ARTICULATION OF THE TEACHING-LEARNING PROCESS IN THE FIELD OF HEALTH SERVICES IN THE TRAINING OF NEWLY GRADUATED NURSES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Deus, Vilza Aparecidan Handan de
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Silva, Rose Mary Costa Rosa Andrade, Pereira, Eliane Ramos, Lima, Monica Moura da Silveira, Silva, Rita de Cássia Ferreira da, Pala, Agnes Cristina da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Enfermagem Atual In Derme
Texto Completo: https://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/1886
Resumo: Introduction: The teaching-learning process is a strategy to articulate service and teaching in the training of newly graduated nurses in the field of health services. Objective: To evaluate the results of bibliographic studies on the teaching-learning process in the training of newly graduated nurses. Methodology: Elaborated from the Integrative Review in the main national and international databases, listing the 2018-2022 studies, under the PRISMA protocol. Results: The review highlighted the importance of the insertion of newly graduated nurses in the health service. Conclusion: The bibliographic review carried out made it possible to visualize and highlight the importance of the professional training service for newly graduated nurses, as a process of articulating teaching-learning, in health services and thus streamline new teaching-service spaces.
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spelling ARTICULATION OF THE TEACHING-LEARNING PROCESS IN THE FIELD OF HEALTH SERVICES IN THE TRAINING OF NEWLY GRADUATED NURSESARTICULACIÓN DEL PROCESO DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE EN EL CAMPO DE LOS SERVICIOS DE SALUD EN LA FORMACIÓN DE ENFERMERAS RECIÉN GRADUADASARTICULAÇÃO DO PROCESSO ENSINO-APRENDIZAGEM NO CAMPO DOS SERVIÇOS DE SAÚDE NA FORMAÇÃO DE ENFERMEIROS RECÉM-FORMADOSEducação em EnfermagemEducação ContinuadaEstudantes de EnfermagemEnfermeiros e EnfermeirasEnfermagemNursing EducationContinuing EducationNursing StudentsNursesNursingEducación en EnfermeríaEducación contínuaEstudiantes de EnfermeríaEnfermeros y EnfermerasEnfermeríaIntroduction: The teaching-learning process is a strategy to articulate service and teaching in the training of newly graduated nurses in the field of health services. Objective: To evaluate the results of bibliographic studies on the teaching-learning process in the training of newly graduated nurses. Methodology: Elaborated from the Integrative Review in the main national and international databases, listing the 2018-2022 studies, under the PRISMA protocol. Results: The review highlighted the importance of the insertion of newly graduated nurses in the health service. Conclusion: The bibliographic review carried out made it possible to visualize and highlight the importance of the professional training service for newly graduated nurses, as a process of articulating teaching-learning, in health services and thus streamline new teaching-service spaces.Objetivo: Introducción: El proceso de enseñanza-aprendizaje es una estrategia para articular servicio y docencia en la formación de enfermeras recién graduadas en el campo de los servicios de salud. Objetivo: Evaluar los resultados de estudios bibliográficos sobre el proceso de enseñanza-aprendizaje en la formación de enfermeros recién graduados. Métodos: Elaborada a partir de la Revisión Integrativa en las principales bases de datos nacionales e internacionales, listando los estudios 2018-2022, bajo el protocolo PRISMA. Resultados: La revisión destacó la importancia de la inserción de los enfermeros recién graduados en el servicio de salud. Conclusión: La revisión bibliográfica realizada permitió visibilizar y resaltar la importancia del servicio de formación profesional para enfermeros recién graduados, como proceso de articulación enseñanza-aprendizaje, en los servicios de salud y así dinamizar nuevos espacios de enseñanza-servicios..Introdução: O processo ensino-aprendizagem é uma estratégia para articular serviço e ensino na formação de enfermeiros recém-formados na área de serviços de saúde. Objetivo: Avaliar os resultados de estudos bibliográficos sobre o processo ensino-aprendizagem na formação de enfermeiros recém-formados. Métodos: Elaborado a partir da Revisão Integrativa nas principais bases de dados nacionais e internacionais, listando os estudos 2018-2022, sob o protocolo PRISMA. Resultados: A revisão destacou a importância da inserção do enfermeiro recém-formado no serviço de saúde. Conclusão: A revisão bibliográfica realizada possibilitou visualizar e evidenciar a importância do serviço de formação profissional para enfermeiros recém-formados, como processo de articulação ensino-aprendizagem, nos serviços de saúde e assim dinamizar novos espaços ensino-serviço.SOBENFeE2023-06-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/188610.31011/reaid-2023-v.97-n.2-art.1886Journal Enfermagem Atual In Derme; Vol. 97 No. 2 (2023): abr. maio jun.; e023101Revista Enfermagem Atual In Derme; v. 97 n. 2 (2023): abr. maio jun.; e0231012447-2034reponame:Revista Enfermagem Atual In Dermeinstname:Sociedade Brasileira de Enfermagem em Feridas e Estética (SOBENFeE)instacron:SOBENFeEporhttps://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/1886/1874https://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/1886/1875Copyright (c) 2023 Revista Enfermagem Atual In Dermehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDeus, Vilza Aparecidan Handan deSilva, Rose Mary Costa Rosa AndradePereira, Eliane Ramos Lima, Monica Moura da Silveira Silva, Rita de Cássia Ferreira da Pala, Agnes Cristina da Silva 2023-12-26T12:50:35Zoai:revistae_ojs.revistaenfermagematual.a2hosted.com:article/1886Revistahttps://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/indexONGhttps://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/oaikatia.simoes@gmail.com || contato@revistaenfermagematual.com.br2447-20342447-2034opendoar:2023-12-26T12:50:35Revista Enfermagem Atual In Derme - Sociedade Brasileira de Enfermagem em Feridas e Estética (SOBENFeE)false
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