Evasão do curso de química da Universidade de Brasília: a interpretação do aluno evadido

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cunha,Aparecida Miranda
Data de Publicação: 2001
Outros Autores: Tunes,Elizabeth, Silva,Roberto Ribeiro da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422001000200019
Resumo: This study aimed the investigation of the reasons that led undergraduate students of the Chemistry course at Universidade de Brasília to abandon the course before its conclusion. From the former students' point of view, the reasons that led them to leave the course were related to aspects of their academic life prior to university entrance, expectations which failed to be met by the course, the intricate nature of the academic system, personal and social experiences. Abandonment is a consequence of the problems he encounters during the course and takes on a connotation of protest, more than of failure.
id SBQ-3_7a059313ced5d8dfd34308cf3b5e10e4
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422001000200019
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling Evasão do curso de química da Universidade de Brasília: a interpretação do aluno evadidoChemistry curriculumstudent evasionundergraduate evaluationThis study aimed the investigation of the reasons that led undergraduate students of the Chemistry course at Universidade de Brasília to abandon the course before its conclusion. From the former students' point of view, the reasons that led them to leave the course were related to aspects of their academic life prior to university entrance, expectations which failed to be met by the course, the intricate nature of the academic system, personal and social experiences. Abandonment is a consequence of the problems he encounters during the course and takes on a connotation of protest, more than of failure.Sociedade Brasileira de Química2001-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422001000200019Química Nova v.24 n.2 2001reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422001000200019info:eu-repo/semantics/openAccessCunha,Aparecida MirandaTunes,ElizabethSilva,Roberto Ribeiro dapor2007-06-15T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422001000200019Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2007-06-15T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv Evasão do curso de química da Universidade de Brasília: a interpretação do aluno evadido
title Evasão do curso de química da Universidade de Brasília: a interpretação do aluno evadido
spellingShingle Evasão do curso de química da Universidade de Brasília: a interpretação do aluno evadido
Cunha,Aparecida Miranda
Chemistry curriculum
student evasion
undergraduate evaluation
title_short Evasão do curso de química da Universidade de Brasília: a interpretação do aluno evadido
title_full Evasão do curso de química da Universidade de Brasília: a interpretação do aluno evadido
title_fullStr Evasão do curso de química da Universidade de Brasília: a interpretação do aluno evadido
title_full_unstemmed Evasão do curso de química da Universidade de Brasília: a interpretação do aluno evadido
title_sort Evasão do curso de química da Universidade de Brasília: a interpretação do aluno evadido
author Cunha,Aparecida Miranda
author_facet Cunha,Aparecida Miranda
Tunes,Elizabeth
Silva,Roberto Ribeiro da
author_role author
author2 Tunes,Elizabeth
Silva,Roberto Ribeiro da
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cunha,Aparecida Miranda
Tunes,Elizabeth
Silva,Roberto Ribeiro da
dc.subject.por.fl_str_mv Chemistry curriculum
student evasion
undergraduate evaluation
topic Chemistry curriculum
student evasion
undergraduate evaluation
description This study aimed the investigation of the reasons that led undergraduate students of the Chemistry course at Universidade de Brasília to abandon the course before its conclusion. From the former students' point of view, the reasons that led them to leave the course were related to aspects of their academic life prior to university entrance, expectations which failed to be met by the course, the intricate nature of the academic system, personal and social experiences. Abandonment is a consequence of the problems he encounters during the course and takes on a connotation of protest, more than of failure.
publishDate 2001
dc.date.none.fl_str_mv 2001-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422001000200019
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422001000200019
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422001000200019
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.24 n.2 2001
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318101998600192