Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: dos Santos, Márcio Carneiro
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
por
Título da fonte: Brazilian journalism research (Online)
DOI: 10.25200/BJR.v16n3.2021.1295
Texto Completo: https://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295
Resumo: This article discusses the strategic reconfiguration of data in news organizations through the use of algorithms and artificial intelligence, more specifically machine learning, to increase the idea of value around information, which has suffered from fragmented audiences, a massive increase in the number of broadcasters, indirect competition from large technology companies, and changes to the digital media ecosystem. We propose to identify patterns of interest, predict social engagement, and allocate resources for new coverage as forms for increasing the current level of personalization offered to news consumers.Discute-se a reconfiguração estratégica da utilização de dados dentro das organizações jornalísticas, através de algoritmos e soluções de inteligência artificial, entre elas especificamente o aprendizado de máquina, como alternativa para elevação da percepção de valor sobre o produto informativo, reduzida pela fragmentação das audiências, explosão de emissores, concorrência indireta das grandes empresas de tecnologia e transformações do ecossistema de meios digitais. Tal abordagem propõe a identificação de padrões de interesse, a predição de engajamento social e a alocação de recursos para coberturas como formas de expandir o atual nível de personalização oferecido aos consumidores de notíciaSe discute la reconfiguración estratégica del uso de datos en las organizaciones periodísticas a través de algoritmos y soluciones de inteligencia artificial, específicamente, el aprendizaje automático como una alternativa para aumentar la percepción de valor sobre el producto de información, el cual se reduce por la fragmentación de las audiencias, el aumento en la cantidad de emisores, la competencia indirecta de grandes compañías tecnológicas y las transformaciones del ecosistema de medios digitales. Tal enfoque propone la identificación de patrones de interés, la predicción del compromiso social y la asignación de recursos para la cobertura como formas de expandir el nivel actual de personalización ofrecido a los consumidores de noticias.
id SBPJOR-1_d1b58a3dd38fbe2f259184810601f2fe
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1295
network_acronym_str SBPJOR-1
network_name_str Brazilian journalism research (Online)
spelling Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalizationalgorithmsartificial intelligencemachine learningThis article discusses the strategic reconfiguration of data in news organizations through the use of algorithms and artificial intelligence, more specifically machine learning, to increase the idea of value around information, which has suffered from fragmented audiences, a massive increase in the number of broadcasters, indirect competition from large technology companies, and changes to the digital media ecosystem. We propose to identify patterns of interest, predict social engagement, and allocate resources for new coverage as forms for increasing the current level of personalization offered to news consumers.Discute-se a reconfiguração estratégica da utilização de dados dentro das organizações jornalísticas, através de algoritmos e soluções de inteligência artificial, entre elas especificamente o aprendizado de máquina, como alternativa para elevação da percepção de valor sobre o produto informativo, reduzida pela fragmentação das audiências, explosão de emissores, concorrência indireta das grandes empresas de tecnologia e transformações do ecossistema de meios digitais. Tal abordagem propõe a identificação de padrões de interesse, a predição de engajamento social e a alocação de recursos para coberturas como formas de expandir o atual nível de personalização oferecido aos consumidores de notíciaSe discute la reconfiguración estratégica del uso de datos en las organizaciones periodísticas a través de algoritmos y soluciones de inteligencia artificial, específicamente, el aprendizaje automático como una alternativa para aumentar la percepción de valor sobre el producto de información, el cual se reduce por la fragmentación de las audiencias, el aumento en la cantidad de emisores, la competencia indirecta de grandes compañías tecnológicas y las transformaciones del ecosistema de medios digitales. Tal enfoque propone la identificación de patrones de interés, la predicción del compromiso social y la asignación de recursos para la cobertura como formas de expandir el nivel actual de personalización ofrecido a los consumidores de noticias.Brazilian Association of Journalism Researchers (SBPJor)2020-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/129510.25200/BJR.v16n3.2021.1295Brazilian journalism research; Vol. 16 No. 3: (December 2020): Journalism and algorithms; 458-475Brazilian journalism research; v. 16 n. 3: (December 2020): Journalism and algorithms; 458-4751981-98541808-4079reponame:Brazilian journalism research (Online)instname:Associação Brasileira de Pesquisadores em Jornalismo (SBPJor)instacron:SBPJORengporhttps://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295/pdfhttps://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295/pdf_1Copyright (c) 2020 Brazilian Journalism Reasearchinfo:eu-repo/semantics/openAccessdos Santos, Márcio Carneiro2021-01-27T14:22:48Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1295Revistahttps://bjr.sbpjor.org.br/bjrONGhttps://bjr.sbpjor.org.br/bjr/oaibjreditor@gmail.com||bjreditor@gmail.com1981-98541808-4079opendoar:2021-01-27T14:22:48Brazilian journalism research (Online) - Associação Brasileira de Pesquisadores em Jornalismo (SBPJor)false
dc.title.none.fl_str_mv Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization
title Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization
spellingShingle Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization
Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization
dos Santos, Márcio Carneiro
algorithms
artificial intelligence
machine learning
dos Santos, Márcio Carneiro
algorithms
artificial intelligence
machine learning
title_short Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization
title_full Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization
title_fullStr Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization
Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization
title_full_unstemmed Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization
Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization
title_sort Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization
author dos Santos, Márcio Carneiro
author_facet dos Santos, Márcio Carneiro
dos Santos, Márcio Carneiro
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv dos Santos, Márcio Carneiro
dc.subject.por.fl_str_mv algorithms
artificial intelligence
machine learning
topic algorithms
artificial intelligence
machine learning
description This article discusses the strategic reconfiguration of data in news organizations through the use of algorithms and artificial intelligence, more specifically machine learning, to increase the idea of value around information, which has suffered from fragmented audiences, a massive increase in the number of broadcasters, indirect competition from large technology companies, and changes to the digital media ecosystem. We propose to identify patterns of interest, predict social engagement, and allocate resources for new coverage as forms for increasing the current level of personalization offered to news consumers.Discute-se a reconfiguração estratégica da utilização de dados dentro das organizações jornalísticas, através de algoritmos e soluções de inteligência artificial, entre elas especificamente o aprendizado de máquina, como alternativa para elevação da percepção de valor sobre o produto informativo, reduzida pela fragmentação das audiências, explosão de emissores, concorrência indireta das grandes empresas de tecnologia e transformações do ecossistema de meios digitais. Tal abordagem propõe a identificação de padrões de interesse, a predição de engajamento social e a alocação de recursos para coberturas como formas de expandir o atual nível de personalização oferecido aos consumidores de notíciaSe discute la reconfiguración estratégica del uso de datos en las organizaciones periodísticas a través de algoritmos y soluciones de inteligencia artificial, específicamente, el aprendizaje automático como una alternativa para aumentar la percepción de valor sobre el producto de información, el cual se reduce por la fragmentación de las audiencias, el aumento en la cantidad de emisores, la competencia indirecta de grandes compañías tecnológicas y las transformaciones del ecosistema de medios digitales. Tal enfoque propone la identificación de patrones de interés, la predicción del compromiso social y la asignación de recursos para la cobertura como formas de expandir el nivel actual de personalización ofrecido a los consumidores de noticias.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295
10.25200/BJR.v16n3.2021.1295
url https://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295
identifier_str_mv 10.25200/BJR.v16n3.2021.1295
dc.language.iso.fl_str_mv eng
por
language eng
por
dc.relation.none.fl_str_mv https://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295/pdf
https://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295/pdf_1
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Brazilian Journalism Reasearch
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Brazilian Journalism Reasearch
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Brazilian Association of Journalism Researchers (SBPJor)
publisher.none.fl_str_mv Brazilian Association of Journalism Researchers (SBPJor)
dc.source.none.fl_str_mv Brazilian journalism research; Vol. 16 No. 3: (December 2020): Journalism and algorithms; 458-475
Brazilian journalism research; v. 16 n. 3: (December 2020): Journalism and algorithms; 458-475
1981-9854
1808-4079
reponame:Brazilian journalism research (Online)
instname:Associação Brasileira de Pesquisadores em Jornalismo (SBPJor)
instacron:SBPJOR
instname_str Associação Brasileira de Pesquisadores em Jornalismo (SBPJor)
instacron_str SBPJOR
institution SBPJOR
reponame_str Brazilian journalism research (Online)
collection Brazilian journalism research (Online)
repository.name.fl_str_mv Brazilian journalism research (Online) - Associação Brasileira de Pesquisadores em Jornalismo (SBPJor)
repository.mail.fl_str_mv bjreditor@gmail.com||bjreditor@gmail.com
_version_ 1822182651180613632
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv 10.25200/BJR.v16n3.2021.1295