Basis for health care reform
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Medicina de Família e Comunidade (Online) |
Texto Completo: | https://www.rbmfc.org.br/rbmfc/article/view/1056 |
Resumo: | The reforms in the health systems of Western European countries and Canada in the second half of the twentieth century inspired the movement known as Health Reform in Brazil. These countries have implemented socialized health systems integrating public funding and private services, some originated from universal health insurance (Bismarckian) and others from general tax revenues (Beveridgean). In this process, one of the factors that has evolved is the contracting that enables identification of fraud and promotes health at the individual and collective level rather than indiscriminate use of services. In Brazil, the 1988 Constitution lays the foundation for a universal health care system funded by general taxes while allowing the expansion of private services without state regulation, but co-financed by the state through tax exemption and subsidies for public employees. In this scenario, dichotomy increases, and the overlap between state and private services is aggravated. |
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Basis for health care reformBases para la reforma del sistema de saludBases para um Novo SanitarismoHealth Care ReformPrimary Health CareUnified Health SystemReforma de La Atención de SaludAtención Primaria a la SaludSistema Único de SaludReforma dos Serviços de SaúdeAtenção Primária à SaúdeSistema Único de SaúdeReforma dos Serviços de SaúdeThe reforms in the health systems of Western European countries and Canada in the second half of the twentieth century inspired the movement known as Health Reform in Brazil. These countries have implemented socialized health systems integrating public funding and private services, some originated from universal health insurance (Bismarckian) and others from general tax revenues (Beveridgean). In this process, one of the factors that has evolved is the contracting that enables identification of fraud and promotes health at the individual and collective level rather than indiscriminate use of services. In Brazil, the 1988 Constitution lays the foundation for a universal health care system funded by general taxes while allowing the expansion of private services without state regulation, but co-financed by the state through tax exemption and subsidies for public employees. In this scenario, dichotomy increases, and the overlap between state and private services is aggravated.Las reformas de los sistemas de salud de los países de Europa Occidental y Canadá en la segunda mitad del siglo XX inspiraron el movimiento conocido como la Reforma de Salud en Brasil. Estos países han puesto en práctica sistemas de salud socializados que integran la financiación pública y los servicios privados, algunos se originaron de la universalización del seguro-salud (bismarckiano), otros de la recaudación de impuestos generales (beveridgeano). En este proceso uno de los factores que ha evolucionado es la contractualización que permite la identificación de fraude y promueve la salud en el nivel individual y colectivo más que el uso indiscriminado de los servicios. En Brasil, la Constitución de 1988 pone las bases para un sistema de salud universal financiado por impuestos generales al tiempo que permite la expansión de los servicios privados y sin regulación estatal, pero cofinanciados por el Estado a través de la exención fiscal y subsidios para servidores públicos. En este escenario crece la dicotomía, y el solapamiento entre los servicios estatales y privados se agrava.As reformas dos sistemas de saúde dos países da Europa Ocidental e Canadá na segunda metade do século XX inspiraram o movimento conhecido como Reforma Sanitária no Brasil. Esses países implementaram sistemas de saúde socializados integrando financiamento público e serviços privados, alguns originados da universalização do seguro-saúde (bismarckiano) outros da arrecadação geral de impostos (beveridgeano). Nesse processo, um dos fatores que mais evoluiu foi a contratualização, que permite a identificação de fraudes e promove a saúde no nível individual e coletivo em vez do uso indiscriminado dos serviços. No Brasil, a Constituição de 1988 lança as bases para um sistema universal de saúde financiado por impostos gerais que permite a ampliação de serviços privados sem regulação estatal, mas cofinanciados pelo Estado por meio da isenção fiscal e subsídios para servidores públicos. Nesse cenário, cresce a dicotomia, e a sobreposição entre serviços estatais e privados é agudizada.Sociedade Brasileira de Medicina de Família e Comunidade (SBMFC)2015-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEnsaios; Essays; EnsayosEnsaioapplication/pdfhttps://www.rbmfc.org.br/rbmfc/article/view/105610.5712/rbmfc10(36)1056Revista Brasileira de Medicina de Família e Comunidade; Vol. 10 No. 36 (2015): Julho-SetembroRevista Brasileira de Medicina de Família e Comunidade; Vol. 10 Núm. 36 (2015): Julho-SetembroRevista Brasileira de Medicina de Família e Comunidade; v. 10 n. 36 (2015): Julho-Setembro2179-79941809-5909reponame:Revista Brasileira de Medicina de Família e Comunidade (Online)instname:Sociedade Brasileira de Medicina de Família e Comunidade (SBMFC)instacron:SBMFCporhttps://www.rbmfc.org.br/rbmfc/article/view/1056/734Copyright (c) 2015 Gustavo Diniz Ferreira Gusso, Daniel Knupp, Thiago Gomes da Trindade, Nulvio Lermen Junior, Paulo Poli Netoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGusso, Gustavo Diniz FerreiraKnupp, DanielTrindade, Thiago Gomes daJunior, Nulvio LermenNeto, Paulo Poli2020-05-22T06:17:02Zoai:ojs.rbmfc.org.br:article/1056Revistahttp://www.rbmfc.org.br/index.php/rbmfchttps://www.rbmfc.org.br/rbmfc/oai||david@sbmfc.org.br2179-79941809-5909opendoar:2020-05-22T06:17:02Revista Brasileira de Medicina de Família e Comunidade (Online) - Sociedade Brasileira de Medicina de Família e Comunidade (SBMFC)false |
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