Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mendonça,Maria Fernanda Campos
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Cordeiro,Márcia Regina, Kiill,Keila Bossolani
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000700023
Resumo: In this article, we present data from a study in practical classes for General Chemistry. To this end, it was proposed to use a modified V diagram to replace traditional reporting. These reports consist of material commonly prepared in the subject, including introduction, materials and methods, results and discussion and conclusions. From the preparation of the modified V, the students were able to establish relationships between the theoretical and methodological aspects necessary for understanding the objects and events studied. Thus, student learning can be evaluated in light of the Theory of Meaningful Learning.
id SBQ-3_0bac9fae20297ec825bfbaff164fb8fb
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422014000700023
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geralV diagramexperimentationmeaningful learningIn this article, we present data from a study in practical classes for General Chemistry. To this end, it was proposed to use a modified V diagram to replace traditional reporting. These reports consist of material commonly prepared in the subject, including introduction, materials and methods, results and discussion and conclusions. From the preparation of the modified V, the students were able to establish relationships between the theoretical and methodological aspects necessary for understanding the objects and events studied. Thus, student learning can be evaluated in light of the Theory of Meaningful Learning.Sociedade Brasileira de Química2014-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000700023Química Nova v.37 n.7 2014reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.5935/0100-4042.20140211info:eu-repo/semantics/openAccessMendonça,Maria Fernanda CamposCordeiro,Márcia ReginaKiill,Keila Bossolanipor2014-08-26T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422014000700023Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2014-08-26T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral
title Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral
spellingShingle Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral
Mendonça,Maria Fernanda Campos
V diagram
experimentation
meaningful learning
title_short Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral
title_full Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral
title_fullStr Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral
title_full_unstemmed Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral
title_sort Uso de diagrama V modificado como relatório em aulas teórico-práticas de química geral
author Mendonça,Maria Fernanda Campos
author_facet Mendonça,Maria Fernanda Campos
Cordeiro,Márcia Regina
Kiill,Keila Bossolani
author_role author
author2 Cordeiro,Márcia Regina
Kiill,Keila Bossolani
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mendonça,Maria Fernanda Campos
Cordeiro,Márcia Regina
Kiill,Keila Bossolani
dc.subject.por.fl_str_mv V diagram
experimentation
meaningful learning
topic V diagram
experimentation
meaningful learning
description In this article, we present data from a study in practical classes for General Chemistry. To this end, it was proposed to use a modified V diagram to replace traditional reporting. These reports consist of material commonly prepared in the subject, including introduction, materials and methods, results and discussion and conclusions. From the preparation of the modified V, the students were able to establish relationships between the theoretical and methodological aspects necessary for understanding the objects and events studied. Thus, student learning can be evaluated in light of the Theory of Meaningful Learning.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000700023
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000700023
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.5935/0100-4042.20140211
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.37 n.7 2014
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318116235116544