Redução da criminalidade e violência social no Distrito Federal: educação em tempo integral
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Data de Publicação: | 2008 |
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Busca-se aqui uma possível base para a elaboração de uma proposta de educação fundamental que possa corresponder às novas necessidades e problemas que hoje apresentam as escolas públicas e a sociedade do Distrito Federal, na erradicação da violência e criminalidade social. Ou seja, é preciso que a escola seja um ambiente onde crianças e adultos vivenciem experiências democráticas. Só a partir delas será possível construir essa nova identidade política e social, erradicando a propagação da violência no meio social. A escola deve ser um espaço onde se formam as crianças e os jovens para serem construtores ativos da sociedade na qual vivem e exercem sua cidadania; esses responsáveis, estão ligados no sentido de que a proposta educativa de ensino público no Distrito Federal seja em tempo integral tendo como eixo central a vida social em harmonia.The current study it brings a reflection on the violence and criminality, possible change of social behaviour through the education. This one would be in full time in the search of the education quality and social familiarity. Enlargement of the functions in the schools, when educative-partner is carrying out the paper, it takes place for imposition of the reality, and not for political education decided choice. The study suggests the preparation of a proposal for the basic education in order that the current necessities correspond and to the problems that are present in the public schools, and also in the society of the city of the Distrito Federal, with objective to eradicate the violence and the social criminality.It is necessary what the schools provide for the children, young persons and adults, the existence of democratic experiences. So there will be possible the construction of a new political and social identity to minimize the propagation of the violence in the social environment. The school must be a space for the formation of childish and young active builders of the society who live, to practise his citizenship. So the teaching in full time is a proposal for the public teaching of the city the Distrito Federal it takes the social life as a central axle in harmony.Submitted by Clismo Silva (clismo.silva@ucb.br) on 2014-04-24T21:01:05Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 20168 bytes, checksum: 288037d582f66c131a3b54761360a7bc (MD5) Cristina Lúcia Gonçalves Ferreira.pdf: 566047 bytes, checksum: 3ddb461cce1d57c34a5c45cefc54ff71 (MD5)Approved for entry into archive by Kelson Anthony de Menezes(kelson@ucb.br) on 2014-04-25T15:21:58Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 20168 bytes, checksum: 288037d582f66c131a3b54761360a7bc (MD5) Cristina Lúcia Gonçalves Ferreira.pdf: 566047 bytes, checksum: 3ddb461cce1d57c34a5c45cefc54ff71 (MD5)Made available in DSpace on 2014-04-25T15:21:58Z (GMT). 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O presente estudo traz uma reflexão sobre a violência e criminalidade e uma possível mudança de comportamento social por meio da educação. O exposto nos leva à concepção de educação em tempo integral na busca da qualidade educacional e convivência social. A ampliação das funções da escola, de forma a cumprir um papel sócio-educativo, vem ocorrendo por imposição da realidade, e não por uma escolha político-educacional deliberada. Busca-se aqui uma possível base para a elaboração de uma proposta de educação fundamental que possa corresponder às novas necessidades e problemas que hoje apresentam as escolas públicas e a sociedade do Distrito Federal, na erradicação da violência e criminalidade social. Ou seja, é preciso que a escola seja um ambiente onde crianças e adultos vivenciem experiências democráticas. Só a partir delas será possível construir essa nova identidade política e social, erradicando a propagação da violência no meio social. A escola deve ser um espaço onde se formam as crianças e os jovens para serem construtores ativos da sociedade na qual vivem e exercem sua cidadania; esses responsáveis, estão ligados no sentido de que a proposta educativa de ensino público no Distrito Federal seja em tempo integral tendo como eixo central a vida social em harmonia. The current study it brings a reflection on the violence and criminality, possible change of social behaviour through the education. This one would be in full time in the search of the education quality and social familiarity. Enlargement of the functions in the schools, when educative-partner is carrying out the paper, it takes place for imposition of the reality, and not for political education decided choice. The study suggests the preparation of a proposal for the basic education in order that the current necessities correspond and to the problems that are present in the public schools, and also in the society of the city of the Distrito Federal, with objective to eradicate the violence and the social criminality.It is necessary what the schools provide for the children, young persons and adults, the existence of democratic experiences. So there will be possible the construction of a new political and social identity to minimize the propagation of the violence in the social environment. The school must be a space for the formation of childish and young active builders of the society who live, to practise his citizenship. So the teaching in full time is a proposal for the public teaching of the city the Distrito Federal it takes the social life as a central axle in harmony. |
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