Conhecimento escolar em química: processo de mediação didática da ciência
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1997 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Química Nova (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40421997000500020 |
Resumo: | xThe aim of this article is to present a contribution of the school knowledge research to Chemistry Teaching. The object of research is school knowledge on physical sciences, considering the existence of a rupture between scientific knowledge and everyday knowledge. The differences between analogies and metaphors and the process of didactic mediation were thoroughly examined. The conclusion is that the process of didactic mediation is built on their own cognitive configurations, which not always make public the private scientific knowledge to certain social groups. |
id |
SBQ-3_f6188e050f639492cfd8da9378723ff0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0100-40421997000500020 |
network_acronym_str |
SBQ-3 |
network_name_str |
Química Nova (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Conhecimento escolar em química: processo de mediação didática da ciênciaschool knowledgedidactic mediationmetaphorxThe aim of this article is to present a contribution of the school knowledge research to Chemistry Teaching. The object of research is school knowledge on physical sciences, considering the existence of a rupture between scientific knowledge and everyday knowledge. The differences between analogies and metaphors and the process of didactic mediation were thoroughly examined. The conclusion is that the process of didactic mediation is built on their own cognitive configurations, which not always make public the private scientific knowledge to certain social groups.Sociedade Brasileira de Química1997-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40421997000500020Química Nova v.20 n.5 1997reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40421997000500020info:eu-repo/semantics/openAccessLopes,Alice Ribeiro Casimiropor2008-09-09T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40421997000500020Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2008-09-09T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Conhecimento escolar em química: processo de mediação didática da ciência |
title |
Conhecimento escolar em química: processo de mediação didática da ciência |
spellingShingle |
Conhecimento escolar em química: processo de mediação didática da ciência Lopes,Alice Ribeiro Casimiro school knowledge didactic mediation metaphor |
title_short |
Conhecimento escolar em química: processo de mediação didática da ciência |
title_full |
Conhecimento escolar em química: processo de mediação didática da ciência |
title_fullStr |
Conhecimento escolar em química: processo de mediação didática da ciência |
title_full_unstemmed |
Conhecimento escolar em química: processo de mediação didática da ciência |
title_sort |
Conhecimento escolar em química: processo de mediação didática da ciência |
author |
Lopes,Alice Ribeiro Casimiro |
author_facet |
Lopes,Alice Ribeiro Casimiro |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lopes,Alice Ribeiro Casimiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
school knowledge didactic mediation metaphor |
topic |
school knowledge didactic mediation metaphor |
description |
xThe aim of this article is to present a contribution of the school knowledge research to Chemistry Teaching. The object of research is school knowledge on physical sciences, considering the existence of a rupture between scientific knowledge and everyday knowledge. The differences between analogies and metaphors and the process of didactic mediation were thoroughly examined. The conclusion is that the process of didactic mediation is built on their own cognitive configurations, which not always make public the private scientific knowledge to certain social groups. |
publishDate |
1997 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1997-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40421997000500020 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40421997000500020 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.1590/S0100-40421997000500020 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
dc.source.none.fl_str_mv |
Química Nova v.20 n.5 1997 reponame:Química Nova (Online) instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ) instacron:SBQ |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
instacron_str |
SBQ |
institution |
SBQ |
reponame_str |
Química Nova (Online) |
collection |
Química Nova (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
repository.mail.fl_str_mv |
quimicanova@sbq.org.br |
_version_ |
1750318100142620672 |