Andrielli da SilvaSepel, Lenira Maria Nunes2022-11-21T20:37:03Zoai:ojs.renbio.org.br:article/661Revistahttps://renbio.org.br/index.php/sbenbioONGhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/oairevistaensinodebiologia@gmail.com||revistaensinodebiologia@gmail.com2763-88981982-1867opendoar:2022-11-21T20:37:03Revista da SBEnBIO - Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Tutorial Education: an experience in high school Educación Tutorial: una experiencia en la escuela secundaria Educação Tutorial: uma experiência no ensino médio |
title |
Tutorial Education: an experience in high school |
spellingShingle |
Tutorial Education: an experience in high school Fontoura, Andrielli da Silva Integração Tutoria Educação Básica Ensino Superior PET Educação Tutorial Integration Tutoring Basic Education University education PET Tutorial Edication Integración Tutoría Educación Basica Enseñanza superior PET Educación Tutorial |
title_short |
Tutorial Education: an experience in high school |
title_full |
Tutorial Education: an experience in high school |
title_fullStr |
Tutorial Education: an experience in high school |
title_full_unstemmed |
Tutorial Education: an experience in high school |
title_sort |
Tutorial Education: an experience in high school |
author |
Fontoura, Andrielli da Silva |
author_facet |
Fontoura, Andrielli da Silva Sepel, Lenira Maria Nunes |
author_role |
author |
author2 |
Sepel, Lenira Maria Nunes |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fontoura, Andrielli da Silva Sepel, Lenira Maria Nunes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Integração Tutoria Educação Básica Ensino Superior PET Educação Tutorial Integration Tutoring Basic Education University education PET Tutorial Edication Integración Tutoría Educación Basica Enseñanza superior PET Educación Tutorial |
topic |
Integração Tutoria Educação Básica Ensino Superior PET Educação Tutorial Integration Tutoring Basic Education University education PET Tutorial Edication Integración Tutoría Educación Basica Enseñanza superior PET Educación Tutorial |
description |
Tutorial Education is a model with great potential for the development of quality teaching-learning processes. This article presents the development of a Tutorial Education proposal applied to High School. The objective was to introduce teaching activities in EM, and to assess the factors that influence success for this type of practice. The development of the proposal was divided into 3 stages: i) presentation of the Tutorial Education model called PET-Júnior to PETians and EM students; ii) organization of activities; iii) application and iv) evaluation. The expansion of the Tutorial Education Program for EM is a possibility that can motivate students to complete and continue their studies, as well as to enter the labor Market. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/661 10.46667/renbio.v15i1.661 |
url |
https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/661 |
identifier_str_mv |
10.46667/renbio.v15i1.661 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/661/224 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporáneo Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia |
publisher.none.fl_str_mv |
SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia |
dc.source.none.fl_str_mv |
SBEnBio Biology Teaching Journal; v.15, n. 1 (jun. 2022); 130-149 Revista de Enseñanza de Biología SBEnBio; v.15, n. 1 (jun. 2022); 130-149 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio; 2022: v.15, n.1 (jun. 2022); 130-149 2763-8898 10.46667/renbio.v15i1 reponame:Revista da SBEnBIO instname:Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio) instacron:SBEnBio |
instname_str |
Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio) |
instacron_str |
SBEnBio |
institution |
SBEnBio |
reponame_str |
Revista da SBEnBIO |
collection |
Revista da SBEnBIO |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da SBEnBIO - Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaensinodebiologia@gmail.com||revistaensinodebiologia@gmail.com |
_version_ |
1797068867494739968 |