Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Brazilian journalism research (Online) |
DOI: | 10.25200/BJR.v16n3.2021.1295 |
Texto Completo: | https://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295 |
Resumo: | This article discusses the strategic reconfiguration of data in news organizations through the use of algorithms and artificial intelligence, more specifically machine learning, to increase the idea of value around information, which has suffered from fragmented audiences, a massive increase in the number of broadcasters, indirect competition from large technology companies, and changes to the digital media ecosystem. We propose to identify patterns of interest, predict social engagement, and allocate resources for new coverage as forms for increasing the current level of personalization offered to news consumers.Discute-se a reconfiguração estratégica da utilização de dados dentro das organizações jornalísticas, através de algoritmos e soluções de inteligência artificial, entre elas especificamente o aprendizado de máquina, como alternativa para elevação da percepção de valor sobre o produto informativo, reduzida pela fragmentação das audiências, explosão de emissores, concorrência indireta das grandes empresas de tecnologia e transformações do ecossistema de meios digitais. Tal abordagem propõe a identificação de padrões de interesse, a predição de engajamento social e a alocação de recursos para coberturas como formas de expandir o atual nível de personalização oferecido aos consumidores de notíciaSe discute la reconfiguración estratégica del uso de datos en las organizaciones periodísticas a través de algoritmos y soluciones de inteligencia artificial, específicamente, el aprendizaje automático como una alternativa para aumentar la percepción de valor sobre el producto de información, el cual se reduce por la fragmentación de las audiencias, el aumento en la cantidad de emisores, la competencia indirecta de grandes compañías tecnológicas y las transformaciones del ecosistema de medios digitales. Tal enfoque propone la identificación de patrones de interés, la predicción del compromiso social y la asignación de recursos para la cobertura como formas de expandir el nivel actual de personalización ofrecido a los consumidores de noticias. |
id |
SBPJOR-1_d1b58a3dd38fbe2f259184810601f2fe |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1295 |
network_acronym_str |
SBPJOR-1 |
network_name_str |
Brazilian journalism research (Online) |
spelling |
Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalizationalgorithmsartificial intelligencemachine learningThis article discusses the strategic reconfiguration of data in news organizations through the use of algorithms and artificial intelligence, more specifically machine learning, to increase the idea of value around information, which has suffered from fragmented audiences, a massive increase in the number of broadcasters, indirect competition from large technology companies, and changes to the digital media ecosystem. We propose to identify patterns of interest, predict social engagement, and allocate resources for new coverage as forms for increasing the current level of personalization offered to news consumers.Discute-se a reconfiguração estratégica da utilização de dados dentro das organizações jornalísticas, através de algoritmos e soluções de inteligência artificial, entre elas especificamente o aprendizado de máquina, como alternativa para elevação da percepção de valor sobre o produto informativo, reduzida pela fragmentação das audiências, explosão de emissores, concorrência indireta das grandes empresas de tecnologia e transformações do ecossistema de meios digitais. Tal abordagem propõe a identificação de padrões de interesse, a predição de engajamento social e a alocação de recursos para coberturas como formas de expandir o atual nível de personalização oferecido aos consumidores de notíciaSe discute la reconfiguración estratégica del uso de datos en las organizaciones periodísticas a través de algoritmos y soluciones de inteligencia artificial, específicamente, el aprendizaje automático como una alternativa para aumentar la percepción de valor sobre el producto de información, el cual se reduce por la fragmentación de las audiencias, el aumento en la cantidad de emisores, la competencia indirecta de grandes compañías tecnológicas y las transformaciones del ecosistema de medios digitales. Tal enfoque propone la identificación de patrones de interés, la predicción del compromiso social y la asignación de recursos para la cobertura como formas de expandir el nivel actual de personalización ofrecido a los consumidores de noticias.Brazilian Association of Journalism Researchers (SBPJor)2020-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/129510.25200/BJR.v16n3.2021.1295Brazilian journalism research; Vol. 16 No. 3: (December 2020): Journalism and algorithms; 458-475Brazilian journalism research; v. 16 n. 3: (December 2020): Journalism and algorithms; 458-4751981-98541808-4079reponame:Brazilian journalism research (Online)instname:Associação Brasileira de Pesquisadores em Jornalismo (SBPJor)instacron:SBPJORengporhttps://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295/pdfhttps://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295/pdf_1Copyright (c) 2020 Brazilian Journalism Reasearchinfo:eu-repo/semantics/openAccessdos Santos, Márcio Carneiro2021-01-27T14:22:48Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1295Revistahttps://bjr.sbpjor.org.br/bjrONGhttps://bjr.sbpjor.org.br/bjr/oaibjreditor@gmail.com||bjreditor@gmail.com1981-98541808-4079opendoar:2021-01-27T14:22:48Brazilian journalism research (Online) - Associação Brasileira de Pesquisadores em Jornalismo (SBPJor)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization |
title |
Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization |
spellingShingle |
Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization dos Santos, Márcio Carneiro algorithms artificial intelligence machine learning dos Santos, Márcio Carneiro algorithms artificial intelligence machine learning |
title_short |
Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization |
title_full |
Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization |
title_fullStr |
Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization |
title_full_unstemmed |
Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization |
title_sort |
Data-Driven Journalistic Operation: Reshaping the Idea of News Values with Algorithms, Artificial Intelligence and Increased Personalization |
author |
dos Santos, Márcio Carneiro |
author_facet |
dos Santos, Márcio Carneiro dos Santos, Márcio Carneiro |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
dos Santos, Márcio Carneiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
algorithms artificial intelligence machine learning |
topic |
algorithms artificial intelligence machine learning |
description |
This article discusses the strategic reconfiguration of data in news organizations through the use of algorithms and artificial intelligence, more specifically machine learning, to increase the idea of value around information, which has suffered from fragmented audiences, a massive increase in the number of broadcasters, indirect competition from large technology companies, and changes to the digital media ecosystem. We propose to identify patterns of interest, predict social engagement, and allocate resources for new coverage as forms for increasing the current level of personalization offered to news consumers.Discute-se a reconfiguração estratégica da utilização de dados dentro das organizações jornalísticas, através de algoritmos e soluções de inteligência artificial, entre elas especificamente o aprendizado de máquina, como alternativa para elevação da percepção de valor sobre o produto informativo, reduzida pela fragmentação das audiências, explosão de emissores, concorrência indireta das grandes empresas de tecnologia e transformações do ecossistema de meios digitais. Tal abordagem propõe a identificação de padrões de interesse, a predição de engajamento social e a alocação de recursos para coberturas como formas de expandir o atual nível de personalização oferecido aos consumidores de notíciaSe discute la reconfiguración estratégica del uso de datos en las organizaciones periodísticas a través de algoritmos y soluciones de inteligencia artificial, específicamente, el aprendizaje automático como una alternativa para aumentar la percepción de valor sobre el producto de información, el cual se reduce por la fragmentación de las audiencias, el aumento en la cantidad de emisores, la competencia indirecta de grandes compañías tecnológicas y las transformaciones del ecosistema de medios digitales. Tal enfoque propone la identificación de patrones de interés, la predicción del compromiso social y la asignación de recursos para la cobertura como formas de expandir el nivel actual de personalización ofrecido a los consumidores de noticias. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295 10.25200/BJR.v16n3.2021.1295 |
url |
https://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295 |
identifier_str_mv |
10.25200/BJR.v16n3.2021.1295 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng por |
language |
eng por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295/pdf https://bjr.sbpjor.org.br/bjr/article/view/1295/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Brazilian Journalism Reasearch info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Brazilian Journalism Reasearch |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Brazilian Association of Journalism Researchers (SBPJor) |
publisher.none.fl_str_mv |
Brazilian Association of Journalism Researchers (SBPJor) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian journalism research; Vol. 16 No. 3: (December 2020): Journalism and algorithms; 458-475 Brazilian journalism research; v. 16 n. 3: (December 2020): Journalism and algorithms; 458-475 1981-9854 1808-4079 reponame:Brazilian journalism research (Online) instname:Associação Brasileira de Pesquisadores em Jornalismo (SBPJor) instacron:SBPJOR |
instname_str |
Associação Brasileira de Pesquisadores em Jornalismo (SBPJor) |
instacron_str |
SBPJOR |
institution |
SBPJOR |
reponame_str |
Brazilian journalism research (Online) |
collection |
Brazilian journalism research (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Brazilian journalism research (Online) - Associação Brasileira de Pesquisadores em Jornalismo (SBPJor) |
repository.mail.fl_str_mv |
bjreditor@gmail.com||bjreditor@gmail.com |
_version_ |
1822182651180613632 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.25200/BJR.v16n3.2021.1295 |