Atividade discursiva na formação de professores de química: a construção do diálogo coletivo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Machado Benite,Claudio R
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Dias,Karla Ferreira, Pereira,Lidiane de L. S, Canavarro Benite,Anna M
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422011000700030
Resumo: This research was conducted in a research network in teaching science/chemistry, as an alternative for initial and continuing teacher formation. The network is composed by teachers in initial formation, teacher trainers and teachers of basic education of the various areas of science. Assuming the socio-historical perspective, the discourse coming from the social interaction between the collective of teachers, was the object of study. We present an analysis of the interactions of the speech and reflections about the appropriation of scientific/chemical as a social practice mediated by language supplement our results.
id SBQ-3_de277fed0feae7b00f7fa3d9444a80db
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422011000700030
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling Atividade discursiva na formação de professores de química: a construção do diálogo coletivonetwork formation teacherteaching chemistrycollective dialogueThis research was conducted in a research network in teaching science/chemistry, as an alternative for initial and continuing teacher formation. The network is composed by teachers in initial formation, teacher trainers and teachers of basic education of the various areas of science. Assuming the socio-historical perspective, the discourse coming from the social interaction between the collective of teachers, was the object of study. We present an analysis of the interactions of the speech and reflections about the appropriation of scientific/chemical as a social practice mediated by language supplement our results.Sociedade Brasileira de Química2011-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422011000700030Química Nova v.34 n.7 2011reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422011000700030info:eu-repo/semantics/openAccessMachado Benite,Claudio RDias,Karla FerreiraPereira,Lidiane de L. SCanavarro Benite,Anna Mpor2011-09-12T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422011000700030Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2011-09-12T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv Atividade discursiva na formação de professores de química: a construção do diálogo coletivo
title Atividade discursiva na formação de professores de química: a construção do diálogo coletivo
spellingShingle Atividade discursiva na formação de professores de química: a construção do diálogo coletivo
Machado Benite,Claudio R
network formation teacher
teaching chemistry
collective dialogue
title_short Atividade discursiva na formação de professores de química: a construção do diálogo coletivo
title_full Atividade discursiva na formação de professores de química: a construção do diálogo coletivo
title_fullStr Atividade discursiva na formação de professores de química: a construção do diálogo coletivo
title_full_unstemmed Atividade discursiva na formação de professores de química: a construção do diálogo coletivo
title_sort Atividade discursiva na formação de professores de química: a construção do diálogo coletivo
author Machado Benite,Claudio R
author_facet Machado Benite,Claudio R
Dias,Karla Ferreira
Pereira,Lidiane de L. S
Canavarro Benite,Anna M
author_role author
author2 Dias,Karla Ferreira
Pereira,Lidiane de L. S
Canavarro Benite,Anna M
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Machado Benite,Claudio R
Dias,Karla Ferreira
Pereira,Lidiane de L. S
Canavarro Benite,Anna M
dc.subject.por.fl_str_mv network formation teacher
teaching chemistry
collective dialogue
topic network formation teacher
teaching chemistry
collective dialogue
description This research was conducted in a research network in teaching science/chemistry, as an alternative for initial and continuing teacher formation. The network is composed by teachers in initial formation, teacher trainers and teachers of basic education of the various areas of science. Assuming the socio-historical perspective, the discourse coming from the social interaction between the collective of teachers, was the object of study. We present an analysis of the interactions of the speech and reflections about the appropriation of scientific/chemical as a social practice mediated by language supplement our results.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422011000700030
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422011000700030
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422011000700030
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.34 n.7 2011
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318112377405440