Construindo o estágio de docência da pós-graduação em química

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Feitosa,Judith P. A.
Data de Publicação: 2002
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422002000100024
Resumo: The teaching apprenticeship established by CAPES for post-graduation scholarship beholders has been discussed and the criterion adopted for the implementation in the post-graduation in Inorganic Chemistry Program presented. A teaching plan for the new subject is proposed, based on the experience gained through a first group. An instrument for evaluation of the student's performance has been developed and analyzed. Aspects like knowledge, clearness, enthusiasm, confidence, good manage on the audio-visual resources, class length are mentioned by degree of importance and the major difficulties faced and pointed out by the students.
id SBQ-3_da27bc4e994d3bca81aef8e6c53e2e09
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422002000100024
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling Construindo o estágio de docência da pós-graduação em químicachemistry educationteaching apprenticeshippost-graduationThe teaching apprenticeship established by CAPES for post-graduation scholarship beholders has been discussed and the criterion adopted for the implementation in the post-graduation in Inorganic Chemistry Program presented. A teaching plan for the new subject is proposed, based on the experience gained through a first group. An instrument for evaluation of the student's performance has been developed and analyzed. Aspects like knowledge, clearness, enthusiasm, confidence, good manage on the audio-visual resources, class length are mentioned by degree of importance and the major difficulties faced and pointed out by the students.Sociedade Brasileira de Química2002-02-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422002000100024Química Nova v.25 n.1 2002reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422002000100024info:eu-repo/semantics/openAccessFeitosa,Judith P. A.por2002-07-31T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422002000100024Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2002-07-31T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv Construindo o estágio de docência da pós-graduação em química
title Construindo o estágio de docência da pós-graduação em química
spellingShingle Construindo o estágio de docência da pós-graduação em química
Feitosa,Judith P. A.
chemistry education
teaching apprenticeship
post-graduation
title_short Construindo o estágio de docência da pós-graduação em química
title_full Construindo o estágio de docência da pós-graduação em química
title_fullStr Construindo o estágio de docência da pós-graduação em química
title_full_unstemmed Construindo o estágio de docência da pós-graduação em química
title_sort Construindo o estágio de docência da pós-graduação em química
author Feitosa,Judith P. A.
author_facet Feitosa,Judith P. A.
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Feitosa,Judith P. A.
dc.subject.por.fl_str_mv chemistry education
teaching apprenticeship
post-graduation
topic chemistry education
teaching apprenticeship
post-graduation
description The teaching apprenticeship established by CAPES for post-graduation scholarship beholders has been discussed and the criterion adopted for the implementation in the post-graduation in Inorganic Chemistry Program presented. A teaching plan for the new subject is proposed, based on the experience gained through a first group. An instrument for evaluation of the student's performance has been developed and analyzed. Aspects like knowledge, clearness, enthusiasm, confidence, good manage on the audio-visual resources, class length are mentioned by degree of importance and the major difficulties faced and pointed out by the students.
publishDate 2002
dc.date.none.fl_str_mv 2002-02-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422002000100024
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422002000100024
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422002000100024
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.25 n.1 2002
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318102386573312