Identity representations in the media culture – the role of stereotype in a comedy show production
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Interações (Campo Grande. Online) |
Texto Completo: | https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/2777 |
Resumo: | The study came from the understanding that production strategies applied in comedy shows express stereotyped identifications of the socio-cultural context in which they are reproduced. The idea of identity is not perceived as static, natural, but as constantly reinvented and provided with new meanings. Although not all comedy shows are placed under the same cultural language, prospects indicate that the audience, by consuming a humorous media product, reflects a representation system of the world. As a final point, the communication processes structure involved in this relationship depends on several instruments that trigger the repertories of social connection meanings and perspectives. |
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Identity representations in the media culture – the role of stereotype in a comedy show productionRepresentaciones de identidad en la cultura de medios – el lugar del estereotipo en la producción humorísticaRepresentações identitárias na cultura midiática – o lugar do estereótipo na produção humorísticahumor and stereotypescomedy showscomic in the mediahumor mediaHumor e EstereótiposProgramas HumorísticosCômico na MídiaHumor Midiático.humor y estereotiposprogramas humorísticoscómico en los medios de comunicaciónhumor mediáticoThe study came from the understanding that production strategies applied in comedy shows express stereotyped identifications of the socio-cultural context in which they are reproduced. The idea of identity is not perceived as static, natural, but as constantly reinvented and provided with new meanings. Although not all comedy shows are placed under the same cultural language, prospects indicate that the audience, by consuming a humorous media product, reflects a representation system of the world. As a final point, the communication processes structure involved in this relationship depends on several instruments that trigger the repertories of social connection meanings and perspectives.Partimos de la comprensión de que las estrategias de producción utilizadas en el humor expresan identificaciones estereotipadas del contexto sociocultural en el que se reproduce. No tomamos la idea de identidad como estática, natural, sino como constantemente reinventada e invertida con nuevos significados. Aunque debe tenerse en cuenta que no todos están bajo el mismo lenguaje cultural, las perspectivas indican que, al consumir un producto de medio humorístico, los espectadores reflejan un sistema de representación del mundo. La conclusión es que la estructura de los procesos comunicacionales involucrados en esta relación depende de una serie de dispositivos que desencadenan repertorios de significados y perspectivas de apego social.Partimos da compreensão de que as estratégias de produção usadas nos humorísticos exprimem identificações estereotipadas do contexto sociocultural em que é reproduzido. Não tomamos a ideia de identidade como estática, natural, mas como constantemente reinventada e investida de novos significados. Embora leve-se em conta que nem todos se encontram sob uma mesma linguagem cultural, as perspectivas indicam que, ao consumirem um produto midiático humorístico, os espectadores refletem um sistema de representação do mundo. A conclusão é a de que a tessitura dos processos comunicacionais envolvidos nessa relação depende de uma série de dispositivos que acionam repertórios de significados e perspectivas de vinculação social.Universidade Católica Dom Bosco2020-10-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/277710.20435/inter.v21i4.2777Interações (Campo Grande); Interações v. 21, n. 4, out./dez. 2020; 753-764Interações (Campo Grande); Interações v. 21, n. 4, out./dez. 2020; 753-764Interações (Campo Grande); Interações v. 21, n. 4, out./dez. 2020; 753-7641984-042X1518-7012reponame:Interações (Campo Grande. Online)instname:Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)instacron:UCDBporhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/2777/2496Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande)info:eu-repo/semantics/openAccessPavan, Ricardo2021-02-23T16:49:32Zoai:ojs.multitemasucdb.emnuvens.com.br:article/2777Revistahttps://www.scielo.br/j/inter/PRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||interacoes@ucdb.br|| igor@ucdb.br||suzantoniazzo@ucdb.br1984-042X1518-7012opendoar:2021-02-23T16:49:32Interações (Campo Grande. Online) - Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)false |
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