Análise constitucional do regime diferenciado de contratações públicas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Hewler Leonelli Rocha da
Data de Publicação: 2014
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UCB
Texto Completo: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/10869/5817
Resumo: Direito
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O estudo abordará breve digressão sobre o tema “licitações públicas”, suas origens e nomenclaturas; apresentaremos breve histórico sobre as tentativas de alteração do regime geral de licitações que até os dias atuais ainda não se concretizaram, até chegarmos à edição da medida provisória nº 527/2011 que criou o regime diferenciado de contratações públicas incluindo vários procedimentos que são tratados nas tentativas de alteração do regime geral de licitações. A partir daí demonstraremos os posicionamentos favoráveis e contrários a respeito do novo regime diferenciado de contratações públicas-RDC o qual foi instituído originalmente para aplicação exclusiva às licitações e contratos necessários à realização dos jogos olímpicos de 2016, à copa das confederações internacional de futebol – FIFA 2013, à copa do mundo FIFA 2014 e de obras de infraestrutura e de contratação de serviços para os aeroportos das capitais dos Estados da Federação distantes até 350 km das cidades sedes dos mundiais. Posteriormente, a lei 12.462/2011 foi alterada pela lei nº 12.688/2012 aplicando também às licitações e contratos administrativos necessários a realização das ações integradas do Programa de Aceleração do Crescimento (PAC), das obras e serviços de engenharia no âmbito do Sistema único de Saúde (SUS). No dia 24 de outubro de 2013 foi publicada a lei nº 12.873/2013 a qual entre outros ditames autorizou a Companhia Nacional de Abastecimento – CONAB a utilizar-se do Regime Diferenciado de Contratação. Em resumo o objetivo é demonstrar os posicionamentos que giram em torno do novo regime diferenciado de contratações públicas.The objective of this paper is to present a critical analysis of the differentiated regime of public procurement - DRC, established by Law No. 12,462, of August 4, 2011 which is the subject of two direct actions of unconstitutionality, ADI and ADI 4645/STF 4655/STF. The study will address short digression on "public procurement", its origins and classifications; present brief history of attempts to change the general system of bidding that until today have not yet materialized, until we get to the issue of Provisional Measure 527 / 2011 that created the differentiated regime of public procurement procedures including several that are addressed in attempts to amend the general system of bidding. From there we will demonstrate the positions pro and con about the new public procurement regime differentiated RDC which was originally established for exclusive application to bids and contracts needed to achieve the 2016 Olympic Games, the FIFA Confederations Cup international football - FIFA 2013 for FIFA world cup 2014 and the infrastructure works and contracting services to the airports of the capital of the United Federation distant to 350 km of the host cities of the world. Subsequently, the law 12.462/2011 was amended by Law No. 12.688/2012 also applying to tenders and contracts to carry out the necessary administrative actions integrated Acceleration Program (PAC), works and engineering services within the Single System health System (SUS). On October 24, 2013 was published Law No. 12.873/2013 which among other dictates authorized the National Supply Company - CONAB to use up the unusual Procurement Regime. 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The objective of this paper is to present a critical analysis of the differentiated regime of public procurement - DRC, established by Law No. 12,462, of August 4, 2011 which is the subject of two direct actions of unconstitutionality, ADI and ADI 4645/STF 4655/STF. The study will address short digression on "public procurement", its origins and classifications; present brief history of attempts to change the general system of bidding that until today have not yet materialized, until we get to the issue of Provisional Measure 527 / 2011 that created the differentiated regime of public procurement procedures including several that are addressed in attempts to amend the general system of bidding. From there we will demonstrate the positions pro and con about the new public procurement regime differentiated RDC which was originally established for exclusive application to bids and contracts needed to achieve the 2016 Olympic Games, the FIFA Confederations Cup international football - FIFA 2013 for FIFA world cup 2014 and the infrastructure works and contracting services to the airports of the capital of the United Federation distant to 350 km of the host cities of the world. Subsequently, the law 12.462/2011 was amended by Law No. 12.688/2012 also applying to tenders and contracts to carry out the necessary administrative actions integrated Acceleration Program (PAC), works and engineering services within the Single System health System (SUS). On October 24, 2013 was published Law No. 12.873/2013 which among other dictates authorized the National Supply Company - CONAB to use up the unusual Procurement Regime. In short the goal is to demonstrate the positions that revolve around the new public procurement regime differentiated.
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