Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Massi,Luciana
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Santos,Gelson Ribeiro dos, Ferreira,Jerino Queiroz, Queiroz,Salete Linhares
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422009000200039
Resumo: Chemistry teachers increasingly use research articles in their undergraduate courses. This trend arises from current pedagogical emphasis on active learning and scientific process. In this paper, we describe some educational experiences on the use of research articles in chemistry higher education. Additionally, we present our own conclusions on the use of such methodology applied to a scientific communication course offered to undergraduate chemistry students at the University of São Paulo, Brazil.
id SBQ-3_81d154cb905049c2adbf21d4e204ebac
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422009000200039
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Químicaundergraduate educationresearch articleschemistryChemistry teachers increasingly use research articles in their undergraduate courses. This trend arises from current pedagogical emphasis on active learning and scientific process. In this paper, we describe some educational experiences on the use of research articles in chemistry higher education. Additionally, we present our own conclusions on the use of such methodology applied to a scientific communication course offered to undergraduate chemistry students at the University of São Paulo, Brazil.Sociedade Brasileira de Química2009-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422009000200039Química Nova v.32 n.2 2009reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422009000200039info:eu-repo/semantics/openAccessMassi,LucianaSantos,Gelson Ribeiro dosFerreira,Jerino QueirozQueiroz,Salete Linharespor2009-04-23T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422009000200039Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2009-04-23T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química
title Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química
spellingShingle Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química
Massi,Luciana
undergraduate education
research articles
chemistry
title_short Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química
title_full Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química
title_fullStr Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química
title_full_unstemmed Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química
title_sort Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química
author Massi,Luciana
author_facet Massi,Luciana
Santos,Gelson Ribeiro dos
Ferreira,Jerino Queiroz
Queiroz,Salete Linhares
author_role author
author2 Santos,Gelson Ribeiro dos
Ferreira,Jerino Queiroz
Queiroz,Salete Linhares
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Massi,Luciana
Santos,Gelson Ribeiro dos
Ferreira,Jerino Queiroz
Queiroz,Salete Linhares
dc.subject.por.fl_str_mv undergraduate education
research articles
chemistry
topic undergraduate education
research articles
chemistry
description Chemistry teachers increasingly use research articles in their undergraduate courses. This trend arises from current pedagogical emphasis on active learning and scientific process. In this paper, we describe some educational experiences on the use of research articles in chemistry higher education. Additionally, we present our own conclusions on the use of such methodology applied to a scientific communication course offered to undergraduate chemistry students at the University of São Paulo, Brazil.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422009000200039
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422009000200039
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422009000200039
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.32 n.2 2009
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318108762963968