O assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campo
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFSCAR |
Texto Completo: | https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/2588 |
Resumo: | The present work has how I aim to investigate the implementation of the project of school of full time, in the school daily life of the EMEIF Leonnor Mendes from Clays. So, this one investigates if it proposes accompanying the development of this project and checking which type of education has been offered for the pupils who frequent it, which or which the conception of education is behind this project and finally, to check if this education has been contributing in the formation of these pupils. Due to the fact of the school to be located in the rural environment we look to discuss the necessity or not of an education special for the population of the field, from the discussion the rural Brazilian again , of the formulations that the social and intellectual movements tied to same carried out on a proposal of Education of the Field and of the conception of Marxist education. Embasados for these formulations about the reality of the rural way and of the education offered to this population looks to do an analysis of the project of education of full time of the EMEIF Leonnor Mendes from Clays, of like the children who study in this school they can be benefited, or not, by the project. |
id |
SCAR_69fac508b047f8f392ebeb69af8c107e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/2588 |
network_acronym_str |
SCAR |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFSCAR |
repository_id_str |
4322 |
spelling |
Vale, Samila Bernardi doBezerra Neto, Luizhttp://lattes.cnpq.br/4809080593333472http://lattes.cnpq.br/94814972453175690afdb2d4-b9d6-427d-9f23-c6eeae9fd3482016-06-02T19:39:19Z2011-05-172016-06-02T19:39:19Z2011-02-28VALE, Samila Bernardi do. O assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campo. 2011. 158 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Humanas) - Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2011.https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/2588The present work has how I aim to investigate the implementation of the project of school of full time, in the school daily life of the EMEIF Leonnor Mendes from Clays. So, this one investigates if it proposes accompanying the development of this project and checking which type of education has been offered for the pupils who frequent it, which or which the conception of education is behind this project and finally, to check if this education has been contributing in the formation of these pupils. Due to the fact of the school to be located in the rural environment we look to discuss the necessity or not of an education special for the population of the field, from the discussion the rural Brazilian again , of the formulations that the social and intellectual movements tied to same carried out on a proposal of Education of the Field and of the conception of Marxist education. Embasados for these formulations about the reality of the rural way and of the education offered to this population looks to do an analysis of the project of education of full time of the EMEIF Leonnor Mendes from Clays, of like the children who study in this school they can be benefited, or not, by the project.O presente trabalho tem como objetivo investigar a implantação do projeto de escola de tempo integral, no cotidiano escolar da EMEIF Leonnor Mendes de Barros. Portanto, esta pesquisa se propõe a acompanhar o desenvolvimento deste projeto e verificar que tipo de educação tem sido oferecida para os alunos que a frequentam, quais ou qual a concepção de educação está por trás desse projeto e por fim, verificar se essa educação tem contribuído na formação desses alunos. Devido ao fato da escola localizar-se no meio rural, buscamos discutir a necessidade ou não de uma educação específica para a população do campo, a partir do debate do novo rural brasileiro , das formulações que os movimentos sociais e intelectuais ligados aos mesmos realizaram sobre uma proposta de Educação do Campo e da concepção de educação marxista. Embasados por essas formulações acerca da realidade do meio rural e da educação oferecida a essa população buscamos fazer uma análise do projeto de educação de tempo integral da EMEIF Leonnor Mendes de Barros, de como as crianças que estudam nessa escola podem ser beneficiadas, ou não, pelo projeto.Financiadora de Estudos e Projetosapplication/pdfporUniversidade Federal de São CarlosPrograma de Pós-Graduação em Educação - PPGEUFSCarBRMeio ruralMovimentos sociaisEducação ruralEducação no campoRural waySocial movementEducation of the fieldCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOO assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis-1-1886252da-1999-4b11-9e25-3a9d45fccf01info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFSCARinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARORIGINAL3613.pdfapplication/pdf1545286https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/2588/1/3613.pdf5669f01d43c96e337b205367c2ced11dMD51THUMBNAIL3613.pdf.jpg3613.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg5748https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/2588/2/3613.pdf.jpg350bddb3430bbaf70608fa7e2076b1dfMD52ufscar/25882023-09-18 18:30:50.889oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/2588Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufscar.br/oai/requestopendoar:43222023-09-18T18:30:50Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
O assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campo |
title |
O assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campo |
spellingShingle |
O assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campo Vale, Samila Bernardi do Meio rural Movimentos sociais Educação rural Educação no campo Rural way Social movement Education of the field CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
title_short |
O assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campo |
title_full |
O assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campo |
title_fullStr |
O assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campo |
title_full_unstemmed |
O assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campo |
title_sort |
O assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campo |
author |
Vale, Samila Bernardi do |
author_facet |
Vale, Samila Bernardi do |
author_role |
author |
dc.contributor.authorlattes.por.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/9481497245317569 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vale, Samila Bernardi do |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Bezerra Neto, Luiz |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/4809080593333472 |
dc.contributor.authorID.fl_str_mv |
0afdb2d4-b9d6-427d-9f23-c6eeae9fd348 |
contributor_str_mv |
Bezerra Neto, Luiz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Meio rural Movimentos sociais Educação rural Educação no campo |
topic |
Meio rural Movimentos sociais Educação rural Educação no campo Rural way Social movement Education of the field CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Rural way Social movement Education of the field |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
The present work has how I aim to investigate the implementation of the project of school of full time, in the school daily life of the EMEIF Leonnor Mendes from Clays. So, this one investigates if it proposes accompanying the development of this project and checking which type of education has been offered for the pupils who frequent it, which or which the conception of education is behind this project and finally, to check if this education has been contributing in the formation of these pupils. Due to the fact of the school to be located in the rural environment we look to discuss the necessity or not of an education special for the population of the field, from the discussion the rural Brazilian again , of the formulations that the social and intellectual movements tied to same carried out on a proposal of Education of the Field and of the conception of Marxist education. Embasados for these formulations about the reality of the rural way and of the education offered to this population looks to do an analysis of the project of education of full time of the EMEIF Leonnor Mendes from Clays, of like the children who study in this school they can be benefited, or not, by the project. |
publishDate |
2011 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2011-05-17 2016-06-02T19:39:19Z |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2011-02-28 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-06-02T19:39:19Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
VALE, Samila Bernardi do. O assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campo. 2011. 158 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Humanas) - Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2011. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/2588 |
identifier_str_mv |
VALE, Samila Bernardi do. O assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campo. 2011. 158 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Humanas) - Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2011. |
url |
https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/2588 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
-1 -1 |
dc.relation.authority.fl_str_mv |
886252da-1999-4b11-9e25-3a9d45fccf01 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Carlos |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Carlos |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFSCAR instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFSCAR |
collection |
Repositório Institucional da UFSCAR |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/2588/1/3613.pdf https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/2588/2/3613.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
5669f01d43c96e337b205367c2ced11d 350bddb3430bbaf70608fa7e2076b1df |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1813715520522813440 |