A tutela do consumidor na prestação de serviços públicos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Fátima Caroline Barbosa de
Data de Publicação: 2014
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UCB
Texto Completo: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/8442
Resumo: A pesquisa teve como intuito principal analisar a tutela do consumidor na prestação dos serviços públicos e demonstrar em quais tipos destes serviços o Código do Consumidor podia versar. Assim, o trabalho foi dividido em três capítulos principais. No primeiro capítulo, foi conceituado serviço público, seus elementos caracterizadores, seus princípios reguladores e suas principais classificações. Num segundo momento, foi evidenciado as relações consumeristas. Observou-se o breve histórico do surgimento da tutela do consumidor no Brasil, sua importância e, por fim, tratou-se da definição dos sujeitos e do objeto em uma relação de consumo. Na terceira e última parte, tem-se a pesquisa e a problematização do tema proposto. É no capítulo três que se demonstra em quais tipos de serviços públicos o CDC atua na regulação, além disso, como se dá, em âmbito civil, a proteção do consumidor que utiliza de tais serviços públicos.
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Observed the brief history of the rise of consumer protection in Brazil, its importance and finally treated the definition of subject and object in a consumer relationship. In the third and final part, we have the research and the questioning of the subject. It is in chapter three that shows in what types of utilities CDC participates in the regulation, moreover, as it happens, in the civil context, the protection of the consumer using such utilities.Submitted by Franciene Aguiar (franciene.aguiar@ucb.br) on 2017-06-21T18:35:03Z No. of bitstreams: 1 FatimaCarolineBarbosaDeOliveiraTCCGRADUACAO2014.pdf: 676245 bytes, checksum: 5b11737e60827cd8728a7845ac8f4af7 (MD5)Approved for entry into archive by Sara Ribeiro (sara.ribeiro@ucb.br) on 2017-06-21T20:43:13Z (GMT) No. of bitstreams: 1 FatimaCarolineBarbosaDeOliveiraTCCGRADUACAO2014.pdf: 676245 bytes, checksum: 5b11737e60827cd8728a7845ac8f4af7 (MD5)Made available in DSpace on 2017-06-21T20:43:13Z (GMT). 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This study was meant to examine the main consumer protection in the provision of public services and demonstrate what types of these services in the Consumer Code could traverse. So, the work was divided into three main chapters. In the first chapter, was conceptualized public service, its characteristic elements, its guiding principles and its main classifications. Subsequently, it was shown the consumer relations. Observed the brief history of the rise of consumer protection in Brazil, its importance and finally treated the definition of subject and object in a consumer relationship. In the third and final part, we have the research and the questioning of the subject. It is in chapter three that shows in what types of utilities CDC participates in the regulation, moreover, as it happens, in the civil context, the protection of the consumer using such utilities.
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