ESTRATÉGIAS DE ESCRITA PARA ABORDAGEM DA COMUNICAÇÃO PÚBLICA DA CIÊNCIA NA EDUCAÇÃO EM QUÍMICA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Química Nova (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422020000801163 |
Resumo: | Although the impacts of science discoveries are relevant to society, awareness of this intellectual output is still minimal. Much of this communicative failure between researchers and the general public lies in the disclosure, which contributes to the superficiality and misinterpretations of the content served. Strategies need to be found to improve science communication worldwide, promoting well-grounded content and accessible language to a non-specialist audience. This work aims to report writing strategies used in a course about public communication of science, offered to undergraduate chemistry students. The results showed that students fully achieved the task of writing popular science texts as a science journalist, emphasizing their ease and difficulties throughout the activity. |
id |
SBQ-3_dc548dfa6afef4500e3292d6ef85bf1e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0100-40422020000801163 |
network_acronym_str |
SBQ-3 |
network_name_str |
Química Nova (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
ESTRATÉGIAS DE ESCRITA PARA ABORDAGEM DA COMUNICAÇÃO PÚBLICA DA CIÊNCIA NA EDUCAÇÃO EM QUÍMICApublic communication of sciencescience popular textsscience writingchemistryhigher educationAlthough the impacts of science discoveries are relevant to society, awareness of this intellectual output is still minimal. Much of this communicative failure between researchers and the general public lies in the disclosure, which contributes to the superficiality and misinterpretations of the content served. Strategies need to be found to improve science communication worldwide, promoting well-grounded content and accessible language to a non-specialist audience. This work aims to report writing strategies used in a course about public communication of science, offered to undergraduate chemistry students. The results showed that students fully achieved the task of writing popular science texts as a science journalist, emphasizing their ease and difficulties throughout the activity.Sociedade Brasileira de Química2020-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422020000801163Química Nova v.43 n.8 2020reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.21577/0100-4042.20170580info:eu-repo/semantics/openAccessSotério,CarolinaQueiroz,Salete Linharespor2020-10-13T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422020000801163Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2020-10-13T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ESTRATÉGIAS DE ESCRITA PARA ABORDAGEM DA COMUNICAÇÃO PÚBLICA DA CIÊNCIA NA EDUCAÇÃO EM QUÍMICA |
title |
ESTRATÉGIAS DE ESCRITA PARA ABORDAGEM DA COMUNICAÇÃO PÚBLICA DA CIÊNCIA NA EDUCAÇÃO EM QUÍMICA |
spellingShingle |
ESTRATÉGIAS DE ESCRITA PARA ABORDAGEM DA COMUNICAÇÃO PÚBLICA DA CIÊNCIA NA EDUCAÇÃO EM QUÍMICA Sotério,Carolina public communication of science science popular texts science writing chemistry higher education |
title_short |
ESTRATÉGIAS DE ESCRITA PARA ABORDAGEM DA COMUNICAÇÃO PÚBLICA DA CIÊNCIA NA EDUCAÇÃO EM QUÍMICA |
title_full |
ESTRATÉGIAS DE ESCRITA PARA ABORDAGEM DA COMUNICAÇÃO PÚBLICA DA CIÊNCIA NA EDUCAÇÃO EM QUÍMICA |
title_fullStr |
ESTRATÉGIAS DE ESCRITA PARA ABORDAGEM DA COMUNICAÇÃO PÚBLICA DA CIÊNCIA NA EDUCAÇÃO EM QUÍMICA |
title_full_unstemmed |
ESTRATÉGIAS DE ESCRITA PARA ABORDAGEM DA COMUNICAÇÃO PÚBLICA DA CIÊNCIA NA EDUCAÇÃO EM QUÍMICA |
title_sort |
ESTRATÉGIAS DE ESCRITA PARA ABORDAGEM DA COMUNICAÇÃO PÚBLICA DA CIÊNCIA NA EDUCAÇÃO EM QUÍMICA |
author |
Sotério,Carolina |
author_facet |
Sotério,Carolina Queiroz,Salete Linhares |
author_role |
author |
author2 |
Queiroz,Salete Linhares |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sotério,Carolina Queiroz,Salete Linhares |
dc.subject.por.fl_str_mv |
public communication of science science popular texts science writing chemistry higher education |
topic |
public communication of science science popular texts science writing chemistry higher education |
description |
Although the impacts of science discoveries are relevant to society, awareness of this intellectual output is still minimal. Much of this communicative failure between researchers and the general public lies in the disclosure, which contributes to the superficiality and misinterpretations of the content served. Strategies need to be found to improve science communication worldwide, promoting well-grounded content and accessible language to a non-specialist audience. This work aims to report writing strategies used in a course about public communication of science, offered to undergraduate chemistry students. The results showed that students fully achieved the task of writing popular science texts as a science journalist, emphasizing their ease and difficulties throughout the activity. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422020000801163 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422020000801163 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.21577/0100-4042.20170580 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
dc.source.none.fl_str_mv |
Química Nova v.43 n.8 2020 reponame:Química Nova (Online) instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ) instacron:SBQ |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
instacron_str |
SBQ |
institution |
SBQ |
reponame_str |
Química Nova (Online) |
collection |
Química Nova (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
repository.mail.fl_str_mv |
quimicanova@sbq.org.br |
_version_ |
1750318120624455680 |