História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sicca,Natalina Aparecida L.
Data de Publicação: 2002
Outros Autores: Gonçalves,Pedro Wagner
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422002000400027
Resumo: The second half of eighteenth century is marked by the advancement of chemistry and geology. The first science acquired the law of conservation of mass and this science represented a important support to geology and mineralogy. We say that both became modern science that time. Our aim is to show up some interrelations between history of chemistry and history of geology by means of the study of Joseph Black's and James Hutton's works. We defend that it is positive to science education to understand and approach the relations among different and disciplinary areas of science.
id SBQ-3_18a4612598f9efd598db91dc5acd0753
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422002000400027
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciênciaschemical educationhistory of scienceJoseph Black (1728-1799)James Hutton (1726-1797)The second half of eighteenth century is marked by the advancement of chemistry and geology. The first science acquired the law of conservation of mass and this science represented a important support to geology and mineralogy. We say that both became modern science that time. Our aim is to show up some interrelations between history of chemistry and history of geology by means of the study of Joseph Black's and James Hutton's works. We defend that it is positive to science education to understand and approach the relations among different and disciplinary areas of science.Sociedade Brasileira de Química2002-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422002000400027Química Nova v.25 n.4 2002reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422002000400027info:eu-repo/semantics/openAccessSicca,Natalina Aparecida L.Gonçalves,Pedro Wagnerpor2002-08-26T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422002000400027Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2002-08-26T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências
title História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências
spellingShingle História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências
Sicca,Natalina Aparecida L.
chemical education
history of science
Joseph Black (1728-1799)
James Hutton (1726-1797)
title_short História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências
title_full História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências
title_fullStr História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências
title_full_unstemmed História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências
title_sort História da química e da geologia: Joseph Black e James Hutton como referências para educação em ciências
author Sicca,Natalina Aparecida L.
author_facet Sicca,Natalina Aparecida L.
Gonçalves,Pedro Wagner
author_role author
author2 Gonçalves,Pedro Wagner
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sicca,Natalina Aparecida L.
Gonçalves,Pedro Wagner
dc.subject.por.fl_str_mv chemical education
history of science
Joseph Black (1728-1799)
James Hutton (1726-1797)
topic chemical education
history of science
Joseph Black (1728-1799)
James Hutton (1726-1797)
description The second half of eighteenth century is marked by the advancement of chemistry and geology. The first science acquired the law of conservation of mass and this science represented a important support to geology and mineralogy. We say that both became modern science that time. Our aim is to show up some interrelations between history of chemistry and history of geology by means of the study of Joseph Black's and James Hutton's works. We defend that it is positive to science education to understand and approach the relations among different and disciplinary areas of science.
publishDate 2002
dc.date.none.fl_str_mv 2002-07-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422002000400027
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422002000400027
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422002000400027
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.25 n.4 2002
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318102724214784