História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2002 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Química Nova (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422002000400027 |
Resumo: | The second half of eighteenth century is marked by the advancement of chemistry and geology. The first science acquired the law of conservation of mass and this science represented a important support to geology and mineralogy. We say that both became modern science that time. Our aim is to show up some interrelations between history of chemistry and history of geology by means of the study of Joseph Black's and James Hutton's works. We defend that it is positive to science education to understand and approach the relations among different and disciplinary areas of science. |
id |
SBQ-3_18a4612598f9efd598db91dc5acd0753 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0100-40422002000400027 |
network_acronym_str |
SBQ-3 |
network_name_str |
Química Nova (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciênciaschemical educationhistory of scienceJoseph Black (1728-1799)James Hutton (1726-1797)The second half of eighteenth century is marked by the advancement of chemistry and geology. The first science acquired the law of conservation of mass and this science represented a important support to geology and mineralogy. We say that both became modern science that time. Our aim is to show up some interrelations between history of chemistry and history of geology by means of the study of Joseph Black's and James Hutton's works. We defend that it is positive to science education to understand and approach the relations among different and disciplinary areas of science.Sociedade Brasileira de Química2002-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422002000400027Química Nova v.25 n.4 2002reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422002000400027info:eu-repo/semantics/openAccessSicca,Natalina Aparecida L.Gonçalves,Pedro Wagnerpor2002-08-26T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422002000400027Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2002-08-26T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências |
title |
História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências |
spellingShingle |
História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências Sicca,Natalina Aparecida L. chemical education history of science Joseph Black (1728-1799) James Hutton (1726-1797) |
title_short |
História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências |
title_full |
História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências |
title_fullStr |
História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências |
title_full_unstemmed |
História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências |
title_sort |
História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências |
author |
Sicca,Natalina Aparecida L. |
author_facet |
Sicca,Natalina Aparecida L. Gonçalves,Pedro Wagner |
author_role |
author |
author2 |
Gonçalves,Pedro Wagner |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sicca,Natalina Aparecida L. Gonçalves,Pedro Wagner |
dc.subject.por.fl_str_mv |
chemical education history of science Joseph Black (1728-1799) James Hutton (1726-1797) |
topic |
chemical education history of science Joseph Black (1728-1799) James Hutton (1726-1797) |
description |
The second half of eighteenth century is marked by the advancement of chemistry and geology. The first science acquired the law of conservation of mass and this science represented a important support to geology and mineralogy. We say that both became modern science that time. Our aim is to show up some interrelations between history of chemistry and history of geology by means of the study of Joseph Black's and James Hutton's works. We defend that it is positive to science education to understand and approach the relations among different and disciplinary areas of science. |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002-07-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422002000400027 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422002000400027 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.1590/S0100-40422002000400027 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
dc.source.none.fl_str_mv |
Química Nova v.25 n.4 2002 reponame:Química Nova (Online) instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ) instacron:SBQ |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
instacron_str |
SBQ |
institution |
SBQ |
reponame_str |
Química Nova (Online) |
collection |
Química Nova (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
repository.mail.fl_str_mv |
quimicanova@sbq.org.br |
_version_ |
1750318102724214784 |