Considerações sobre o papel da comunicação científica na educação em química

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira,Jane Raquel Silva de
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Queiroz,Salete Linhares
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422008000500059
Resumo: In the present work, we provide some considerations about the role of scientific communication in Chemistry Education. Such considerations may subsidize the development of communication in scientific language by Chemistry students. These considerations are based on information collected during a participatory research for the production of didactic material about scientific communication. The meetings were audio recorded and the contents of the participants' speeches were divided into categories. The category analysis supported the elaboration of the considerations.
id SBQ-3_6834f096ec49ebba3695d8b4a29dafbf
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422008000500059
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling Considerações sobre o papel da comunicação científica na educação em químicaundergraduate educationscientific communicationparticipatory researchIn the present work, we provide some considerations about the role of scientific communication in Chemistry Education. Such considerations may subsidize the development of communication in scientific language by Chemistry students. These considerations are based on information collected during a participatory research for the production of didactic material about scientific communication. The meetings were audio recorded and the contents of the participants' speeches were divided into categories. The category analysis supported the elaboration of the considerations.Sociedade Brasileira de Química2008-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422008000500059Química Nova v.31 n.5 2008reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422008000500059info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira,Jane Raquel Silva deQueiroz,Salete Linharespor2008-09-12T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422008000500059Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2008-09-12T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv Considerações sobre o papel da comunicação científica na educação em química
title Considerações sobre o papel da comunicação científica na educação em química
spellingShingle Considerações sobre o papel da comunicação científica na educação em química
Oliveira,Jane Raquel Silva de
undergraduate education
scientific communication
participatory research
title_short Considerações sobre o papel da comunicação científica na educação em química
title_full Considerações sobre o papel da comunicação científica na educação em química
title_fullStr Considerações sobre o papel da comunicação científica na educação em química
title_full_unstemmed Considerações sobre o papel da comunicação científica na educação em química
title_sort Considerações sobre o papel da comunicação científica na educação em química
author Oliveira,Jane Raquel Silva de
author_facet Oliveira,Jane Raquel Silva de
Queiroz,Salete Linhares
author_role author
author2 Queiroz,Salete Linhares
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira,Jane Raquel Silva de
Queiroz,Salete Linhares
dc.subject.por.fl_str_mv undergraduate education
scientific communication
participatory research
topic undergraduate education
scientific communication
participatory research
description In the present work, we provide some considerations about the role of scientific communication in Chemistry Education. Such considerations may subsidize the development of communication in scientific language by Chemistry students. These considerations are based on information collected during a participatory research for the production of didactic material about scientific communication. The meetings were audio recorded and the contents of the participants' speeches were divided into categories. The category analysis supported the elaboration of the considerations.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422008000500059
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422008000500059
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422008000500059
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.31 n.5 2008
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318107946123264