Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Química Nova (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000700023 |
Resumo: | In this article, we present data from a study in practical classes for General Chemistry. To this end, it was proposed to use a modified V diagram to replace traditional reporting. These reports consist of material commonly prepared in the subject, including introduction, materials and methods, results and discussion and conclusions. From the preparation of the modified V, the students were able to establish relationships between the theoretical and methodological aspects necessary for understanding the objects and events studied. Thus, student learning can be evaluated in light of the Theory of Meaningful Learning. |
id |
SBQ-3_0bac9fae20297ec825bfbaff164fb8fb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0100-40422014000700023 |
network_acronym_str |
SBQ-3 |
network_name_str |
Química Nova (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geralV diagramexperimentationmeaningful learningIn this article, we present data from a study in practical classes for General Chemistry. To this end, it was proposed to use a modified V diagram to replace traditional reporting. These reports consist of material commonly prepared in the subject, including introduction, materials and methods, results and discussion and conclusions. From the preparation of the modified V, the students were able to establish relationships between the theoretical and methodological aspects necessary for understanding the objects and events studied. Thus, student learning can be evaluated in light of the Theory of Meaningful Learning.Sociedade Brasileira de Química2014-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000700023Química Nova v.37 n.7 2014reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.5935/0100-4042.20140211info:eu-repo/semantics/openAccessMendonça,Maria Fernanda CamposCordeiro,Márcia ReginaKiill,Keila Bossolanipor2014-08-26T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422014000700023Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2014-08-26T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral |
title |
Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral |
spellingShingle |
Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral Mendonça,Maria Fernanda Campos V diagram experimentation meaningful learning |
title_short |
Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral |
title_full |
Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral |
title_fullStr |
Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral |
title_full_unstemmed |
Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral |
title_sort |
Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral |
author |
Mendonça,Maria Fernanda Campos |
author_facet |
Mendonça,Maria Fernanda Campos Cordeiro,Márcia Regina Kiill,Keila Bossolani |
author_role |
author |
author2 |
Cordeiro,Márcia Regina Kiill,Keila Bossolani |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mendonça,Maria Fernanda Campos Cordeiro,Márcia Regina Kiill,Keila Bossolani |
dc.subject.por.fl_str_mv |
V diagram experimentation meaningful learning |
topic |
V diagram experimentation meaningful learning |
description |
In this article, we present data from a study in practical classes for General Chemistry. To this end, it was proposed to use a modified V diagram to replace traditional reporting. These reports consist of material commonly prepared in the subject, including introduction, materials and methods, results and discussion and conclusions. From the preparation of the modified V, the students were able to establish relationships between the theoretical and methodological aspects necessary for understanding the objects and events studied. Thus, student learning can be evaluated in light of the Theory of Meaningful Learning. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000700023 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000700023 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.5935/0100-4042.20140211 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
dc.source.none.fl_str_mv |
Química Nova v.37 n.7 2014 reponame:Química Nova (Online) instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ) instacron:SBQ |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
instacron_str |
SBQ |
institution |
SBQ |
reponame_str |
Química Nova (Online) |
collection |
Química Nova (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
repository.mail.fl_str_mv |
quimicanova@sbq.org.br |
_version_ |
1750318116235116544 |