Diretrizes para a formação de professores da educação básica em interface com a licenciatura em química: em contexto as possibilidades formativas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Química Nova (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000600024 |
Resumo: | We developed and applied an educational instrument (ID) to discuss, in the discipline of Supervised Pre Service Teachers Practice 1, guidelines for teacher education to redefine teacher knowledge with a specific focus on chemistry teachers. The study used methodological fundamentals of Discursive Textual Analysis that involves identifying and isolating a set of materials subjected to analysis, categorizing these statements and producing texts, integrating these descriptions and interpretations, basing its construction on the category system built. Data were collected through participant observation and text readings used by the students in performing the activity. It was noted that the chemistry teachers trained were able to express opinions that indicated the Construction of Meanings Interface that was the category of analysis established a priori. |
id |
SBQ-3_c495afddb3e9918942a6280759ed66e4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0100-40422014000600024 |
network_acronym_str |
SBQ-3 |
network_name_str |
Química Nova (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Diretrizes para a formação de professores da educação básica em interface com a licenciatura em química: em contexto as possibilidades formativasdiscipline interfaceschemistry teacher educationguidelines for teacher trainingWe developed and applied an educational instrument (ID) to discuss, in the discipline of Supervised Pre Service Teachers Practice 1, guidelines for teacher education to redefine teacher knowledge with a specific focus on chemistry teachers. The study used methodological fundamentals of Discursive Textual Analysis that involves identifying and isolating a set of materials subjected to analysis, categorizing these statements and producing texts, integrating these descriptions and interpretations, basing its construction on the category system built. Data were collected through participant observation and text readings used by the students in performing the activity. It was noted that the chemistry teachers trained were able to express opinions that indicated the Construction of Meanings Interface that was the category of analysis established a priori.Sociedade Brasileira de Química2014-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000600024Química Nova v.37 n.6 2014reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.5935/0100-4042.20140169info:eu-repo/semantics/openAccessMesquita,Nyuara Araújo da SilvaSoares,Márlon Herbert Flora Barbosapor2014-08-01T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422014000600024Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2014-08-01T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Diretrizes para a formação de professores da educação básica em interface com a licenciatura em química: em contexto as possibilidades formativas |
title |
Diretrizes para a formação de professores da educação básica em interface com a licenciatura em química: em contexto as possibilidades formativas |
spellingShingle |
Diretrizes para a formação de professores da educação básica em interface com a licenciatura em química: em contexto as possibilidades formativas Mesquita,Nyuara Araújo da Silva discipline interfaces chemistry teacher education guidelines for teacher training |
title_short |
Diretrizes para a formação de professores da educação básica em interface com a licenciatura em química: em contexto as possibilidades formativas |
title_full |
Diretrizes para a formação de professores da educação básica em interface com a licenciatura em química: em contexto as possibilidades formativas |
title_fullStr |
Diretrizes para a formação de professores da educação básica em interface com a licenciatura em química: em contexto as possibilidades formativas |
title_full_unstemmed |
Diretrizes para a formação de professores da educação básica em interface com a licenciatura em química: em contexto as possibilidades formativas |
title_sort |
Diretrizes para a formação de professores da educação básica em interface com a licenciatura em química: em contexto as possibilidades formativas |
author |
Mesquita,Nyuara Araújo da Silva |
author_facet |
Mesquita,Nyuara Araújo da Silva Soares,Márlon Herbert Flora Barbosa |
author_role |
author |
author2 |
Soares,Márlon Herbert Flora Barbosa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mesquita,Nyuara Araújo da Silva Soares,Márlon Herbert Flora Barbosa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
discipline interfaces chemistry teacher education guidelines for teacher training |
topic |
discipline interfaces chemistry teacher education guidelines for teacher training |
description |
We developed and applied an educational instrument (ID) to discuss, in the discipline of Supervised Pre Service Teachers Practice 1, guidelines for teacher education to redefine teacher knowledge with a specific focus on chemistry teachers. The study used methodological fundamentals of Discursive Textual Analysis that involves identifying and isolating a set of materials subjected to analysis, categorizing these statements and producing texts, integrating these descriptions and interpretations, basing its construction on the category system built. Data were collected through participant observation and text readings used by the students in performing the activity. It was noted that the chemistry teachers trained were able to express opinions that indicated the Construction of Meanings Interface that was the category of analysis established a priori. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-07-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000600024 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000600024 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.5935/0100-4042.20140169 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
dc.source.none.fl_str_mv |
Química Nova v.37 n.6 2014 reponame:Química Nova (Online) instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ) instacron:SBQ |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
instacron_str |
SBQ |
institution |
SBQ |
reponame_str |
Química Nova (Online) |
collection |
Química Nova (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
repository.mail.fl_str_mv |
quimicanova@sbq.org.br |
_version_ |
1750318115938369536 |