MOTIVAÇÃO PARA A CARREIRA DOCENTE E CONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES: O PAPEL DOS PESQUISADORES EM ENSINO DE QUÍMICA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sá,Carmen Silvia da S.
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Santos,Wildson Luiz P.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422016000100104
Resumo: This research aims to identify the reasons that lead students to pursue a specific course of chemistry teacher training, i.e., their perspectives on the course and the teaching career, and if they are motivated by trainers to become basic education (BE) teachers. It was concluded that most students did not want to be teachers of BE. They identified through the social context of the course that the teachers focused on the area of chemistry teaching sought to motivate them for this career, whereas the teachers of these specific areas of chemistry encouraged them to seek other career opportunities.
id SBQ-3_24d52e501ac13c62f49b35fae6ae1c83
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422016000100104
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling MOTIVAÇÃO PARA A CARREIRA DOCENTE E CONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES: O PAPEL DOS PESQUISADORES EM ENSINO DE QUÍMICAmotivation to teaching careeridentitieschemical educationthe role of chemistry teaching researchersThis research aims to identify the reasons that lead students to pursue a specific course of chemistry teacher training, i.e., their perspectives on the course and the teaching career, and if they are motivated by trainers to become basic education (BE) teachers. It was concluded that most students did not want to be teachers of BE. They identified through the social context of the course that the teachers focused on the area of chemistry teaching sought to motivate them for this career, whereas the teachers of these specific areas of chemistry encouraged them to seek other career opportunities.Sociedade Brasileira de Química2016-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422016000100104Química Nova v.39 n.1 2016reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.5935/0100-4042.20150155info:eu-repo/semantics/openAccessSá,Carmen Silvia da S.Santos,Wildson Luiz P.por2016-02-29T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422016000100104Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2016-02-29T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv MOTIVAÇÃO PARA A CARREIRA DOCENTE E CONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES: O PAPEL DOS PESQUISADORES EM ENSINO DE QUÍMICA
title MOTIVAÇÃO PARA A CARREIRA DOCENTE E CONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES: O PAPEL DOS PESQUISADORES EM ENSINO DE QUÍMICA
spellingShingle MOTIVAÇÃO PARA A CARREIRA DOCENTE E CONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES: O PAPEL DOS PESQUISADORES EM ENSINO DE QUÍMICA
Sá,Carmen Silvia da S.
motivation to teaching career
identities
chemical education
the role of chemistry teaching researchers
title_short MOTIVAÇÃO PARA A CARREIRA DOCENTE E CONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES: O PAPEL DOS PESQUISADORES EM ENSINO DE QUÍMICA
title_full MOTIVAÇÃO PARA A CARREIRA DOCENTE E CONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES: O PAPEL DOS PESQUISADORES EM ENSINO DE QUÍMICA
title_fullStr MOTIVAÇÃO PARA A CARREIRA DOCENTE E CONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES: O PAPEL DOS PESQUISADORES EM ENSINO DE QUÍMICA
title_full_unstemmed MOTIVAÇÃO PARA A CARREIRA DOCENTE E CONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES: O PAPEL DOS PESQUISADORES EM ENSINO DE QUÍMICA
title_sort MOTIVAÇÃO PARA A CARREIRA DOCENTE E CONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES: O PAPEL DOS PESQUISADORES EM ENSINO DE QUÍMICA
author Sá,Carmen Silvia da S.
author_facet Sá,Carmen Silvia da S.
Santos,Wildson Luiz P.
author_role author
author2 Santos,Wildson Luiz P.
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sá,Carmen Silvia da S.
Santos,Wildson Luiz P.
dc.subject.por.fl_str_mv motivation to teaching career
identities
chemical education
the role of chemistry teaching researchers
topic motivation to teaching career
identities
chemical education
the role of chemistry teaching researchers
description This research aims to identify the reasons that lead students to pursue a specific course of chemistry teacher training, i.e., their perspectives on the course and the teaching career, and if they are motivated by trainers to become basic education (BE) teachers. It was concluded that most students did not want to be teachers of BE. They identified through the social context of the course that the teachers focused on the area of chemistry teaching sought to motivate them for this career, whereas the teachers of these specific areas of chemistry encouraged them to seek other career opportunities.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422016000100104
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422016000100104
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.5935/0100-4042.20150155
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.39 n.1 2016
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318117163106304