Artigos da revista Ciência Hoje como recurso didático no ensino de química

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferreira,Luciana Nobre de Abreu
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Queiroz,Salete Linhares
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422011000200033
Resumo: This paper presents the results from the selection and analysis of Ciência Hoje articles published from 2004 to 2009 with the aim to discuss some of their features which can assist teachers in chemistry teaching. Therefore, the articles were analyzed according to their content and format based on an analytical tool proposed by Kawamura and colleagues. The results indicate that this magazine offers a reasonable collection of articles related to chemistry with a variety of contents and approaches.
id SBQ-3_17974c1d41869c0f9bc321ca22ab3abb
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422011000200033
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling Artigos da revista Ciência Hoje como recurso didático no ensino de químicachemistry educationpopular science textsCiência Hoje magazineThis paper presents the results from the selection and analysis of Ciência Hoje articles published from 2004 to 2009 with the aim to discuss some of their features which can assist teachers in chemistry teaching. Therefore, the articles were analyzed according to their content and format based on an analytical tool proposed by Kawamura and colleagues. The results indicate that this magazine offers a reasonable collection of articles related to chemistry with a variety of contents and approaches.Sociedade Brasileira de Química2011-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422011000200033Química Nova v.34 n.2 2011reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422011000200033info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira,Luciana Nobre de AbreuQueiroz,Salete Linharespor2011-03-14T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422011000200033Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2011-03-14T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv Artigos da revista Ciência Hoje como recurso didático no ensino de química
title Artigos da revista Ciência Hoje como recurso didático no ensino de química
spellingShingle Artigos da revista Ciência Hoje como recurso didático no ensino de química
Ferreira,Luciana Nobre de Abreu
chemistry education
popular science texts
Ciência Hoje magazine
title_short Artigos da revista Ciência Hoje como recurso didático no ensino de química
title_full Artigos da revista Ciência Hoje como recurso didático no ensino de química
title_fullStr Artigos da revista Ciência Hoje como recurso didático no ensino de química
title_full_unstemmed Artigos da revista Ciência Hoje como recurso didático no ensino de química
title_sort Artigos da revista Ciência Hoje como recurso didático no ensino de química
author Ferreira,Luciana Nobre de Abreu
author_facet Ferreira,Luciana Nobre de Abreu
Queiroz,Salete Linhares
author_role author
author2 Queiroz,Salete Linhares
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ferreira,Luciana Nobre de Abreu
Queiroz,Salete Linhares
dc.subject.por.fl_str_mv chemistry education
popular science texts
Ciência Hoje magazine
topic chemistry education
popular science texts
Ciência Hoje magazine
description This paper presents the results from the selection and analysis of Ciência Hoje articles published from 2004 to 2009 with the aim to discuss some of their features which can assist teachers in chemistry teaching. Therefore, the articles were analyzed according to their content and format based on an analytical tool proposed by Kawamura and colleagues. The results indicate that this magazine offers a reasonable collection of articles related to chemistry with a variety of contents and approaches.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422011000200033
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422011000200033
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422011000200033
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.34 n.2 2011
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318111859408896