A palmada pedagógica e sua criminalização em razão projetos de Lei N. 2.654/03 e 7.672/10

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tente, Camilla Oliveira de Figueiredo
Data de Publicação: 2012
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UCB
Texto Completo: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/10869/1844
Resumo: Direito
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Tal discussão se fundamenta nas opiniões contrárias a lei, sendo que no ordenamento jurídico brasileiro já existe cominação legal em diversos instrumentos legislativos com a finalidade de punir aqueles que castigarem o menor de forma imoderada. Outro ponto abordado é a questão dos limites de admoestação aceitáveis na tentativa dos pais de educarem seus filhos. O presente estudo trás o entendimento de doutrinadores envolvidos com a temática abordada, além de entendimentos políticos, científicos e sociais correlatos. Tratou-se ainda do papel dos conselhos tutelares e suas funções precípuas, bem como a atuação do Ministério Público em defesa do cumprimento da dignidade humana de crianças e adolescentes.This work is linked to constitutional rights and guarantees of children and adolescents, more specifically, the principles supported by the Child and Adolescent, showing respect for and full compliance with the principles governing the protection of the minor, with emphasis on the principle of full protection. In this context, is considered the bill nicknamed "the Spanking Law", which provides for the prohibition of physical punishment of children and adolescents. This discussion is based on opinions contrary to the law, and in the Brazilian legal system is already legal sanction in various legislative instruments in order to punish those who punish the lesser of immoderate. Another topic is the question of counsel acceptable limits in the attempt of parents to educate their children. This study brings the understanding of scholars involved with the theme discussed, and political understandings, scientific and social correlates. It was also the role of councils and their primary functions, as well as the role of prosecutors in advocating for the human dignity of children and adolescents.Submitted by Rejaine Pereira (rejaine@ucb.br) on 2013-10-01T13:14:49Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 20618 bytes, checksum: b67ac4fa37d756ac08366dbc4e32ada7 (MD5) MONOGRAFIA[2].pdf: 542323 bytes, checksum: f44585c3af367e40b2ba985f3cd6fbed (MD5)Approved for entry into archive by Kelson Anthony de Menezes(kelson@ucb.br) on 2013-10-02T17:40:14Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 20618 bytes, checksum: b67ac4fa37d756ac08366dbc4e32ada7 (MD5) MONOGRAFIA[2].pdf: 542323 bytes, checksum: f44585c3af367e40b2ba985f3cd6fbed (MD5)Made available in DSpace on 2013-10-02T17:40:14Z (GMT). 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